2014-06-29, 17:02
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuittsa
Så du håller med om att pedofiler är pedofiler. En sexuell läggning som inte går att göra något åt?

Jag är ingen psykolog och kan inte uttala mig om alla pedofiler (det kan självklart ingen). Däremot så sa jag precis att man kan göra något åt att pedofilerna gör någon illa genom terapi och behandlingar.

Man kan göra 'alla' människor asexuella. Men det är ju inte att ändra någons läggning.
Citera
2014-06-29, 17:06
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Jag är ingen psykolog och kan inte uttala mig om alla pedofiler (det kan självklart ingen). Däremot så sa jag precis att man kan göra något åt att pedofilerna gör någon illa genom terapi och behandlingar.

Man kan göra 'alla' människor asexuella. Men det är ju inte att ändra någons läggning.
Det där stämmer inte. Jag själv blir inte asexuell hur mycket terapi jag än får. Kvinnor är alltid kvinnor. Ett onödigt ont jag inte kan vara utan.
Citera
2014-06-29, 17:08
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Det där stämmer inte. Jag själv blir inte asexuell hur mycket terapi jag än får. Kvinnor är alltid kvinnor. Ett onödigt ont jag inte kan vara utan.

Jag menar att man kan göra människor asexuella med extrema metoder. Inte vanligtvis traditionell terapi.
Citera
2014-06-29, 17:09
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
För det första så är "homosexualitet är en sjukdom" bara en påstående som ingen behöver motbevisa utan ett påstående som måste bevisa. Okej? Annars kan man ju bara säga att homosexualitet är fel pga att gud skrev det i bibeln. Superenkelt!

Och. Än en gång så är inte homosexualitet på något sätt ett hinder från att fortplanta sig, och dessa är inte förhindrade. Min spekulation låg i att man inte kände någon större vikt i att fortplanta sig.
Fast det har redan förklarats varför homosexualitet är en sjukdom. Att du väljer att glömma detta betyder inte att anledningarna försvinner.

Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Din jämförelse är dålig eftersom cancer har en tydlig patologi med symptom samtidigt som det kan vara dödligt. Ingen i tråden har fortfarande kunnat ge substantiella bevis för att liknande även gäller homosexualitet. Jag väntar spänt.
Fast patologin är att man inte gillar att ha sex med de som kan ge en barn dvs. om man är homosexuell finns en försämrat beteende att föra sina gener vidare. Detta är inte dödligt, men det finns gott om obotliga, livslånga sjukdomar som inte är dödliga trots att alla är överens om att de är sjukdomar.
Citera
2014-06-29, 17:19
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Fast det har redan förklarats varför homosexualitet är en sjukdom. Att du väljer att glömma detta betyder inte att anledningarna försvinner.

Fast patologin är att man inte gillar att ha sex med de som kan ge en barn dvs. om man är homosexuell finns en försämrat beteende att föra sina gener vidare. Detta är inte dödligt, men det finns gott om obotliga, livslånga sjukdomar som inte är dödliga trots att alla är överens om att de är sjukdomar.

Det har inte funnits några anledningar utom naiva spekulationer. Dessa blir inte fakta bara för att du tycker det.

Igen utgår du ifrån premissen att man måste ha förutsättningar för att fortplanta sig för att var frisk. Det är lika lätt för en homosexuell att skaffa barn som det är för vem som helst. Det är bara att ragga upp en kvinna och göra henne på smällen. Eller du tror inte att homosexuella kan göra det? Du tror att det är fysiologiskt omöjligt att en bög kan göra en kvinna gravid? Utgår du ifrån att alla heterosexuella lever i par? Att alla heterosexuella idkar samlag? Att fortplantningsdriften är hög bland alla heterosexuella?

Driften och förmågan att fortplanta sig finns kvar hos homosexuella (någon fakta eller referens till något som säger att den skulle skilja sig från någon heterosexuell finns inte). Det är varken något hot mot individen eller mot samhället.

I övrigt så är det ingen skillnad på heterosexuella och homosexuella förutom att de tänder på olika saker.
Citera
2014-06-29, 17:23
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Fast patologin är att man inte gillar att ha sex med de som kan ge en barn dvs. om man är homosexuell finns en försämrat beteende att föra sina gener vidare.
Du har så rätt. Homosexualitet är en skyddsmekanism som förhindrar att felaktigt beteende/gener förs vidare.
Citera
2014-06-29, 17:25
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Citat:
A mental disorder, also called a mental illness or psychiatric disorder, is a mental or behavioral pattern or anomaly that causes either suffering or an impaired ability to function in ordinary life (disability), and which is not developmentally or socially normative.
Här ser vi alltså att det är ett flertal aspekter som måste beaktas och ett flertal kriterier som måste uppfyllas för att något skall kallas för en psykisk störning eller mentalsjukdom. Här ser vi också att det enda kriteriet som homosexualitet skulle kunna uppfylla är det sista fetade, och då blir frågan om det är tillräckligt övertygande för att man skall kunna göra en sådan klassificering. Det är tveksamt.
Senast redigerad av VonFanderblad 2014-06-29 kl. 17:29.
Citera
2014-06-29, 17:35
Medlem
Kuittsas avatar
Homosexuality causes suffering and a impaired ability to function in ordinary life (disability), and homosexuality is not developmentally or socially normative.
Citera
2014-06-29, 17:40
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Homosexuality causes suffering and a impaired ability to function in ordinary life (disability), and homosexuality is not developmentally or socially normative.
Gulligt att du kan använda copy paste, men lyssna så kanske du lär dig något. Annars kan du ju börja med att definiera och förklara vad som utgör dessa vardagsliga handikapp och vad lidandet består av. Dessutom blir det intressant att se vad den utvecklingsmässiga störningen består av, då påståendet går emot all gällande forskning inom området.
Citera
2014-06-29, 17:47
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Gulligt att du kan använda copy paste, men lyssna så kanske du lär dig något. Annars kan du ju börja med att definiera och förklara vad som utgör dessa vardagsliga handikapp och vad lidandet består av. Dessutom blir det intressant att se vad den utvecklingsmässiga störningen består av, då påståendet går emot all gällande forskning.
Lidandet består av att vara avvikande. Handikappet av att det är svårt att föra, rent utav motbjudande, sina gener vidare. Väldigt många homosexuella beteer sig outvecklat Jonas Gardell är ett lysande exempel. Tänk dig en värld där alla män beteer sig som Gardell. Vilken framtid vi skulle ha.
Citera
2014-06-29, 17:55
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Lidandet består av att vara avvikande. Handikappet av att det är svårt att föra, rent utav motbjudande, sina gener vidare. Väldigt många homosexuella beteer sig outvecklat Jonas Gardell är ett lysande exempel. Tänk dig en värld där alla män beteer sig som Gardell. Vilken framtid vi skulle ha.

Jonas Gardell har lika mycket att göra med homosexualitet som du som man har att göra med andra heterosexuella.

Väldigt många heterosexuella beteer sig outvecklat. Titta bara på Anders Behring Breivik. Han är ju ett lysande exempel. Tänk dig en värld där alla män beteer sig som Breivik. Vilken framtid vi skulle ha.

Jag tror du bara håller på och trollar. Sluta kladda ner tråden.
Senast redigerad av Megatron 2014-06-29 kl. 17:57.
Citera
2014-06-29, 17:55
Medlem
Citat:
Väldigt många heterosexuella jag träffat är både korkade och gravt störda, ska jag då dra slutsatsen att många heterosexuella är outvecklade och att det beror på deras sexuella läggning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in