Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-01, 01:59
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Jo, hon är väldigt "iskall". Hur sjutton lyckas man annars att döda och sedan stycka en kropp?

Finns massor av teorier i tråden som kan förklara det inträffade på andra sätt. Alla som dödat någon är inte iskalla och alla som styckat något har inte kunnat göra det och lyckats hålla sig likgiltig inför handlingen. Folk kan göra helt makalösa saker när de är pressade och jag tror nästan alla skulle kunna döda någon om man hamnade i fel situation. De flesta mår dock skit efteråt, vilket jag tror att JH gör också. Vi vet ju faktiskt inte om det var planerat eller ej än. Hon verkar vara ostraffad sedan tidigare och hittills har vi inte hört något om att hon varit våldsam innan. När LL slog henne på krogen så verkar ju JH inte ens ha slagit tillbaka. Något har spårat och gjort att hon inte klarat av att handla som hon brukar göra, det är vad jag tror. Situationen med LL var för tuff för henne.
Citera
2014-07-01, 02:08
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Finns massor av teorier i tråden som kan förklara det inträffade på andra sätt. Alla som dödat någon är inte iskalla och alla som styckat något har inte kunnat göra det och lyckats hålla sig likgiltig inför handlingen. Folk kan göra helt makalösa saker när de är pressade och jag tror nästan alla skulle kunna döda någon om man hamnade i fel situation. De flesta mår dock skit efteråt, vilket jag tror att JH gör också. Vi vet ju faktiskt inte om det var planerat eller ej än. Hon verkar vara ostraffad sedan tidigare och hittills har vi inte hört något om att hon varit våldsam innan. När LL slog henne på krogen så verkar ju JH inte ens ha slagit tillbaka. Något har spårat och gjort att hon inte klarat av att handla som hon brukar göra, det är vad jag tror. Situationen med LL var för tuff för henne.
Men det berättigar väl ändå inte att döda en person och sedan stycka kroppen?
Och jo, fortfarande, det krävs att man är väldigt "iskall" eller sjuk för att klara av att begå den här sortens handlingar.
Citera
2014-07-01, 02:09
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Jo, hon är väldigt "iskall". Hur sjutton lyckas man annars att döda och sedan stycka en kropp?

Åtminstone utöver det vanliga,enligt kriminolog Mikael Rying.

Att JA sitter och är glappkäftad behöver dessutom inte betyda att hon är ångerfull.Har hon en psykisk störning,vilket i sig inte betyder att hon inte är socialt fungerande) så är det hela mycket mer komplext än så.

I ett sådant här ovanligt förekommande fall där en ung kvinna går över gränsen så till den milda grad,är en psykisk störning,till och med en allvarlig sådan,en lågoddsare.
Citera
2014-07-01, 02:12
Medlem
quieenies avatar
Citat:

En grov gissning är väl att LL:s situation med JH var lite värre!
Citera
2014-07-01, 02:20
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Nej! Alla skulle inte kunna döda någon i "fel situation"! Jag blir mörkrädd över din bristande okunskap.
Citera
2014-07-01, 02:22
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
Åtminstone utöver det vanliga,enligt kriminolog Mikael Rying.

Att JA sitter och är glappkäftad behöver dessutom inte betyda att hon är ångerfull.Har hon en psykisk störning,vilket i sig inte betyder att hon inte är socialt fungerande) så är det hela mycket mer komplext än så.

I ett sådant här ovanligt förekommande fall där en ung kvinna går över gränsen så till den milda grad,är en psykisk störning,till och med en allvarlig sådan,en lågoddsare.
Jag kan inte annat än att hålla med!
Citera
2014-07-01, 02:22
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Nej! Alla skulle inte kunna döda någon i "fel situation"! Jag blir mörkrädd över din bristande okunskap.

Håller nog med Snobb där som skriver : nästan alla.
Citera
2014-07-01, 02:23
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Men det berättigar väl ändå inte att döda en person och sedan stycka kroppen?
Och jo, fortfarande, det krävs att man är väldigt "iskall" eller sjuk för att klara av att begå den här sortens handlingar.

Ingen i tråden säger att hon gjort rätt. Tror alla tycker att hon ska få ett långt fängelsestraff (och vissa psykvård). Men även människor som inte är genomonda kan göra fel. Att beskriva någon som iskall är att förenkla verkligheten tycker jag. Ytterst få är nog iskalla men många kan bli mycket arga och agera ut utan att tänka sig före. Tjejerna har haft en konflikt en längre tid, de hatar antagligen varandra. När de hamnar i samma rum så exploderar det och LL dör. Styckningen tror jag var gjord i panik, och det är inte detsamma som när lustmördare styckar en kropp för att de njuter av det. Hade jag dödat LL så hade jag säkert också gjort riktigt äckliga saker bara jag inte behövde sitta inne i minst 10 år i fängelse. Att stycka en kropp för att ha en chans att överleva, ja då gör man väl det bara oavsett hur det känns. Det är som krig, man lägger känslorna vid sidan ett tag för annars är man rökt. Överlevnadsinstinkter är kraftfulla grejer.

Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
En grov gissning är väl att LL:s situation med JH var lite värre!

Den sista gången de sågs ja, men innan hade nog JH det svårare då det var hon som förlorade JA till LL samt att LL spöade henne på krogen.
Citera
2014-07-01, 02:27
Medlem
Snobbs avatar
Citat:

Okunskap? så du har varit med om alla tänkbara händelser och vet hur du reagerar i alla typer av pressade situationer? Världen är inte svart och vit, alla har sina svagheter, alla kan knäckas. Det gör inte alla till onda, det gör oss mänskliga.
Citera
2014-07-01, 02:28
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Ingen i tråden säger att hon gjort rätt. Tror alla tycker att hon ska få ett långt fängelsestraff (och vissa psykvård). Men även människor som inte är genomonda kan göra fel. Att beskriva någon som iskall är att förenkla verkligheten tycker jag. Ytterst få är nog iskalla men många kan bli mycket arga och agera ut utan att tänka sig före. Tjejerna har haft en konflikt en längre tid, de hatar antagligen varandra. När de hamnar i samma rum så exploderar det och LL dör. Styckningen tror jag var gjord i panik, och det är inte detsamma som när lustmördare styckar en kropp för att de njuter av det. Hade jag dödat LL så hade jag säkert också gjort riktigt äckliga saker bara jag inte behövde sitta inne i minst 10 år i fängelse. Att stycka en kropp för att ha en chans att överleva, ja då gör man väl det bara oavsett hur det känns. Det är som krig, man lägger känslorna vid sidan ett tag för annars är man rökt. Överlevnadsinstinkter är kraftfulla grejer.

Den sista gången de sågs ja, men innan hade nog JH det svårare då det var hon som förlorade JA till LL samt att LL spöade henne på krogen.
Att man förlorar någon till en annan betyder inte (åtminstone i min värld)att man infinner sig i ett hem där man inte är välkommen.Samt vägrar gå.Liiite jobbigt för LL,skulle jag säga.
Citera
2014-07-01, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jo, men eftersom att GM bara har erkänt misshandel och vållande så är det jäkligt svårt att få det att gå ihop med att GM klubbar ner BO med hammaren så att hon nästan blir medvetslös, hämtar en kniv i köket och sen torterar BO under 20 minuter. Ett förlopp som slutar med att BO dör. Jag tror helt enkelt att den delen inte stämmer riktigt med vad GM har sagt i förhör. För det låter snarare som ett förlopp som ger ett livstidsstraff. Utan vittnen så har ju GM alla möjligheter att vrida historien till sin fördel istället.

Det är inte alltid det krävs vittnen, nu hittades kroppen i ett tidigt stadium så det går säkert att se knivstick, hammarslag osv och avgöra om hon dött av det eller inte.
Citera
2014-07-01, 02:34
Medlem
Gillas avatar
Citat:

Tycker att dina sympatier för gärningen och "gärningsmannen" är lite utöver det vanliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in