Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 09:14
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Givetvis blir det mord, hon har planerat dådet vilket blir allt mer uppenbart.
Vem åker till en bostad på morgonen och har med sig en hammare, eller iskallt sopar upp spåren efter sig.
Hade hon hållit käft hade hon haft stora chanser att komma undan givet att kroppen inte återfunnits.
Lås in skiten och släng bort nyckeln.

Ja, det mesta talar för mord. Troligen hade hon åkt fast oavsett. Det kommer fram mer och mer som tyder på att hon skulle blivit avslöjad även om hon inte erkänt. Det finns säkert SMS som vittnar om att LL var i lägenheten. Sedan är hon synlig runt lägenheten (knackar på hos grannen) och kör i offrets bil. Det kommer säkert att komma fram mer.

Jag lider med offrets familj, ett så avskyvärt brott.

Jag begriper inte varför de envisas med att skicka på liten undersökning. Hon lär få genomgå en stor och borde skickat på en sådan direkt.
Citera
2014-06-30, 09:17
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Varför ringde hon polisen?
Är det trådsanning att lägenhetsinnehavaren/exet upptäckt något/att hon har bekänt inför honom?

Av vad som framkommit hittills var det väl JN som fick henne till att ringa polisen. Själv har hon vidtagit många åtgärder för att komma undan.
Citera
2014-06-30, 09:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja, det mesta talar för mord. Troligen hade hon åkt fast oavsett. Det kommer fram mer och mer som tyder på att hon skulle blivit avslöjad även om hon inte erkänt. Det finns säkert SMS som vittnar om att LL var i lägenheten. Sedan är hon synlig runt lägenheten (knackar på hos grannen) och kör i offrets bil. Det kommer säkert att komma fram mer.

Jag lider med offrets familj, ett så avskyvärt brott.

Jag begriper inte varför de envisas med att skicka på liten undersökning. Hon lär få genomgå en stor och borde skickat på en sådan direkt.
Hon försökte inte dölja att hon var i lägenheten, hon lämnade en lapp.
Citera
2014-06-30, 09:31
Medlem
alroberts avatar
Finns den på bild J*nna H*nningsson?

Hittat henne på ratsit och liknande, facebook verkade inte ge lika mycket tur.. Skulle endast vilja veta vad en sådan tjej ser ut som gör något så brutalt..

Jag ursäktar om det postats några bilder, men har sökt mycket i denna tråd om bilder.. hittat lite på 22åringen men inte den andra
Citera
2014-06-30, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
Vilken vidrig människa!!

Sverige har inte straff nog för detta brott!!

Oj få kam det ju te sig som om LL åkt iväg själv, smart faktiskt att säga till grannarna, då var det ju meningen alla skulle tro hon varit där
Citera
2014-06-30, 09:35
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Oj få kam det ju te sig som om LL åkt iväg själv, smart faktiskt att säga till grannarna, då var det ju meningen alla skulle tro hon varit där
Ja, JH har agerat smart på många sätt. Dum är hon inte! Jag är faktiskt lite "imponerad" av hennes kyla o improvisationsförmåga. Men jag fattar inte varför hon gav upp.
Citera
2014-06-30, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Finns den på bild J*nna H*nningsson?

Hittat henne på ratsit och liknande, facebook verkade inte ge lika mycket tur.. Skulle endast vilja veta vad en sådan tjej ser ut som gör något så brutalt..

Jag ursäktar om det postats några bilder, men har sökt mycket i denna tråd om bilder.. hittat lite på 22åringen men inte den andra

Kolla sidan1.
Citera
2014-06-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, JH har agerat smart på många sätt. Dum är hon inte! Jag är faktiskt lite "imponerad" av hennes kyla o improvisationsförmåga. Men jag fattar inte varför hon gav upp.

Hon insåg väl att polisen skulle komma henne på spåren ganska snabbt. För det känns inte som att hon fått kalla fötter med tanke på hur iskall hon varit i alla tidigare situationer av denna händelse.
Citera
2014-06-30, 09:53
Citat:
Ursprungligen postat av MrVasaru
Hon insåg väl att polisen skulle komma henne på spåren ganska snabbt. För det känns inte som att hon fått kalla fötter med tanke på hur iskall hon varit i alla tidigare situationer av denna händelse.
fast hon krattade ju ordentligt i manegen med städning, ursäkt till grannen, lapp till JA mm. Jag undrar om polisen hade fått henne fast om hon dumpat kroppen på ett bättre ställe. We Will never know...
Citera
2014-06-30, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Givetvis blir det mord, hon har planerat dådet vilket blir allt mer uppenbart.
Vem åker till en bostad på morgonen och har med sig en hammare, eller iskallt sopar upp spåren efter sig.
Hade hon hållit käft hade hon haft stora chanser att komma undan givet att kroppen inte återfunnits.
Lås in skiten och släng bort nyckeln.

Vem planerar ett mord som blir högljutt/kaos i 20 minuter och går sedan in och ursäktar sig för grannen, använder sin egna bil för att transportera likdelar (=garanterad likdoft) i flera timmar, glömmer sågen och ringer Polisen och erkänner?

Hon har planerat misshandeln, frågan är om hon planerar mordet?
Det kan likväl vara mord, det får uppsåtet i gärningen avgöra - snarare än efterbrottsbeteendet.

Efterbrottsbeteendet kan förklaras på många olika sätt.
Senast redigerad av mypenisatrap 2014-06-30 kl. 10:12.
Citera
2014-06-30, 10:26
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Vem planerar ett mord som blir högljutt/kaos i 20 minuter och går sedan in och ursäktar sig för grannen, använder sin egna bil för att transportera likdelar (=garanterad likdoft) i flera timmar, glömmer sågen och ringer Polisen och erkänner?

Hon har planerat misshandeln, frågan är om hon planerar mordet?
Det kan likväl vara mord, det får uppsåtet i gärningen avgöra - snarare än efterbrottsbeteendet.
Efterbrottsbeteendet kan förklaras på många olika sätt.

Vi vet väl egentligen inte ens om misshandeln var planerad, då hon kan ha haft hammaren
med sig för eventuellt självförsvar.
Ej heller vet vi om hon över huvud taget hade med sig någon hammare.
Fanns den redan i lägenheten, så är det väl ej osannolikt att hon visste var JA förvarade
denna, då hon väl varit där många gånger förr.

Det är mycket vi inte vet, utan i stället antar.
Citera
2014-06-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Den här grannen är en gammal tant va? Kanske förvirrad och har dålig tidsuppfattning.

Läste någonstans att hon är runt 70.

Idag i tidningen framkommer vad jag tycker är en mix av de bägge versionerna, Jonna misshandlar Lovisa i hallen precis innanför dörren och grannen knackar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in