[quote=Diamondgrit|49404429]
Förlåt om jag var otydlig. Jag frågande vad det hade med psykisk störning att göra. Att du antar att det är en störning förändrar ingenting.
Att sexualdriften är en del av fortplantningsdriften är ett påstående som kan vara väldigt mycket mer komplext i verkligheten. Om vår sexualdrift inte längre är knutet till fortplantning, går det heller inte att betrakta homosexualitet som en störning.
Det var ett tillägg som jag sa för att bara belysa att många homosexuella vill och har drifter att skaffa barn. Det var inte ett The Beach boy-argument -Jag har sett fjollor i paraden så jag vet att de flesta homosexuella är fjollor!
Citat:
Vilken konstig fråga. Sexuell attraktion har ju med psyket att göra.
Förlåt om jag var otydlig. Jag frågande vad det hade med psykisk störning att göra. Att du antar att det är en störning förändrar ingenting.
Citat:
Nej, de har inte tappat sin fortplantningsdrift, den är bara störd eftersom den sexuella attraktionen är störd. Sexualdriften är en del av fortplantningsdriften, det är den som gör att man uppsöker en motpart som man kan få barn med. Det är ju naturligtvis så att en stor del av avkomma, mänsklig och icke mänsklig, kommer från sexuella möten vars enda syfte var lust. Det är det som är hela vitsen med sexualdriften. Detta torde gälla i än större utsträckning för icke-mänskliga djur eftersom allt tyder på att väldigt få djur förstår hur befruktning egentligen fungerar, och att de agerar mer på instinkt än på tanke.
Att sexualdriften är en del av fortplantningsdriften är ett påstående som kan vara väldigt mycket mer komplext i verkligheten. Om vår sexualdrift inte längre är knutet till fortplantning, går det heller inte att betrakta homosexualitet som en störning.
Citat:
Känner du, personligen då, egentligen väldigt många homosexuella familjer? Typ hur många då då? 5 000? 60 000? 2?
Det var ett tillägg som jag sa för att bara belysa att många homosexuella vill och har drifter att skaffa barn. Det var inte ett The Beach boy-argument -Jag har sett fjollor i paraden så jag vet att de flesta homosexuella är fjollor!
). Vidare vet jag att några har använt sig av surregatmamma i typ Indien. Detta är ju självklart problematiskt. Några av de jag känner har barn från innan de kom ut eller från heterosexuella relationer då de är bisexuella. Klart jag överdriver när jag säger att det är lika enkelt som i en heterosexuell relation men det är inte avsevärt svårare.