2014-07-02, 10:41
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Låt oss anta att det finns någon sanning i artikeln nedan:
http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2014/07/02/la-liga-stjarna-mot-england/

Det borde väl ligga i Chelseas intresse att hosta upp de krävda pengarna om man nu är sugna på honom, för att spelaren inte ska hamna i frysboxen och ev gå bakåt i sin utveckling?
2014-07-02, 10:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Låt oss anta att det finns någon sanning i artikeln nedan:
http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2014/07/02/la-liga-stjarna-mot-england/

Det borde väl ligga i Chelseas intresse att hosta upp de krävda pengarna om man nu är sugna på honom, för att spelaren inte ska hamna i frysboxen och ev gå bakåt i sin utveckling?

Fast, är han värd 190M med ett år kvar på kontraktet?

Är det värt för Atletico att betala hans lön i ett år till, ha honom i frysboxen och sedan låta han gå som free transfer?
2014-07-02, 11:36
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast, är han värd 190M med ett år kvar på kontraktet?

Är det värt för Atletico att betala hans lön i ett år till, ha honom i frysboxen och sedan låta han gå som free transfer?

Nej svårt att säga. Är nog tufft för dem att se sitt lag bli uttömt på en säsong så är väl därför de skulle göra så för att markera(?). Är som du påpekar en dyr och onödig aktion men man vet inte.

Nu frågade jag just ifall det var värt för Chelsea att betala, om man vet att han går som Bosman om ett år, med vetskapen om att han kommer sitta på läktaren under den tiden.
2014-07-02, 11:42
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alligator_Gunde
Nej svårt att säga. Är nog tufft för dem att se sitt lag bli uttömt på en säsong så är väl därför de skulle göra så för att markera(?). Är som du påpekar en dyr och onödig aktion men man vet inte.

Nu frågade jag just ifall det var värt för Chelsea att betala, om man vet att han går som Bosman om ett år, med vetskapen om att han kommer sitta på läktaren under den tiden.

Även jag som Chelsea supporter tycker det är tragiskt att se Atletico bli helt tömt efter förra årets succé, tack vare deras ekonomiska problem.

Jag hoppas att Chelsea inte väntar utan betalar, kanske inte hela 190 men iaf bra med pengar, för personligen hatar jag när klubbar ofrivilligt får bosmans.

Jag hoppas verkligen att de klarar att återbygga inför säsongen så att de är med och krigar igen.
2014-07-02, 12:13
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Som spekulerats tidigare i tråden om Benatia till City och nu sägs det rätt vitt och brett att man kommit överens om pris och att det ligger på 38 miljoner euro. Dock sägs det att dealen fryses till Roma signat en ersättare.

Det behövs ju verkligen förstärkning på den positionen för City och plockar man in en av den gångna säsongens bästa mittbackar kan man ju inte direkt klaga. Och om Luiz gick för 50 miljoner pund så känns ju Benatia ändå hyfsat rimlig för cirka 30 miljoner pund.

Antar att man är borta från Mangala då eller?
2014-07-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Som spekulerats tidigare i tråden om Benatia till City och nu sägs det rätt vitt och brett att man kommit överens om pris och att det ligger på 38 miljoner euro. Dock sägs det att dealen fryses till Roma signat en ersättare.

Det behövs ju verkligen förstärkning på den positionen för City och plockar man in en av den gångna säsongens bästa mittbackar kan man ju inte direkt klaga. Och om Luiz gick för 50 miljoner pund så känns ju Benatia ändå hyfsat rimlig för cirka 30 miljoner pund.

Antar att man är borta från Mangala då eller?
Hur är det med Nastasic, hinner han bli hel till kommande säsong? Har gillat honom sedan han först dök upp i City men nu ryktats han ju till Juventus. Lescott gick till West Bromwich och Demichelis lär väl inte förbli förstavalet även om han växte i mångas ögon under våren.

Kompany är given, men vem tar platsen bredvid honom, tro? Säg att man köper Benatia, tror ni han kan slå sig direkt in i startelvan då?

Benatia i all ära men jag ställer mig frågande till varför man inte väljer att satsa på Mangala som ju är flera år yngre och som dessutom borde vara billigare.
Senast redigerad av radiopanna 2014-07-02 kl. 14:24.
2014-07-02, 14:32
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Hur är det med Nastasic, hinner han bli hel till kommande säsong? Har gillat honom sedan han först dök upp i City men nu ryktats han ju till Juventus. Lescott gick till West Bromwich och Demichelis lär väl inte förbli förstavalet även om han växte i mångas ögon under våren.

Kompany är given, men vem tar platsen bredvid honom, tro? Säg att man köper Benatia, tror ni han kan slå sig direkt in i startelvan då?

Benatia i all ära men jag ställer mig frågande till varför man inte väljer att satsa på Mangala som ju är flera år yngre och som dessutom borde vara billigare.

Finns det någon chans/risk att dom köpe båda ? Eller har dom värvat klart förmodligen med det dom köpt än så länge + 1 back till.
2014-07-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Finns det någon chans/risk att dom köpe båda ? Eller har dom värvat klart förmodligen med det dom köpt än så länge + 1 back till.
Tror knappast de kommer köpa bägge, för det skulle i så fall innebära att en av de fick nöta bänk och det är de för bra för, enligt mig. Vore verkligen synd och skam på så pass duktiga spelare. Mangala har ju även ryktats till både Chelsea och United så man vet ju aldrig.
2014-07-02, 14:52
Medlem
Erosenins avatar
Rapporteras att Man Utd lagt ett bud på €40 för Cuadrado.
Hoppas han stannar en säsong till i Fiorentina. Men om budet stämmer lär man släppa honom
2014-07-02, 15:48
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erosenin
Hoppas han stannar en säsong till i Fiorentina. Men om budet stämmer lär man släppa honom

Ouch ja. Men försäljning känns nästan oundviklig så bra som han är. Bättre att sälja till Man U än Juventus då.
2014-07-02, 15:52
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erosenin

Verkar som Utd är nere i Italien och letar spelare nu. Känns iaf rent spontant bättre än att köpa dyra engelsmän.

http://www.dailystar.co.uk/sport/football/386517/HUGE-blow-for-Arsenal-and-Chelsea-as-48m-target-Vidal-admits-he-d-prefer-Man-Utd-move
2014-07-02, 15:52
Medlem
Alligator_Gundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ouch ja. Men försäljning känns nästan oundviklig så bra som han är. Bättre att sälja till Man U än Juventus då.

Sant, men frågan är om det är vad United behöver?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in