2014-07-01, 21:34
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Nej ,admin kan få radera vad han vill på sin egen hemsida.Då måste också ansvarige för sidan presenteras.
FB är ett diskussionsforum med medlemmar från internet.Varje medlem har sina rättigheter. Admin får inte censurera iranier eller anställa moderatorer som vinklar diskussionerna.

Ja, brottet måste bevisas.Medlemmar måste försäkra sig om att admin verkligen har makten att sparka vissa som inte sköter sig.

Nej, nej, nej och.. nej. Som medlem har du egentligen inga rättigheter över huvud taget. Forumet, i min mening, behandlar alla så rättvist som det går ändå, men inte för att det är någon form av rättighet vi har. FB är inte skyldiga oss medlemmar någonting över huvud taget, om du tror det har du helt enkelt tagit miste.
2014-07-01, 21:39
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Nej ,admin kan få radera vad han vill på sin egen hemsida.Då måste också ansvarige för sidan presenteras.
FB är ett diskussionsforum med medlemmar från internet.Varje medlem har sina rättigheter. Admin får inte censurera iranier eller anställa moderatorer som vinklar diskussionerna.

Ja, brottet måste bevisas.Medlemmar måste försäkra sig om att admin verkligen har makten att sparka vissa som inte sköter sig.
Vilka rättigheter pratar du om, och vem bestämmer hur dessa rättigheter ser ut?
2014-07-01, 21:47
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

Vi har i princip inga rättigheter här, vad är det som är så jävla svårt att förstå med det?
Säger admin att det är på ett visst sätt, då är det så.

Admin får anställa vem fan han vill dessutom, må det vara en grön feminist från planeten Gredelin eller en riktig jävla översittare, det är fortfarande upp till Admin att bestämma vilken av dem det ska bli.

På vilket sätt menar du att medlemmar måste försäkra sig om att Admin har makten att sparka vissa som inte sköter sig?
2014-07-01, 21:51
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Nej, nej, nej och.. nej. Som medlem har du egentligen inga rättigheter över huvud taget. Forumet, i min mening, behandlar alla så rättvist som det går ändå, men inte för att det är någon form av rättighet vi har. FB är inte skyldiga oss medlemmar någonting över huvud taget, om du tror det har du helt enkelt tagit miste.

Jo, vi medlemmar har de rättigheter som regelverket påbjuder annars faller hela idén med Flashback och det är Admins avlönade ansvar att se till att så sker.

Att du lamehater och stOckis m.fl. vill leva i den förvissningen att ni är totalt rättslösa och vilar i Admins händer på forumet är era problem men gör det inte till andra användares livsåskådning.
2014-07-01, 21:53
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Nja.Vi blir medlemmar efter att ha läst och accepterat regelverket.Medlemskapet gäller därmed som ett avtal.
Själv är jag admin på ett amerikanskt forum.
2014-07-01, 21:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
admin får mycket riktigt radera vad han vill på sin egen hemsida. Vet du vad adressen till hans hemsida är? www.flashback.org
Varför måste ansvariga för sidan presenteras?
Citat:
Förlåt mig, vilka är dessa rättigheter du pratar om och var tar jag del av information av dessa? Jag fattar inte att jag har missat dessa då jag har varit medlem i snart 11 år och moderator i snart fem av dessa.
admin får fortfarande göra vad fan han vill. Varför är det så svårt att förstå?
Citat:
Vi tar det långsamt den här gången. N.E.J. admin måste inte bevisa ett skit. Jag ogillar att ta till personangrepp men föddes du trög, var du tvungen att öva eller spelar du bara? Du har ju uppenbarligen svårt att förstå.
Varför skulle admin inte ha makten att sparka "vissa som inte sköter sig"? Det är (för umfte gången i ordningen) hans forum som han gör precis hur han vill med.

Edit: Trots mitt ironiserande här ovan så finns det ju vissa rättigheter här på forumet och dom är rätt lätt att berätta om. Alla medlemmar har rätt att så länge dom följer reglerna diskutera i stort sett allt mellan himmel och jord. Man har också rätt att vara anonym. Men sen kommer jag inte på så många fler men jag är å andra sidan rätt trött nu, jag kan ha glömt något.
2014-07-01, 21:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Nja.Vi blir medlemmar efter att ha läst och accepterat regelverket.Medlemskapet gäller därmed som ett avtal.
Själv är jag admin på ett amerikanskt forum.
Vad står det i det avtalet om jag får fråga?
2014-07-01, 22:05
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Vilka två raderade inlägg? Vi diskuterar ett raderat inlägg och det var inte i enlighet med regelverket.Annars hade ledningen inte presenterat så många olika versioner och bortförklaringar.
.
Jaha! Så ett enda raderat inlägg har alltså genererat denna tråd med över 400 poster? Jag skulle nog vilja ha belägg för att moderatorerna raderar inlägg med åsiktsinnehåll de inte gillar. Varför skulle de göra det förresten?
2014-07-01, 22:13
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
admin får mycket riktigt radera vad han vill på sin egen hemsida. Vet du vad adressen till hans hemsida är? www.flashback.org
Varför måste ansvariga för sidan presenteras?

Förlåt mig, vilka är dessa rättigheter du pratar om och var tar jag del av information av dessa? Jag fattar inte att jag har missat dessa då jag har varit medlem i snart 11 år och moderator i snart fem av dessa.
admin får fortfarande göra vad fan han vill. Varför är det så svårt att förstå?

Vi tar det långsamt den här gången. N.E.J. admin måste inte bevisa ett skit. Jag ogillar att ta till personangrepp men föddes du trög, var du tvungen att öva eller spelar du bara? Du har ju uppenbarligen svårt att förstå.
Varför skulle admin inte ha makten att sparka "vissa som inte sköter sig"? Det är (för umfte gången i ordningen) hans forum som han gör precis hur han vill med.

Edit: Trots mitt ironiserande här ovan så finns det ju vissa rättigheter här på forumet och dom är rätt lätt att berätta om. Alla medlemmar har rätt att så länge dom följer reglerna diskutera i stort sett allt mellan himmel och jord. Man har också rätt att vara anonym. Men sen kommer jag inte på så många fler men jag är å andra sidan rätt trött nu, jag kan ha glömt något.
Nej,du har helt fel.
Admin har ingen hemsida som heter FB.
FB är ett forum med medlemmar och inte någons hemsida!Du förstår väl skillnaden mellan en hemsida och ett forum?
På FB är innehållet just inläggen, en sida som fungerar som ett nätverk. [ Användargenererat innehåll]
2014-07-01, 22:16
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:

Eh, vad i hela friden svammlar du om ? Admin far gora precis som han vill med FB. Han kan, som redan sagts, borja radera alla inlagg som innehaller bokstaven A om han sa vill. Det ar hans sida, han gor vad han vill. Han kan stanga ner den i morgon och du kan inte gora ett skit at det. Admin kan anstalla en moderator vars enda syfte ar att godkanna diskussioner vars topic ar kanelbullar och radera resten.

Vill man vara har och diskutera sa gor man det och da far man foga sig over de regler admin satt, oavsett om nagra av dom suger. Att tro att man som "medlem pa internet" har nagra rattigheter pa ett privatagt forum ar ju skrattretande.
2014-07-01, 22:18
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Nej,du har helt fel.
Admin har ingen hemsida som heter FB.
FB är ett forum med medlemmar och inte någons hemsida!Du förstår väl skillnaden mellan en hemsida och ett forum?
På FB är innehållet just inläggen, en sida som fungerar som ett nätverk. [ Användargenererat innehåll]

Fast nej, FB är en hemsida som innehåller ett forum.
Hur svårt ska det vara?
2014-07-01, 22:21
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad står det i det avtalet om jag får fråga?
Det är ett avtal eftersom villkoret för medlemskapet är att man har läst och accepterat reglerna. Det gäller som ett avtal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in