Citat:
Ursprungligen postat av
yoloits
Nä Ulf har bara jobbat si så där en ca 20 år inom polisen, även som inre befäl.
Det är EXTREMT hårda krav för att bli hundförare, det kan inte vem som helst bli, krävs väldigt mycket trovärdighet, träning och engagemang för att kunna bli det. Jag vet inte vad du tror polishundsverksamhet är för nånting men tro fan att Ulf har hög trovärdighet. Och Unos nos är guld värd.
Vem tror du att du är som kan avgöra att Ulfs och Unos trovärdighet är lika med noll??
Det jag anser är underligt med söket i KJ:s bil och medias medverkan är:
Den 31 maj förhörs KJ och då tas de upp i förhören att de hittat blodspår i bagageutrymmet, som KJ har ingen förklaring till utan anser att det blivit planterat dit.
Den 23 juli görs det här söket med hundföraren och hunden Uno i KJ:s bil.
Jag ställer frågan varför har inget sök gjorts med likspårhundar, när undersökning gjordes i bilen och blodspåret hittades ? Det borde väl ha funnits intresse att veta om det förvarats någon kropp i kupeen eller i bagageutrymmet när de visste om att det fanns blodspår där.
Vad som framkommit har ingen test gjorts på blodet som exempelvis fanns på plastpåsen om det var blod från VB när hon var avliden eller levde. Den här testen kan endast göras med likspårhundar och jag undrar varför gjordes inte sådan test ?
Den 23 juli görs den här testen med inbjuden TV och annan media och tre bilar kollas, som kan väl inte ha funnits någon orsak till, det var endast KJ:s bil som var aktuell.
Kan det vara korrekt att det har inte varit någon hund i KJ:s bil och gjort sökning innan den 23 juli ?