2014-06-30, 15:14
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Zemixon har blandat ihop MB och KJ. Det var KJ som sa att han kunde döda för sin familj.
Jo jag vet. Detta var nåt helt nytt från zemixon. Nu ingår helt plötsligt MB/ANs familj och vänner i den här blodseden. Fina anklagelser...
Senast redigerad av yoloits 2014-06-30 kl. 15:16.
Citera
2014-06-30, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Nä Ulf har bara jobbat si så där en ca 20 år inom polisen, även som inre befäl.
Det är EXTREMT hårda krav för att bli hundförare, det kan inte vem som helst bli, krävs väldigt mycket trovärdighet, träning och engagemang för att kunna bli det. Jag vet inte vad du tror polishundsverksamhet är för nånting men tro fan att Ulf har hög trovärdighet. Och Unos nos är guld värd.
Vem tror du att du är som kan avgöra att Ulfs och Unos trovärdighet är lika med noll??

Du har ju bra koll på polisens hundförare. Hur länge har Ul@ jobbat som hundförare, hur länge har Uno jobbat inom polisen?
Jag är ärligt nyfiken på dom EXTREMT hårda kraven. Du kan väl delge dom till mig.
Citera
2014-06-30, 15:28
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Gärningsmännen för mordet på VB är på fri fot, om man skall veta vilka de är borde de först fångas in som inte är gjort. Om inte MB/AN eller KJ är gärningsmännen måste det finnas andra som är gärningsmännen.

MGM däremot kanske sitter här i tråden och berättar precis hur allt gick till. Skrämmande tanke......
Citera
2014-06-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Zemixon har blandat ihop MB och KJ. Det var KJ som sa att han kunde döda för sin familj.

Nja, båda två har väl uttryckt sig så.
Citera
2014-06-30, 15:41
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du har ju bra koll på polisens hundförare. Hur länge har Ul@ jobbat som hundförare, hur länge har Uno jobbat inom polisen?
Jag är ärligt nyfiken på dom EXTREMT hårda kraven. Du kan väl delge dom till mig.
"extremt" är ett ord jag använder vid viss ironi och som jag skrev i föregående inlägg att jag menade inte extremt extremt utan att det inte är lätt att bli hundförare.
Uno hade väl jobbat ett år tror jag vid söket VB och Ulf har väl jobbat ett par år som hundförare, tror jag. Jag kan kolla upp exakt om du hemskt gärna vill. Då får jag göra det senare ikväll då jag inte har möjlighet att göra det nu.
Citera
2014-06-30, 15:45
Medlem
Citat:
Nä Ulf har bara jobbat si så där en ca 20 år inom polisen, även som inre befäl.
Det är EXTREMT hårda krav för att bli hundförare, det kan inte vem som helst bli, krävs väldigt mycket trovärdighet, träning och engagemang för att kunna bli det. Jag vet inte vad du tror polishundsverksamhet är för nånting men tro fan att Ulf har hög trovärdighet. Och Unos nos är guld värd.
Vem tror du att du är som kan avgöra att Ulfs och Unos trovärdighet är lika med noll??
Det jag anser är underligt med söket i KJ:s bil och medias medverkan är:
Den 31 maj förhörs KJ och då tas de upp i förhören att de hittat blodspår i bagageutrymmet, som KJ har ingen förklaring till utan anser att det blivit planterat dit.
Den 23 juli görs det här söket med hundföraren och hunden Uno i KJ:s bil.
Jag ställer frågan varför har inget sök gjorts med likspårhundar, när undersökning gjordes i bilen och blodspåret hittades ? Det borde väl ha funnits intresse att veta om det förvarats någon kropp i kupeen eller i bagageutrymmet när de visste om att det fanns blodspår där.
Vad som framkommit har ingen test gjorts på blodet som exempelvis fanns på plastpåsen om det var blod från VB när hon var avliden eller levde. Den här testen kan endast göras med likspårhundar och jag undrar varför gjordes inte sådan test ?
Den 23 juli görs den här testen med inbjuden TV och annan media och tre bilar kollas, som kan väl inte ha funnits någon orsak till, det var endast KJ:s bil som var aktuell.
Kan det vara korrekt att det har inte varit någon hund i KJ:s bil och gjort sökning innan den 23 juli ?
Senast redigerad av Lagro 2014-06-30 kl. 15:48.
Citera
2014-06-30, 15:49
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Nja, båda två har väl uttryckt sig så.
nu utryckte sig zemixon så här:

Citat:
Ursprungligen postat av zemixon

Bara för att MB och AN? kanske inte har flyttat/utplacerat kroppsdelarna innebär inte att de inte är skyldiga- tror du inte de har familj, släkt och vänner? som ju tom är beredd att döda för familjens heder!!
Och då gällde det inte om det var KJ eller MB utryckt sig så utan MB/ANs familj och vänner.
Citera
2014-06-30, 15:56
Medlem
Citat:
nu utryckte sig zemixon så här:

Och då gällde det inte om det var KJ eller MB utryckt sig så utan MB/ANs familj och vänner.

AB skrev väl en kommentar på Facebook gällande familjens heder? Är det detta ni syftar på?
Citera
2014-06-30, 15:58
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det jag anser är underligt med söket i KJ:s bil och medias medverkan är:
Den 31 maj förhörs KJ och då tas de upp i förhören att de hittat blodspår i bagageutrymmet, som KJ har ingen förklaring till utan anser att det blivit planterat dit.
Den 23 juli görs det här söket med hundföraren och hunden Uno i KJ:s bil.
Jag ställer frågan varför har inget sök gjorts med likspårhundar, när undersökning gjordes i bilen och blodspåret hittades ? Det borde väl ha funnits intresse att veta om det förvarats någon kropp i kupeen eller i bagageutrymmet när de visste om att det fanns blodspår där.
Vad som framkommit har ingen test gjorts på blodet som exempelvis fanns på plastpåsen om det var blod från VB när hon var avliden eller levde. Den här testen kan endast göras med likspårhundar och jag undrar varför gjordes inte sådan test ?
Den 23 juli görs den här testen med inbjuden TV och annan media och tre bilar kollas, som kan väl inte ha funnits någon orsak till, det var endast KJ:s bil som var aktuell.
Kan det vara korrekt att det har inte varit någon hund i KJ:s bil och gjort sökning innan den 23 juli ?
Detta kan jag inte svara på, men jag tar för givet att de tog dit likhund så fort hundförare/likhund var tillgängliga i tjänst.
Citera
2014-06-30, 16:02
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
AB skrev väl en kommentar på Facebook gällande familjens heder? Är det detta ni syftar på?
Möjligt att zemixon menar det men det gäller knappast hela familj och umgängeskrets som enl zemixon - "ju tom är beredd att döda för familjens heder!!"
Citera
2014-06-30, 19:07
Medlem
Citat:
Detta kan jag inte svara på, men jag tar för givet att de tog dit likhund så fort hundförare/likhund var tillgängliga i tjänst.

Du som har koll, hur lång tid tog det innan Uno va där med näsan efter beslaget av bilen?
Citera
2014-06-30, 19:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du som har koll, hur lång tid tog det innan Uno va där med näsan efter beslaget av bilen?
Två månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in