Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 20:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag har slagit i många spikar men då behövs det ingen kraft alls förutom hammarens tyngd. Konstig jämförelse.
Klart att man får tillräcklig kraft genom att svinga en hammare. Och det kan göras nerifrån och upp.
Citera
2014-06-30, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Vittnesuppgifter har framkommit i tråden och det har läckts till media om bilfärder, klädbyten, skrik osv. men har vi hört något om hur JH bar ut kroppsdelarna till bilen?

Kan det bero på att just då råkade samtliga grannar blunda?
Eller är det möjligen så att allt inte läcks ut, varken i media eller till tråden?

En liten röd bil skall körts an porten enligt uppgift i tråden. Om det stämmer så kan sikten skymmas pga. bilen för huset mittemot, och vinkeln bli för liten för att det egna huset skall kunna se.

Kvar är tanten mitt emot, genom titthålet.

En bild säger mer än tusen ord...
http://b.cdn-expressen.se/ImageHandler.axd?guid=03c8772a-5770-4717-a011-03cc6f84bd3c&imageFormat=secondColumn-4x3
Citera
2014-06-30, 20:27
Medlem
FruGondols avatar
Skadorna efter ett "normalt" hammarslag mot kraniet blir ju också olika ut beroende på hur hammaren är vänd. Jag menar ytan för spikning – kontra klorna för spikutdragning.
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-30 kl. 20:31.
Citera
2014-06-30, 20:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Jag är ingen fysiker, men Hamlikar eller någon annan borde kunna redogöra för hur många kilos kraft per centimeter som hammaren träffar huvudskålen med.

Har du aldrig slagit dig på tummen?
Senast redigerad av LeeVan 2014-06-30 kl. 20:40.
Citera
2014-06-30, 20:39
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det är svårt att sia hur en rättsinstans tolkar en händelsekedja, vi har i dagsläget för lite information om dels, vad som hände/sades dagarna innan denna händelse, dels vad JH och de inblandade uppgivit i förhör.
JH kan ha planerat att döda/stycka/överfalla/dumpa kroppsdelar etc.

Hon kan också hävda att hon ville konfrontera sin rival/prata ut om förhållandet/skrämma LL etc.
men blev provocerad/påhoppad/vad-vet-jag och det slutade med en katastrof.
Händelserna efter överfallet av LL är däremot planerade men kan ses som olika handlingar sas.

När väl Fup är ute vet vi mer vad som sagts i förhör. Glöm icke att det alltid finns två sidor av myntet samt att en rättegång har som skyldighet att döma så rättvist som möjligt enligt lagen.

Tror att ÅK kommer att hävda livstid för mord, få se om det kommer att gillas.

I ett mord förlorar ju ett mynt en sida
Citera
2014-06-30, 20:42
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
En liten röd bil skall körts an porten enligt uppgift i tråden. Om det stämmer så kan sikten skymmas pga. bilen för huset mittemot, och vinkeln bli för liten för att det egna huset skall kunna se.

Kvar är tanten mitt emot, genom titthålet.

En bild säger mer än tusen ord...
http://b.cdn-expressen.se/ImageHandler.axd?guid=03c8772a-5770-4717-a011-03cc6f84bd3c&imageFormat=secondColumn-4x3

Lägesbild utanför porten är som så att direkt på andra sidan gångvägen (alltså mitt emot porten) finns några buskar och typ nåt träd som med största sannolikhet skymmer sikten rätt väl för boende i hyreshuset mitt emot som dessutom ligger en bit ifrån.
Även om boende sett bilen uppbackad mot porten så är kanske inte det första som dyker upp i huvudet att någon packar en styckad kropp i bagaget... Folk typ flyttar ju ibland!
Citera
2014-06-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejoninna36
Det har spekulerats tidigare i tråden om detta sår på handen ! Att det skulle ha uppkommit då hon slant med kniven - det går och slinta med en fogsvans också ! Är hon högerhänt - så fanns såret på vänster hand. Finns det uppgift på vilken hand ?

Slinter man med en fogsvans så blir det djupa hack som troligen måste sys
Citera
2014-06-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Skadorna efter ett "normalt" hammarslag mot kraniet blir ju också olika ut beroende på hur hammaren är vänd. Jag menar ytan för spikning – kontra klorna för spikutdragning.

Finns hammare utan klo som då har en kula där isrället. Klosidan om det varit en sån borde gett stygga skador
Citera
2014-06-30, 20:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Slinter man med en fogsvans så blir det djupa hack som troligen måste sys

Som troligen måste sys? Jag slant med en fogsvans igår, hoppade över akutmottagningen, troligen hade de skrattat åt mig och frågat om jag inte har plåster hemma.

Jag tycker att du ska ta och visa något som säger att det blir djupa hack om man slinter med sågjäveln. Inte att det kan bli djupa hack, utan att det troligen blir djupa hack som måste sys.
Citera
2014-06-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vet man om Jonna sagt till polisen var hon valde att parkera den?

Hon verkar ju ha berättat så mycket annat så..

Hon parkerade LL:s bil på Coops parkering i Askersund med den styckade kroppen i bagaget.
Citera
2014-06-30, 21:04
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ett skrik vid varje knivhugg?

Är du säker?
Citera
2014-06-30, 21:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttiis
Hon parkerade LL:s bil på Coops parkering i Askersund med den styckade kroppen i bagaget.

Och körde sin egen bil till annan ort? Bra, då vet vi hur hon kom hem från annan ort, hon körde sin egen bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in