Jaha-ja
om någon vill flå dem* levande med potatisskalare så är det ok för mig
Jag såg att någon föreslog en Lex Yara
Ja gärna, men hur ska den se ut?
Titta bara på den charmanta
Lex Bobby
"en svensk lag som trädde i kraft 2008 som säger att en särskild barnskyddsutredning ska genomföras om ett barn dött på grund av våld eller annat brott och barnet har varit i behov av skydd. Utredarna ska söka efter systemfel i samhällets skyddsnät och syftet är att lägga fram konkreta förslag på åtgärder som kan förebygga att barn far illa." (Wikipedia)
Patetiskt!!
Man tänker sig att söka systemfel
efter det att ett barn dött?
Ska det inte handla om att ständigt söka systemfel? För att barn inte ska fara illa?
I Karlskrona har man inte ens lyckats uppdatera sig efter de senaste lagändringarna.
Har de ens upptäckt datorn? Om de har, vad tror de den är till för? Det tycks inte ens finnas ett vettigt journalsystem, tillgängligt för vem som helst (av viss befattning),; ränner de runt och letar efter papperslappar?
Om det är så primitivt, vem kan vänta sig att de ska få något att fungera alls?
Asch, sablar, jag saknar ord
Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Det händer ju inget med deras jävla egna anmälningar och skit. Det händer inte ett förbannat dugg med de som ansvarar för allt som skett i detta fallet. Dom sitter kvar och pratar sin smörja om ditten och datten om vad dom ska bli bättre på osv. Sparka allihop som inte skött sina tjänster inklusive kommunens sociala utskott. Polisen, socialtjänsten, skolan.
----
* MGM, menar jag
alla de andra finns ju redan uthängda på nätet

för evig tid