2014-07-03, 11:50
  #81109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det är helt rätt att de gör avancerade gärningsmannaprofiler med rättspsykolog m.m. där de skall bilda sig uppfattningen vad personen är om hans uppväxtförhållande, hans sociala liv m.m.
Problemet med de gärningsmannaprofiler som de här experterna kommit med är att de har aldrig stämt med verkligheten, när gärningsmannen kunnat jämföras med deras ideer.
De säljer de här rapporterna och tar naturligtvis bra betalt för dem.
Det jag gjort är att jag söker strukturer och mönster som stämmer in med tidigare mord och vad det varit för personer som begått sådana mord. En sådan gärningsmannaprofil går endast att jämföras med där mordet är starkt avvikande från mord som vanligen sker i landet.
Att kalla någonting för gärningsmannaprofil behöver inte vara någon avancerad sak, utan den kan vara mycket enkel.
Min huvudsakliga teori är att MB är ingen gärningsman han hade också spaning på sig enligt uppgift när kroppsdelarna kom till Gula huset och däromkring. KJ hade också spaning på sig som han själv ansåg, därför placerade han inga kroppsdelar där om han nu skulle haft några att placera.
För KJ är det helt osannolikt att han hade kunnat bära själv den här torson som vägde 33 kg, därför det rörde sig om långa sträckor och dålig terräng.
Jag inköpte igår en vattenpump som vägde 34 kg, som gjorde jag fick känna på tyngden .
Många har försökt påstå att MB eller KJ är gärningsmännen men så är inte fallet, utan det är andra personer som är gärningsmännen och varit sannolikt bosatta i Boden den tiden när mordet skedde. Om de finns kvar där är en annan sak.
Jag antar att du kommit fram till att det måste vara utlandsfödda mördare på grund av de avklippta händerna och det måste ligga något rituellt bakom detta. Men är det så säkert att bara utgå ifrån det? Hur är det med benen? Var det också något rituellt eller möjligt även för svenskar att hugga av benen? Vad tror du om möjligheten att GM klippte av händerna för risken att det fanns DNA under naglarna om VB gjorde motstånd och lyckades klösa GM? Är det helt otänkbart? Eller är det helt otänkbart att korparna, som sågs i trakten, lyckades ta med sig händerna på grund av att de är lätta att ta med sig? Eller ett rovdjur, exempelvis en räv, som har tagit dem? Eller något helt annat? Vad tror du, kan vi med 100 % säkerhet utesluta alla andra möjligheter än rituella med händerna? Om vi kan det så står och faller din teori med utlandsfödda mördare med dessa andra möjligheter. Är du 100% säker på att det var rituella motiv med händerna?
__________________
Senast redigerad av Vierstein 2014-07-03 kl. 12:25.
Citera
2014-07-03, 12:26
  #81110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag antar att du kommit fram till att det måste vara utlandsfödda mördare på grund av de avklippta händerna och det måste ligga något rituellt bakom detta. Men är det så säkert att bara utgå ifrån det? Hur är det med benen? Var det också något rituellt eller möjligt även för svenskar att hugga av benen? Vad tror du om möjligheten att GM klippte av händerna för risken att det fanns DNA under naglarna om VB gjorde motstånd och lyckades klösa GM? Är det helt otänkbart? Eller är det helt otänkbart att korparna, som sågs i trakten, lyckades ta med sig händerna på grund av att de är lätta att ta med sig? Eller ett rovdjur, exempelvis en räv, som har tagit dem? Eller något helt annat? Vad tror du, kan vi med 100 % säkerhet utesluta alla andra möjligheter än rituella med händerna? Om vi kan det så står och faller din teori med utlandsfödda mördare. Är du 100% säker på att det var rituella motiv med händerna?
Jag ser knivsticken som skiljer sig mycket , det är väl samlade många knivstick med någon smal lång kniv som gjort att det blivit ett långt dödsförlopp, för att sedan avslutas med två knivstick till hjärttrakten. Jag anser sådant är helt främmande för svenska förhållanden, om det är flertal knivstick är det en vettvilling eller drogpåverkad person som gör något sådant, men det skulle ha synas av knivsticken, annars vill folk få ett snabbt dödsförlopp, utan lidande.
De avklippta händerna är en ritual som förekommer och har ingenting med DNA under naglarna som har påståtts.
__________________
Senast redigerad av Lagro 2014-07-03 kl. 12:38.
Citera
2014-07-03, 12:31
  #81111
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jo visserligen, men hade det varit jag så hade inte jag velat prata med personen på ett par veckor... Det ligger i tiden i alla fall och jag tror som sagt att allt hänger ihop.
VB utpressade LJ. Det skulle knappast få KJ att ringa polisen, inget tyder på att LJ och KJ känner varandra. Nej, han ringde polisen av annan orsak.
Citera
2014-07-03, 12:36
  #81112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag ser knivsticken som skiljer sig mycket , det är väl samlade många knivstick med någon smal lång kniv som gjort att det blivit ett långt dödsförlopp, för att sedan avslutas med två knivstick till hjärttrakten. Jag anser sådant är helt främmande för svenska förhållanden, om det är flertal knivstick är det en vettvilling eller drogpåverkad person som gör något sådant, annars vill folk få ett snabbt dödsförlopp, utan lidande.
De avklippta händerna är en ritual som förekommer och har ingenting med DNA under naglarna som har påståtts.
Jag anser och inser efter dina inlägg att din teori vilar på att misstänkliggöra utlandsfödda som bor i Sverige, inget annat. Samma sak i fallet MA. Kan du förklara att du ser sådant som ingen annan ser.
Det rituella har inte berörts varken i FUP, TR, HR, av försvarsadvokater, åklagare, här i tråden eller någon annanstans av någon annan än dig.
Citera
2014-07-03, 13:06
  #81113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
För KJ är det helt osannolikt att han hade kunnat bära själv den här torson som vägde 33 kg, därför det rörde sig om långa sträckor och dålig terräng.

Du har tidigare angivit sträckan till ca 300 meter, vilket knappast är långt.
Min ryggsäck i fjällen väger 25 kg. Jag har normal kondition, styrka och kroppsbyggnad. Jag bär dessa 25 kg upp och ner längs fjällen. Kilometervis. Jag går både banat och obanat. Inga problem. Jag gissar att såvida inte KJ har någon fysisk nedsättning, kan han bära dessa 33 kg på cirka 20-30 minuter, även om terrängen är besvärlig.

För övrigt undrar jag varför du gör en gärningsmanna profil, när du återkommer till att de är minst två inblandade i mordet.
Citera
2014-07-03, 13:06
  #81114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag anser och inser efter dina inlägg att din teori vilar på att misstänkliggöra utlandsfödda som bor i Sverige, inget annat. Samma sak i fallet MA. Kan du förklara att du ser sådant som ingen annan ser.
Det rituella har inte berörts varken i FUP, TR, HR, av försvarsadvokater, åklagare, här i tråden eller någon annanstans av någon annan än dig.
Jag misstänkliggör inga utlandsfödda som du påstår, du har själv ställt frågan varför jag anser att det är gärningsmän med utländsk bakgrund, som jag svarat dig.
Jag anser att personer som har utländsk bakgrund och kommer till Sverige och blir mördade, skall ha rätt till rättegångar där de skyldiga blir dömda, det menas att det skall finnas bevis eller starka indicer mot den dömde.
Citera
2014-07-03, 13:16
  #81115
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Du har tidigare angivit sträckan till ca 300 meter, vilket knappast är långt.
Min ryggsäck i fjällen väger 25 kg. Jag har normal kondition, styrka och kroppsbyggnad. Jag bär dessa 25 kg upp och ner längs fjällen. Kilometervis. Jag går både banat och obanat. Inga problem. Jag gissar att såvida inte KJ har någon fysisk nedsättning, kan han bära dessa 33 kg på cirka 20-30 minuter, även om terrängen är besvärlig.

För övrigt undrar jag varför du gör en gärningsmanna profil, när du återkommer till att de är minst två inblandade i mordet.

Nu är det det kanske lite skillnad att bära en ryggsäck med bärsystem och en människokropp?
Citera
2014-07-03, 13:21
  #81116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Nu är det det kanske lite skillnad att bära en ryggsäck med bärsystem och en människokropp?
Och bår som föreslagits, är inte ett bärsystem?
Citera
2014-07-03, 13:49
  #81117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
VB utpressade LJ. Det skulle knappast få KJ att ringa polisen, inget tyder på att LJ och KJ känner varandra. Nej, han ringde polisen av annan orsak.
jag tror det har med VB att göra, han blev nog arg för hur någon hotade henne, han verkade väldigt mån om VB i sina meddelande till henne.
Citera
2014-07-03, 13:54
  #81118
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Och bår som föreslagits, är inte ett bärsystem?

1) Finns inga belägg för att vare sig ryggsäck eller bår har använts vid förflyttning av kroppen.

2) Finns inga belägg för att kroppen legat i bunkern uppe vid Gammelängsberget.

3) Finns inga belägg att VB's lik har legat i KJ's bagage, om nu inte Uno lärt sig tala på sista tiden.


Den som påstår annat far med ren skär osanning.
Citera
2014-07-03, 14:02
  #81119
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Och bår som föreslagits, är inte ett bärsystem?
Men, snälla, bår förutsätter minst två bärare, vilket är ett helt annat scenario än det du jämför med här.
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Du har tidigare angivit sträckan till ca 300 meter, vilket knappast är långt.
Min ryggsäck i fjällen väger 25 kg. Jag har normal kondition, styrka och kroppsbyggnad. Jag bär dessa 25 kg upp och ner längs fjällen. Kilometervis. Jag går både banat och obanat. Inga problem. Jag gissar att såvida inte KJ har någon fysisk nedsättning, kan han bära dessa 33 kg på cirka 20-30 minuter, även om terrängen är besvärlig.

För övrigt undrar jag varför du gör en gärningsmanna profil, när du återkommer till att de är minst två inblandade i mordet.
Citera
2014-07-03, 14:21
  #81120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, snälla, bår förutsätter minst två bärare, vilket är ett helt annat scenario än det du jämför med här.

Den är användaren Lagro, som påstår att en 33 kg torso är omöjlig för en person att bära. Åtminstone för KJ. Användaren Lagro påstår att det därför krävs två personer och en bår för att förflytta torson. Användaren Lagro har gjort sin egen gärningsmanna profil. Den bygger till endel på att det är omöjligt för KJ att flytta torson sagda sträcka. Jag menar att det är möjligt för en person att tex i en ryggsäck transportera torson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in