Citat:
Ursprungligen postat av
siryessir
En ytter och en center letar man efter. Man säger sig ha ganska mycket pengar att spendera dessutom.
Det blir bara en center som ska in.
Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
Fan nu vart jag ju riktigt orolig.
Tror ingen av dessa klarar att göra speciellt mycket poäng nämligen. Nu ska det ju värvas forward/center, så där kanske det kan bli bra ändå.
Men kreativitet från backposition då? Där måste nog Kukan och Hjelm ta stora steg om Luleå ska vara likvärdig med passerad säsong.
Du måste räkna in faktorer som istid också. Med Olausson och Klasen borta så kommer ju andra spelare att få mer istid och de jag räknade upp är såna killar som bör kunna producera. Minst en av de där spelarna kommer göra 30 p i vinter om vi nu inte värvar in nåt annat men jag är osäker. Inte värt att värva in en center för sakens skull.
Och vad gäller backsidan så är det ju inte så att vi direkt haft några backar som bombat in poäng efter poäng sen Janne Niinimaa. Nog bör vi ha nån back (Näkyvä?) som klarar av att göra 15-20 poäng?
Har stora förväntningar som sagt på Dean Kukan men det är 97: orna och 98: orna som ser riktigt intressanta ut. Det är ju dock några år bort.