Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 21:07
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Slinter man med en fogsvans så blir det djupa hack som troligen måste sys

Wikipedia: Fogsvans används för att såga av brädor reglar och plank. Namnet är en försvenskning av tyskans "Fuchsschwanz", Den avsmalnande formen påminner om en rävsvans.

Jag har alltid undrat vad en fogsvans är... Med såna har jag sågat mig i händerna massor med gånger. Det har sett dramatiskt ut några gånger, men plåster funkar bra. Det slutar blöda efter några minuter.
Citera
2014-06-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Slinter man med en fogsvans så blir det djupa hack som troligen måste sys
Nja, jag gjorde det för två år sedan så har 5st fina ärr på armen ifrån taggarna på sågen men så djupt att det måste sys blev det verkligen inte, isåfall måste man nog ta i allt vad man har och såga som en galning när man slinter.
Citera
2014-06-30, 21:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttiis
Hon parkerade LL:s bil på Coops parkering i Askersund med den styckade kroppen i bagaget.
Hon ställde sin egen bil på Coop.
Citera
2014-06-30, 21:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Wikipedia: Fogsvans används för att såga av brädor reglar och plank. Namnet är en försvenskning av tyskans "Fuchsschwanz", Den avsmalnande formen påminner om en rävsvans.

Jag har alltid undrat vad en fogsvans är... Med såna har jag sågat mig i händerna massor med gånger. Det har sett dramatiskt ut några gånger, men plåster funkar bra. Det slutar blöda efter några minuter.

En fogsvans är det lekmannen bruka kalla såg.

Beträffande hammaren, ban och klo eller kula, så brukar de se ut i de flestas verktygslådor inbillar jag mig. Duger utmärkt att orsaka stora skador på t ex. en skalle. Den som inte inser det har förmodligen själv knackats i nöten tror jag.
Citera
2014-06-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon ställde sin egen bil på Coop.

Ja, precis, kom på det sen. Hon ställde sin bil på Coops parkering med den styckade kroppen i bagaget och gick sen tillbaka till lägenheten och tog LL:s bil till jobbet.
Citera
2014-06-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ja, det är klar, tinningen... Men då måste hon ha varit snabb. Kanske?

Hon behöver inte ha varit snabb, hon hade överraskningseffekten. Säg att det går till som ena versionen, Lovisa öppnar dörren och PANG så får hon hammaren i huvudet...hon faller då in i hallen och Jonna går efter och stänger dörren.
Citera
2014-06-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Är du säker?

Nej det är därför jag ställer frågan och skriver ? Som "ett skrik vid varje knivhugg, kan det vara så ? fast skippade sista meningen.
Citera
2014-06-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och körde sin egen bil till annan ort? Bra, då vet vi hur hon kom hem från annan ort, hon körde sin egen bil.

Nej nej, hon parkerade sin egna bil på COOP´S parkering med den styckade kroppen i bagaget och använde Lovisas bil för att köra till jobbet med.
Citera
2014-06-30, 21:23
Medlem
Citat:

Hur fan sågar ni människor här i tråden???
Citera
2014-06-30, 21:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Nej nej, hon parkerade sin egna bil på COOP´S parkering med den styckade kroppen i bagaget och använde Lovisas bil för att köra till jobbet med.

Jag vet, blev bara så snopen när en motsägelsefull teori dök upp. Svaret hade vi redan, trots det kommer en alternativteori upp på bordet.
Citera
2014-06-30, 21:32
Medlem
afvongreves avatar
Citat:

Men alltså, det är inte farligt att blöda. Man har mycket blod i fingrar och tår!
Citera
2014-06-30, 21:45
Medlem
Citat:

För mig är inte en fogsvans det bästa verktyget. För att stycka någon med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in