Citat:
Jag antar att du kommit fram till att det måste vara utlandsfödda mördare på grund av de avklippta händerna och det måste ligga något rituellt bakom detta. Men är det så säkert att bara utgå ifrån det? Hur är det med benen? Var det också något rituellt eller möjligt även för svenskar att hugga av benen? Vad tror du om möjligheten att GM klippte av händerna för risken att det fanns DNA under naglarna om VB gjorde motstånd och lyckades klösa GM? Är det helt otänkbart? Eller är det helt otänkbart att korparna, som sågs i trakten, lyckades ta med sig händerna på grund av att de är lätta att ta med sig? Eller ett rovdjur, exempelvis en räv, som har tagit dem? Eller något helt annat? Vad tror du, kan vi med 100 % säkerhet utesluta alla andra möjligheter än rituella med händerna? Om vi kan det så står och faller din teori med utlandsfödda mördare med dessa andra möjligheter. Är du 100% säker på att det var rituella motiv med händerna?
Det är helt rätt att de gör avancerade gärningsmannaprofiler med rättspsykolog m.m. där de skall bilda sig uppfattningen vad personen är om hans uppväxtförhållande, hans sociala liv m.m.
Problemet med de gärningsmannaprofiler som de här experterna kommit med är att de har aldrig stämt med verkligheten, när gärningsmannen kunnat jämföras med deras ideer.
De säljer de här rapporterna och tar naturligtvis bra betalt för dem.
Det jag gjort är att jag söker strukturer och mönster som stämmer in med tidigare mord och vad det varit för personer som begått sådana mord. En sådan gärningsmannaprofil går endast att jämföras med där mordet är starkt avvikande från mord som vanligen sker i landet.
Att kalla någonting för gärningsmannaprofil behöver inte vara någon avancerad sak, utan den kan vara mycket enkel.
Min huvudsakliga teori är att MB är ingen gärningsman han hade också spaning på sig enligt uppgift när kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring. KJ hade också spaning på sig som han själv ansåg, därför placerade han inga kroppsdelar där om han nu skulle haft några att placera.
För KJ är det helt osannolikt att han hade kunnat bära själv den här torson som vägde 33 kg, därför det rörde sig om långa sträckor och dålig terräng.
Jag inköpte igår en vattenpump som vägde 34 kg, som gjorde jag fick känna på tyngden .
Många har försökt påstå att MB eller KJ är gärningsmännen men så är inte fallet, utan det är andra personer som är gärningsmännen och varit sannolikt bosatta i Boden den tiden när mordet skedde. Om de finns kvar där är en annan sak.
Problemet med de gärningsmannaprofiler som de här experterna kommit med är att de har aldrig stämt med verkligheten, när gärningsmannen kunnat jämföras med deras ideer.
De säljer de här rapporterna och tar naturligtvis bra betalt för dem.
Det jag gjort är att jag söker strukturer och mönster som stämmer in med tidigare mord och vad det varit för personer som begått sådana mord. En sådan gärningsmannaprofil går endast att jämföras med där mordet är starkt avvikande från mord som vanligen sker i landet.
Att kalla någonting för gärningsmannaprofil behöver inte vara någon avancerad sak, utan den kan vara mycket enkel.
Min huvudsakliga teori är att MB är ingen gärningsman han hade också spaning på sig enligt uppgift när kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring. KJ hade också spaning på sig som han själv ansåg, därför placerade han inga kroppsdelar där om han nu skulle haft några att placera.
För KJ är det helt osannolikt att han hade kunnat bära själv den här torson som vägde 33 kg, därför det rörde sig om långa sträckor och dålig terräng.
Jag inköpte igår en vattenpump som vägde 34 kg, som gjorde jag fick känna på tyngden .
Många har försökt påstå att MB eller KJ är gärningsmännen men så är inte fallet, utan det är andra personer som är gärningsmännen och varit sannolikt bosatta i Boden den tiden när mordet skedde. Om de finns kvar där är en annan sak.
__________________
Senast redigerad av Vierstein 2014-07-03 kl. 12:25.
Senast redigerad av Vierstein 2014-07-03 kl. 12:25.