2014-06-30, 17:49
Medlem
Olausson till Schweiz.

https://twitter.com/AMASportsAgency/status/483636666230640640
2014-06-30, 17:51
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Olausson till Schweiz.

https://twitter.com/AMASportsAgency/status/483636666230640640
Luleå får det tufft nästa säsong tror jag. Tappar de spelarna som betyder lika mycket för dem som SAIKs toppar gjorde.
2014-06-30, 19:53
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Luleå får det tufft nästa säsong tror jag. Tappar de spelarna som betyder lika mycket för dem som SAIKs toppar gjorde.

Baserar du det där på att Niklas Olausson nu är klar för Biel? Det har varit klart i två månader att han kommer lämna Luleå Hockey.
2014-06-30, 19:57
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Baserar du det där på att Niklas Olausson nu är klar för Biel? Det har varit klart i två månader att han kommer lämna Luleå Hockey.

Citat:
Det tror jag inte han gör.
2014-06-30, 20:01
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det tror jag inte han gör.

Det där fetstilta vet jag inte om det ens är en fråga eller ett påstående. Meningsbyggnadsmässigt ser det ut som en fråga men meningen avslutas med en punkt. Jag tror att jag väntar skribenten själv svara på det där men tack för ditt engagemang ändå!
2014-06-30, 20:02
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Det där fetstilta vet jag inte om det ens är en fråga eller ett påstående. Meningsbyggnadsmässigt ser det ut som en fråga men meningen avslutas med en punkt. Jag tror att jag väntar skribenten själv svara på det där men tack för ditt engagemang ändå!
Han skrev ju "tappar de spelarna". Tror du han menar en enskild spelare då? Isåfall hade han väl skrivit spelaren.
2014-06-30, 20:30
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Fast Luleå har ju inte tappat i närheten av vad Skaik har gjort. Kan inte minnas något lag som har tappat spelare likt Skaik har gjort i år. Tycker annars att Luleå har värvat rätt stabilt. Får man in dom två toppspelarna som man letar efter och om dom yngre kan ta det där klivet(Zaar, Wallmark, Cehlarik, Oskarsson osv) så tror jag att det kan bli ett roligt år.
2014-06-30, 20:34
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Han skrev ju "tappar de spelarna". Tror du han menar en enskild spelare då? Isåfall hade han väl skrivit spelaren.

Okej nu är jag med "Tappar de spelare som[...]"

Nej, Luleå Hockey är inte ens i närheten av att tappa så viktiga spelare som saik gjort. Bara tappet av Joakim Lindström skulle jag klassa som mycket värre än tappet av Klasen och Olausson. Tappet av Lindström och Ericsson var viktigare för saik än några spelare var för Luleå Hockey. Utöver det har saik även tappat Möller och Bellemare. Jag tror inte att vi någonsin kommer se tapp av den digniteten i SHL någonsin mera.
2014-06-30, 20:35
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Fast Luleå har ju inte tappat i närheten av vad Skaik har gjort. Kan inte minnas något lag som har tappat spelare likt Skaik har gjort i år. Tycker annars att Luleå har värvat rätt stabilt. Får man in dom två toppspelarna som man letar efter och om dom yngre kan ta det där klivet(Zaar, Wallmark, Cehlarik, Oskarsson osv) så tror jag att det kan bli ett roligt år.

Vi blir ett mittenlag och slutspel kan vi kräva.

Jag tror själv att vi kommer ha en ganska rolig hockeyvinter med ganska mycket kaos på isen sett till tränare och spelarmaterial.
2014-06-30, 20:50
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Vi blir ett mittenlag och slutspel kan vi kräva.

Jag tror själv att vi kommer ha en ganska rolig hockeyvinter med ganska mycket kaos på isen sett till tränare och spelarmaterial.

En placering bland dom fyra bästa känns inte omöjligt om man hittar rätt spelare. Då krävs det ju dock att dom yngre grabbarna också steppar upp.
2014-06-30, 21:18
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
En placering bland dom fyra bästa känns inte omöjligt om man hittar rätt spelare. Då krävs det ju dock att dom yngre grabbarna också steppar upp.

Den centern finns inte på marknaden.

Jag är inte sån optimist att jag tror att alla unga killar tar ett steg framåt samtidigt. Brukar alltid vara nån som stannar av. Mina största förväntningar ligger hos Wallmark, Kukan och Oskarsson.

Samtidigt ser jag redan nu fram emot när 97: orna och 98: orna tar plats i A-laget.
2014-07-01, 00:19
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Den centern finns inte på marknaden.

Jag är inte sån optimist att jag tror att alla unga killar tar ett steg framåt samtidigt. Brukar alltid vara nån som stannar av. Mina största förväntningar ligger hos Wallmark, Kukan och Oskarsson.

Samtidigt ser jag redan nu fram emot när 97: orna och 98: orna tar plats i A-laget.

Iggulden eller Dixon hade kunnat vara en lösning som center. Gärna Jonas Andersson på en kant, men det stannar nog vid en dröm.

I AHL är det ju ett gäng intressanta spelare(på pappret) som saknar kontrakt. Har dock ingen aning om hur situationen ser ut där angående förlängningar osv.
Senast redigerad av siryessir 2014-07-01 kl. 00:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in