Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-03, 23:57
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag tror att tankarna hos en del går annorlunda eftersom det är ett så unikt fall.

"Om Pelle hade gått hem till Daniel strax efter 6 på morgonen beväpnad med en hammare hur hade folk då diskuterat"?
Folk hade förmodligen diskuterat på precis samma vis om det hade handlat om Pelle & Daniel
Citera
2014-07-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Håller fullständigt med, enligt kvällspressen så har Jonna även dykt upp i lägenheten vid ett annat tillfälle då det blivit bråk mellan henne och Lovisa. Jonna verkar ha varit uppviglaren/den som påbörjat alla tidigare bråk vilket hon uppenbarligen gjorde även den dagen då hon mördade Lovisa. Jag förstår inte hur man kan försvara ett sådant beteende?
Ni som påstår att ni har förståelse för Jonnas beteende och anser att det gör er mer empatiska/sympatiska än oss andra, hur tänker ni där?
Min empati och sympati ligger hos Lovisa, hennes familj och vänner samt Jonnas familj. Det vore sjukt om Jonna inte fick livstidsstraff efter vad hon gjorde mot Lovisa. Att knacka på hos någon klockan sex på morgonen med en hammare i handen går enligt mig inte att bortförklara.
Så till en morbid fråga, tror ni att Lovisa låg på mage eller rygg när hon knivhögg henne? Själv tror jag på att hon antagligen låg på mage och att Jonna inte såg hennes ansikte.
Leif G.W, när han på videon pratar om hur en styckning går till så säger han att huvudet oftast är först så att förövaren slipper se offret i ögonen. Men om offret ligger på mage istället så ser man det ju inte heller? Skillnad?

OM man nu ska gå efter vad den sk "poliskällan" sagt till af så behöver Jonna inte heller ha knackat ens, jag läste någonstans att hon väntade i trappan på att Lovisa skulle öppna och kollar man fotot som ligger längre bak så har JA en dörr som när du öppnar den så är trappan uppåt på vä-sida.

Så har Jonna t ex attackerat från trappan så har hon haft höjdövertag med och kunnat nå för att slå i bakhuvudet t ex.
Citera
2014-07-04, 00:03
Medlem
Citat:
JA vet väl inte så mycket mer än alla andra? Han släpptes efter bara några timmar och har väl inte fått speciellt mycket information kan man tycka?

Nu är jag trött, risken är stor jag blandat ihop alla förkortningar på namnen.
Visst är det väl JN som jobbar i gruvan?
Citera
2014-07-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vinflaska och hammare ger helt olika skador. Naturligtvis spelar tyngden och hastigheten i kombination med kraften samt träffytan en viktig roll i hur stora skadorna blir.

Har du någonsin tagit del av en obduktion där BO blivit slagen med en hammare i huvudet?

Nej inte ännu men om du har någon som du vill delge mig så skicka gärna över den.
Citera
2014-07-04, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
På exakt samma sätt. Han var ute efter att mörda.

Ja och så hade många resonerat eftersom Pelle är en man, och de hade resonerat så även om Pelle vore en man på 170 cm och 65 kilo.

Men när en kvinna gör det då är det för att hon är rädd för den hon ska konfrontera strax efter 06 på morgonen hemma hos killen de båda vill ha.
Citera
2014-07-04, 00:08
Medlem
Snobbs avatar
Jag vet att vi varit inne på detta förr men jag tycker det är en viktig grej att tänka på. Personligen skulle jag aldrig välja en hammare som mordvapen då jag är fysiskt liten och då hade jag inte känt mig säker på att hammaren skulle räcka för att döda. Att misshandla någon med hammaren skulle dock kunna fungera. Dessutom var ju JH för svag för att döda LL med hammaren, hon blev ju tvungen att använda kniv också. Jag förstår att en del tycker att hammaren känns som ett bra val, men det är inte givet för en tjej på 160 cm att tro det. Även det kommer JH:s försvar att kunna använda för att styrka att motivet bara var att ge LL stryk.
Citera
2014-07-04, 00:09
Medlem
Citat:
Nej jag skyller absolut inte brottet på JA, jag svarar den person som tidigare skrev om hur oansvarig JA varit som inte bestämt sig och som träffat två kvinnor samtidigt osv.

Du svarade på mina frågeställningar gällande vad JA hade för avsikter med de båda damerna samt vad han sagt till dom om deras relation. Oavsett vad som sagts och gjorts innan överfallet på LL har det initialt haft en starkt bidragande orsak till denna tragiska händelse.

Naturligtvis har inte JA skuld till att LL är död, han är dock den som närde svarsjukan som båda kvinnorna med all säkerhet kände i förhållandet.

Velig, mesig och feg är han som inte kan bestämma sig för en av dom. Inte bara oansvarig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hoppas polisen kollar upp hennes loggar och googlingar på mobil och samtliga datorer hon haft tillgång till. Det avslöja en del, eller inte.

Jag hoppas även att polisen ber att få ut sms konversationer mellan Lovisa och Jonna för att se om det finns några eventuella hot eller andra otrevligheter där.

Quarrel:

En fråga till dig: När polisen ber om att få ut skickade sms osv från telefonoperatörerna i en del olika fall får de då ut just sms konversationerna eller får de även mms eller måste dem kanske be om det separat?
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Fast du hade kniv i ett defensivt sammanhang. JH hade hammaren med sig när hon själv uppsökte LL. Hon hade ingen fredlig anledning att uppsöka LL, eller hur? Hon var den som ville ha en konfrontation och hade en hammare med sig. För mig låter det som uppsåt till mord, speciellt med tanke på hur allting utvecklade sig.

Ja, det var väl så det gick till när "tyskan" gick iväg med en hammare och slog ihjäl två barn och skadade mamman. Vilka svin det finns.
Citera
2014-07-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunther_l
Ja men visst är det så, var jag som räknade illa i mitt inlägg , får skylla på att jag är trött.

Då tror jag att hon lät huvudet vara kvar.

Själv tror jag att jag hade nöjt mig med att kapa benen vid ljumskarna, du kan ju vika benen och armarna så varför såga mer än nödvändigt i så fall?
Citera
2014-07-04, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Folk hade förmodligen diskuterat på precis samma vis om det hade handlat om Pelle & Daniel

Jag tror dock de flesta hade varit mer inne på mord om det handlat om Pelle och Daniel och inte att Pelle skulle dit och hämta sina kvarglömda saker osv...
Citera
2014-07-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Jag vet att vi varit inne på detta förr men jag tycker det är en viktig grej att tänka på. Personligen skulle jag aldrig välja en hammare som mordvapen då jag är fysiskt liten och då hade jag inte känt mig säker på att hammaren skulle räcka för att döda. Att misshandla någon med hammaren skulle dock kunna fungera. Dessutom var ju JH för svag för att döda LL med hammaren, hon blev ju tvungen att använda kniv också. Jag förstår att en del tycker att hammaren känns som ett bra val, men det är inte givet för en tjej på 160 cm att tro det. Även det kommer JH:s försvar att kunna använda för att styrka att motivet bara var att ge LL stryk.

Spelar det någon roll? JH går ju och hämtar kniv efter det och hugger LL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in