2014-06-30, 01:43
Medlem
Solklart fall, det är en studsarpistol m/1850. Bästa sättet att bära den är antingen i en pizzakartong eller också i en fiollåda, en sån där liten avsedd för barnfioler.
Citera
2014-06-30, 03:07
Bannlyst
Om den skall döljas så rekommenderar jag att ha den runt fotankeln.
Funkar jättebra!

Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Vem beskriver en pistol med mått och vikt?

Någon som har köpt en fejkpistol av kvarterets Jugoslav kanske.
Citera
2014-06-30, 05:18
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodyfitness96
på skyttebanan så har jag min m/35 lathi 9mm

Kom igen, det stavas Lahti!
Citera
2014-06-30, 11:55
Medlem
tributals avatar
Berätta vad det är för picka (eller vad den ska se ut som för picka om det rör sig om airsoft), då blir det enklare att rekommendera hölster. Med tanka på måtten så blir vapnet svårt att dölja oavsett hur du bär det om du inte är byggd som Hafþór Björnsson.
Citera
2014-07-01, 02:01
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Byxlinningen? Där är det ju bara wannabe gangsters och allmänt efterblivna (som dessutom ogillar sin egen röv/sina egna kulor och hoppas få dem bortskjutna) som bär sina pistoler.
När jag bär min SIG 226 är det faktiskt oftast bak i byxlinningen. Funkar toppenfint med Hougegrepp som hindrar att den glider ner. Har inte skjutit mig i röven ännu.
Citera
2014-07-01, 11:45
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
När jag bär min SIG 226 är det faktiskt oftast bak i byxlinningen. Funkar toppenfint med Hougegrepp som hindrar att den glider ner. Har inte skjutit mig i röven ännu.

Okej, jag ændrar mig. Att bæra pistol i byxlinningen ær det bara kunniga skyttar med før ændamålet goda vapentyper som bør ge sig på.

Jag har en morfar (dåvarande polis) som blåste bort en tå på sig sjælv genom att bæra vapnet i byxlinningen fram, och har också hørt om andra liknande skador. Jag ær tæmligen sæker på att det sker en del vådaskjutningar dær diverse gangsters ska ha pistoler i fickor eller byxlinningar.
Citera
2014-07-01, 14:38
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Okej, jag ændrar mig. Att bæra pistol i byxlinningen ær det bara kunniga skyttar med før ændamålet goda vapentyper som bør ge sig på.

Jag har en morfar (dåvarande polis) som blåste bort en tå på sig sjælv genom att bæra vapnet i byxlinningen fram, och har också hørt om andra liknande skador. Jag ær tæmligen sæker på att det sker en del vådaskjutningar dær diverse gangsters ska ha pistoler i fickor eller byxlinningar.
Nja, de som vadaskjuter sig skulle nog gora det hur de an bar vapnet, det ar ju inte helt ovanligt att fumliga skyttar far till vadaskott nar de drar pistolen ur holstret. Sen kan holstret stalla till med andra problem om man inte anvander det pa ratt satt, en inte alltfor avlagsen granne skot sig sjalv i magen med en holstrad .44 Mag ganska nyligen. Han var ensam i sin pickup nar det hande och avled nastan direkt, sa ingen vet exakt hur det gick till. Enligt sheriffen sag det ut som att han hade dragit holstret framat for att satta pa sig sakerhetsbaltet, och rakade haka upp det i hanen pa nagot satt.

Men visst finns det de som lyckas skjuta sig aven fran byxlinningen, for nagra ar sedan var det en "gangsta" har i stan som skot sig sjalv i skrevet nar han skulle dra sin Glock under en biljakt. Men det var forstas en Glock, varldens osakraste pistol.
Citera
2014-07-01, 15:04
Medlem
tributals avatar
Sen är det skillnad på hölster och hölster. Ett IWB-hölster som kollapsar så fort det är tomt (vilket är vanligt bland de billigare varianterna) är markant mycket mer osäkert än ett mer sturskt hölster på så sätt att det är svårare att hölstra vapnet såväl som att delar av hölstret kan komma åt avtryckaren.
Citera
2014-07-01, 15:28
Medlem
En fråga i anslutning till bärande av vapen:

Ni som bär pistol civilt, gör ni det med patron i loppet ? Poliser i Sverige får ju numera välja, militär personal i vakttjänst i Sverige har inte patron i loppet. I utlandstjänst gäller lite olika bestämmelser men de jag pratat med struntar i vilket och har alltid patron i loppet. Men som sagt, bär man pistol civil, hur väljer man?
Citera
2014-07-01, 16:13
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle47
En fråga i anslutning till bärande av vapen:

Ni som bär pistol civilt, gör ni det med patron i loppet ? Poliser i Sverige får ju numera välja, militär personal i vakttjänst i Sverige har inte patron i loppet. I utlandstjänst gäller lite olika bestämmelser men de jag pratat med struntar i vilket och har alltid patron i loppet. Men som sagt, bär man pistol civil, hur väljer man?
Att bara civilt innebar en ganska lag risk for situationer dar man maste dra och skjuta snabbt, sa jag bar mestadels utan patron i loppet. Mina "carry guns" (SIG 226 och Kel-Tec P3AT) ligger oftast i bilen, och aven om familjen ar valtranad kanns det battre att veta att det kravs en medveten anstrangning att fa av ett skott. Att gora mantelrorelse varje gang jag stoppar pa mig pistolen ar ett annat riskmoment, sa jag tar det sakra fore det osakra och hoppas dessutom att jag aldrig behover anvanda den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in