Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 05:01
Medlem
RegnochSols avatar
Eller så valde hon att endast ta med sig en hammare just för att hon visste att det fanns knivar eller andra tillhyggen i bostaden. Hon visste att hammarslaget/en skulle få offret ur balans och hellre än att ta med egen kniv eller införskaffa en valde hon att ta en ur lägenheten just för att det (enligt henne) skulle försvåra utredningen (spåra gärningsmannen).
Citera
2014-06-30, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Frågan var, vem fan tar med en hammare vid ett planerat mord. Jag svarade genom att länka till vem som tar med en hammare. Varför hammaren togs med har jag öht inte sagt något om. Jag tycker att du borde sansa dig lite nu, det är inte din privata tråd.

Vi får se hur lång tid det tar för JH eller hennes advokat att klura ut att hammaren låg redan i bilen som hon lånat av sin far.
Citera
2014-06-30, 05:56
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Ja och en pistol/revolver är enklare att döda med än med en kniv...

Men ett hårt slag i bakhuvet så är risken stor att du får ner offret på backen omtöcknad eller medvetslös. Det krävs däremot oftast åtskilliga hugg och lång tid med kniv innan BO får sådant blodtrycksfall eller att vitala organ lägger av.

Under den tiden hinner BO ställa till med en jävla scen och fight.

Det finns en anledning till att folk som bär kniv i självförsvarssyfte ofta blir knivade med sina egna knivar.

Dessutom är det inte lika lätt att få tillgång till en pistol som en hammare.

Citat:
Ursprungligen postat av dip
Och anledningen att LL släppte in JH i lägenheten skulle vara? att JH ej hade nyckel vet vi helt säkert (i stort sett) eftersom hon fick vänta tills att portlåset slog ifrån på morgonen innan hon kunde ta sig in.

Vet inte men om jag öppnar dörren för någon jag inte gillar så är inte det första jag gör att ge dom min rygg. Och här finns det också uppgifter om att det förekommit ett ordentligt tumult i lägenheten och att grannar till och med ringt på dörren.

Vänligen utgå för detta är inte ens sport att plocka isär.

Det finns ingen normalbegåvad person som tror att en person ska ha gömt sig tills portkoden öppnar, ha med sig hammare och anfalla när man öppnar tidigt på morgonen.
Citera
2014-06-30, 06:14
Medlem
Citat:
Jag tror du underskattar hur lätt det är att träffa något så litet som ett huvud på en så pass liten yta och där personen ifråga är ett antal centimeter längre än dig. Du får alltså svinga UPPÅT till och börja med.

Med facit i hand får man ju säga att hon lyckades ganska bra, eller?
Citera
2014-06-30, 07:49
Enl AB la hon en lapp i lght till JA när hon lämnade efter sista "insatserna". Att hon hämtat sina grejer, lycka till med nya tjejen mm. Så det var så hon skulle förklara bråket, det var därför hon ringde på grannens dörr...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19140620.ab
Citera
2014-06-30, 07:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Enl AB la hon en lapp i lght till JA när hon lämnade efter sista "insatserna". Att hon hämtat sina grejer, lycka till med nya tjejen mm. Så det var så hon skulle förklara bråket, det var därför hon ringde på grannens dörr...

Därför kom hon tillbaka efter ett par timmar vid en tidpunkt när LL borde lämnat lägenheten.
Något hon tagit reda på genom spaning.

Då är vi nog tillbaka på mord istället för dråp för ÅKs del, det ter sig mer och mer välplanerat.
Senast redigerad av mypenisatrap 2014-06-30 kl. 08:08.
Citera
2014-06-30, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Vilken vidrig människa!!

Sverige har inte straff nog för detta brott!!
Citera
2014-06-30, 08:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Därför kom hon tillbaka efter ett par timmar vid en tidpunkt när LL borde lämnat lägenheten.
Något hon tagit reda på genom spaning.

Då är vi nog tillbaka på mord istället för dråp för ÅKs del, det ter sig mer och mer välplanerat.
Givetvis blir det mord, hon har planerat dådet vilket blir allt mer uppenbart.
Vem åker till en bostad på morgonen och har med sig en hammare, eller iskallt sopar upp spåren efter sig.
Hade hon hållit käft hade hon haft stora chanser att komma undan givet att kroppen inte återfunnits.
Lås in skiten och släng bort nyckeln.
Citera
2014-06-30, 08:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Då tror jag på JH:s version. Den andra hade varit lättare att förklara som "bråk som urartade", så om det hade gått till så hade JH valt att berätta det.
Vad finns att förklara, hittar obducenten frakturer i skallen och en rad knivhugg så är det kört.
Ett bråk ursäktar inte våldsanvändning på den skalan, bara medtagandet av hammaren och användande av den utesluter GM's trams om enbart lite bråk.
Hennes agerande efteråt visar tydligt på planering och uppsåt att döda.
Citera
2014-06-30, 08:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nej en hammare är inte ett "utmärkt" mordredskap, inte om du jämför det med något av spetsig eller egg karaktär. Då framstår en hammare som närmast otymplig att hantera för ett sådant ändamål, dom är däremot utmärkt för att tillfoga fysisk smärta (knäskålar och dylikt som i CL fallet)

Men som primärt mordredskap? som kvinna? skärp dig. Rörelsemönstret är dessutom det också väldigt limiterat och såvida du inte är någorlunda fysiskt stark så är det inte ett speciellt smidigt redskap att hålla på att vifta med heller.

Så för att summera?

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ.

Kvalificerat skitsnack. Du fantiserar ihop något som ska tala till hammarens nackdel som mordvapen så att det ska stämma med din egen tro och förminskar andras hypoteser och slutsatser. Du verkar ha ett uppdämt behov av att ha rätt i allt du häver ur dig, patetiskt. JH hade en hammare med sig, LL är död, vad är det du inte förstår? JH slog LL i huvudet med hammaren, på något vis har hammaren fyllt en funktion i det här mordet. Slappna av nu.
Citera
2014-06-30, 08:51
Medlem
Varför ringde hon polisen?
Är det trådsanning att lägenhetsinnehavaren/exet upptäckt något/att hon har bekänt inför honom?
Citera
2014-06-30, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarkbait
Vilken vidrig människa!!

Sverige har inte straff nog för detta brott!!

Oj få kam det ju te sig som om LL åkt iväg själv, smart faktiskt att säga till grannarna, då var det ju meningen alla skulle tro hon varit där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in