2014-07-02, 16:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erosenin
Rapporteras att Man Utd lagt ett bud på €40 för Cuadrado.
Hoppas han stannar en säsong till i Fiorentina. Men om budet stämmer lär man släppa honom
Han verkar väldigt eftertraktad, särskilt efter VM-succen

Citat:
barcastuff @barcastuff · 33 min

Barcelona are preparing a bid for Fiorentina right wing player Juan Cuadrado (26), who is a priority for the coaching staff. [md]

Kan han lira på både ytterback, offensivt mittfält och ytterforward? Var gör han sig bäst?
2014-07-02, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Även jag som Chelsea supporter tycker det är tragiskt att se Atletico bli helt tömt efter förra årets succé, tack vare deras ekonomiska problem.

Jag hoppas att Chelsea inte väntar utan betalar, kanske inte hela 190 men iaf bra med pengar, för personligen hatar jag när klubbar ofrivilligt får bosmans.

Jag hoppas verkligen att de klarar att återbygga inför säsongen så att de är med och krigar igen.
Tyvärr är det som så att ingen liga kan konkurrera längre med England, de spelare som de engelska klubbarna vill ha får de också. Förutom Bayern, Real Madrid och Barca så går alla övriga av världens bästa spelare till England år efter år.

I stort sett alla klubbar i PL kan köpa spelare från alla övriga ligor relativt enkelt, bottenlag i England har mer resurser än 90 % av alla övriga klubbar i Europa.

Tyskland har 1 klubb som kan konkurrera mot engelska klubbar ekonomiskt (Bayern), Spanien har 2, Frankrike har 2, Italien har 1. Så fortsätter det år efter år dessvärre. Champions league i framtiden kommer inte vara särskilt hett då det kommer vara total dominans av PL där.

Skillnaden ekonomiskt bara ökar också då avtalen PL får hela tiden blir större och större medan övriga ligor i stort sett ligger kvar på samma nivåer hela tiden då få i utlandet bryr sig om de ligorna.

Vad vi ser idag är början på döden av europeisk fotboll (Förutom engelsk), början på döden av tysk, fransk, italiensk och spansk fotboll. Det kommer leda till en tråkiga fotbollsvärld enligt mig. Charmen med fotboll för mig är att kvaliteten på spelarna har varit utspridd, alla de bästa spelarna har inte spelat i samma ligor eller lag, men det är den utvecklingen vi går mot där 90 % av alla toppspelare spelar i England medan resterande spelar i några få topplag som Bayern, Barca, Real osv, medan övriga lag i dessa ligor har rena skitspelare.
Senast redigerad av SonOfHeaven 2014-07-02 kl. 17:06.
2014-07-02, 17:07
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfHeaven
Tyvärr är det som så att ingen liga kan konkurrera längre med England, de spelare som de engelska klubbarna vill ha får de också. Förutom Bayern, Real Madrid och Barca så går alla övriga av världens bästa spelare till England år efter år.

I stort sett alla klubbar i PL kan köpa spelare från alla övriga ligor relativt enkelt, bottenlag i England har mer resurser än 90 % av alla övriga klubbar i Europa.

Tyskland har 1 klubb som kan konkurrera mot engelska klubbar ekonomiskt (Bayern), Spanien har 2, Frankrike har 2, Italien har 1. Så fortsätter det år efter år dessvärre. Champions league i framtiden kommer inte vara särskilt hett då det kommer vara total dominans av PL där.

Skillnaden ekonomiskt bara ökar också då avtalen PL får hela tiden blir större och större medan övriga ligor i stort sett ligger kvar på samma nivåer hela tiden då få i utlandet bryr sig om de ligorna.

Ingenting att beklaga sig över i min mening. Hatten av till Premier League för att de lyckats bli ett kommersiellt monster som hela världen följer. Sen om det var en ren slump att många började följa ligan låter jag vara osagt.

De övriga ligorna måste jobba på sin attraktionskraft. Då växer tv-avtalen naturligt.
2014-07-02, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Ingenting att beklaga sig över i min mening. Hatten av till Premier League för att de lyckats bli ett kommersiellt monster som hela världen följer. Sen om det var en ren slump att många började följa ligan låter jag vara osagt.

De övriga ligorna måste jobba på sin attraktionskraft. Då växer tv-avtalen naturligt.
Det är klart att de flesta i Sverige inte bryr sig om det, men det kommer ju också leda i slutändan till att CL förlorar den glans den har haft, personligen anser jag att det är roligare när kvaliteten på spelarna är mer utspridd, de blir roligare matcher att se jämna lag från olika länder spela mot varandra i CL och EL.

Sedan är det naturligtvis ingen slump att den engelska ligan är populärast. Engelska språket är ett dominant språk i världen och därför är det ju rätt naturligt att folk följer den ligan än ligor som spelas i länder där få utanför landet förstår språket, som Italien eller Tyskland. Det var ju alltid oundvikligt att den Engelska ligan skulle bli dominant till slut men det ändrar inte att jag grämmer över det, då jag anser att fotbollen är roligare om det är flera länder som har bra fotboll och inte bara 1 land som nu.
2014-07-02, 17:19
Medlem
kbaaacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kbaaack
Vet någon en sida som visar alla de senaste bekräftade transferna? Har koll på fotbolltransfer.com men dem har inte närheten av alla, har också kollat på transfermarkt.co.uk men där kan jag bara få fram de senaste i en kort lista men jag vill kunna bläddra bland alla.

Edit:
Vill gärna också se vilka som blivit/är kontraktslösa också.

Någon som vet?
2014-07-02, 17:22
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfHeaven

Vad vi ser idag är början på döden av europeisk fotboll (Förutom engelsk), början på döden av tysk, fransk, italiensk och spansk fotboll. Det kommer leda till en tråkiga fotbollsvärld enligt mig. Charmen med fotboll för mig är att kvaliteten på spelarna har varit utspridd, alla de bästa spelarna har inte spelat i samma ligor eller lag, men det är den utvecklingen vi går mot där 90 % av alla toppspelare spelar i England medan resterande spelar i några få topplag som Bayern, Barca, Real osv, medan övriga lag i dessa ligor har rena skitspelare.

Fast saken är att detta inte är PL's fel, PL är ju förebilder i hur TV avtal osv delas mellan lagen vilket gör så att även de mindre lagen resursstarka. Det är trots allt därför spanska ligan ser ut som den gör (nu vet jag inte hur TV avtal förhandlas fram i andra ligor men även där så kan man inte säga att PL gör fel, det är snarare så att andra ligor särbendlar sina stora lag medans de mindre blir lidande).
2014-07-02, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast saken är att detta inte är PL's fel, PL är ju förebilder i hur TV avtal osv delas mellan lagen vilket gör så att även de mindre lagen resursstarka. Det är trots allt därför spanska ligan ser ut som den gör (nu vet jag inte hur TV avtal förhandlas fram i andra ligor men även där så kan man inte säga att PL gör fel, det är snarare så att andra ligor särbendlar sina stora lag medans de mindre blir lidande).
TV avtalen är ju beroende på hur stort intresse det finns för dessa ligor, även om Spanien fördelade TV pengarna jämlikt så ändrar det inte att deras TV avtal är minimalt jämfört med PLs och intresset för spansk fotboll kommer alltid vara icke existerande jämfört med intresset för PL, så avtalen PL får kommer alltid vara överlägset mycket större än avtalen Spanien, Tyskland, Italien osv får. Det enda som skulle hända om Spanien fördelade sina pengar helt jämlikt är att inte ens Barca och Real skulle kunna behålla sina spelare längre, de skulle också gå till England som övriga spanska lags spelare redan gör idag.

För att jämföra, det lag som vinner Bundesliga får mindre i TV pengar än laget som kommer sist i England får, i längden är det naturligtvis en ohållbar situation att hålla jämna steg med överlägsna resurser som PL har att tillgå.

Det är klart att det inte är PLs fel, de talar det dominerande språket som alla förstår vilket naturligtvis gör att en stor majoritet av de fotbollsintresserade följer den ligan före ligor där man inte ens kan uttala namnen på klubbarna.

Som sagt jag skyller inte på PL, kul för dem att de dominerar liksom. Men det ändrar ju inte att PLs framgångar kommer leda till alla övriga ligors död och det kommer i slutändan påverka PL också, för PL är ju beroende av att dessa ligor utvecklar spelare till PL och minskar resurserna och intresset för dessa ligor så minskar även kvaliteten på spelarna som PL värvar från de länderna, men detta är först på lång sikt.
Senast redigerad av SonOfHeaven 2014-07-02 kl. 18:05.
2014-07-02, 18:27
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Sant, men frågan är om det är vad United behöver?

Såg det ur ett Fiorentina perspektiv. Tror inte att han skulle passa i Premier League faktiskt. Hellre Spanien i så fall.
2014-07-02, 18:37
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Såg det ur ett Fiorentina perspektiv. Tror inte att han skulle passa i Premier League faktiskt. Hellre Spanien i så fall.

Okej, vet inte ifall det är vad United bör prioritera heller. Men om det blir en riktig storspelare och det visar sig att det stod mellan honom och någon annan kommer det förståss kännas surt.
2014-07-02, 18:40
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kbaaack
Någon som vet?

Om du letar lite på transfermarkt kommer du hitta alla. De har tyvärr nyss ändrat sin design så det har blivit knepigare. Ett tips är att du tittar hos de klubbar du är intresserad av, för den sidan listar alla, även de som kommit tillbaka efter att varit utlånade.
2014-07-02, 19:07
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Liverpool har tydligen gjort klart med Lawrence Vigouroux och Kevin Stewart, båda från Tottenham. Värvningar som skrämmer slag på motståndare.
2014-07-02, 19:17
Medlem
kbaaacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Om du letar lite på transfermarkt kommer du hitta alla. De har tyvärr nyss ändrat sin design så det har blivit knepigare. Ett tips är att du tittar hos de klubbar du är intresserad av, för den sidan listar alla, även de som kommit tillbaka efter att varit utlånade.

Tack, men det tar sådan tid att titta på alla lag och bläddra igenom för att se vilka transfers som genomförs för att vara uppdaterad. Får leta vidare på deras hemsida men tack iaf!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in