2012-03-03, 06:18
Medlem
Keihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatchaTalkinBout
shit! tack för att du länka 7 års olycka, det var typ 5 år sen jag hörde den senaste. Den är ju verkligen bra.

Haha eller hur, den är bra på riktigt. Den första som rappar är duktig, Steel eller något hette han väl? Synd att de slutade så tidigt.
Citera
2012-03-03, 17:59
Medlem
TorstenFlincks avatar
Fonky fresh och andra luffare var inne när hiphopen var död i Sverige. Lyssnade aldrig på skräpet mer än någon låt och det går knappt att kalla det för hiphop. Sedan åkte Ken Ring till skåne där det var beef mellan massvis med undergroundrappare från olika skånska orter och gjorde snuthatarlåten tillsammans med tönten Emilush. Sen fick rapparna där nere massa hype och hiphopen i Sverige fick tillbaka sitt hårda sound och det blev en riktig boom. Sen kom Ayla clicken, Pato Pooh, Kartellen, Näääk med flera och hiphopen föddes på nytt.

Fonky Fresh, Anton och Affe osv fick upp sitt namn p.g.a någon fjortiskultur som rådde i en tid då det knappt producerades bra hiphop i Sverige. Deras gigs var oftast på fritidsgårdar så det säger ju rätt mycket om vilka som var målgruppen för deras skräpmusik. Dåliga deppbeats och nån fjunig "MC" som snackar om hur ledsen han är för att det blev såhär med sin brud och liknande topics, allt var samma i stort sett.
Citera
2012-03-03, 18:01
Medlem
slipperyBalloons avatar
Lyssnarna växte upp.
Citera
2012-03-03, 18:02
Medlem
TorstenFlincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Sofijah var så jävla bra! Helt unik i sin genre!

Har många gånger undrat varför hon aldrig signades av ett stort bolag ?
Var övertygad om att hon skulle bli det direkt,
när hon aldrig blev det så blev de mindre bolagen (där även jag håller till ibland) oroliga & trodde att något var fel med henne.
Det medförde att dessa inte heller vågade satsa på henne?
Är min teori i.a.f. ?

Varför? Därför att hon sög. halvkasst flow på freebeats, rent skräp. Hon blev känd för att hon var tjej. Finns så många andra underground MCs som är 100 ggr bättre men knappast ens har 1000 lyssnare på myspace.
Citera
2012-03-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingemund
Fan vad snygg Sofijah är!

Couldn´t agree more!!!! AS SNYGG
Citera
2012-06-14, 18:08
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=OQq8lvf0MhU

Herrejösses vilka kommentarer

Citat:
"Jag fattar Sofijah! Det e samma för mig! Jag har stått vid en klippa men mamma stoppa mig!

Varje dag skänns det som jag ska simma över stillahavet eller klättra upp för montevres!

Jag kan inte sluta tänka på att bah hoppa ner! Jag bor på landet så jag kan bah hoppa när för ett träd men nått stoppar mig bah! Jag e meningslös! Varje dag säger jag till mig att jag e en mäniska och alla skulle bry sig om jag dog men... Att stanna skulle va ett äventyr men att bah dö! Jag skulle sakna mitt liv! :'S

Kjetil1966"

Citat:
alla som vet att jag lyssnar på Sofijah sägar att jag är konstig bara för att jag är kille men mitt liv suger jag har bara sabbat allt jag klottrar snattar stjäl cyklar men sofijahs låtar får mig att gråta jag gör allt detta bara för att min tjej lämna mig för ett tag sen och jag vill få ut all ilska som finns inom mig

Megaeanton

Dör av garv.
Citera
2013-03-12, 23:53
Medlem
barA-kruTs avatar
vad gör Sofijah nu?
Citera
2014-07-01, 18:47
Medlem
WangHaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barA-kruT
vad gör Sofijah nu?
Ingenting, hon skrev väl på sin blogg att hon aldrig mer vill snacka om sin musik iaf.
Citera
2014-07-01, 22:40
Medlem
Rebali179s avatar
Vet att min Syrra lyssnade på Sofiah ett tag. Dock så bytte hon till 50 Cent & Nelly.
Så ur askan i elden. Själv så lyssnade jag aldrig på dessa band
Citera
2014-07-02, 01:24
Bannlyst
någon som vet vad Sofijah heter på facebook?
Citera
2014-08-16, 05:09
Medlem
TokyoBarns avatar
Anton & Affe inte splittrade längre?

https://www.youtube.com/watch?v=Bt7wnji_L_Q&list=UUihTFGvuGBp5QmaBnNeIP-A

Ska bli kul att se vad som dyker upp
Citera
2014-10-08, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarkHunt
någon som vet vad Sofijah heter på facebook?

Ja, men eftersom det är min flickvän så är det kanske inte så passande att jag länkar hennes Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in