2014-06-29, 16:12
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Men det gäller ju för massor av arter. Och om en människa skulle vara förhindrad att fortplanta sig på något annat sätt skulle det klassas som sjukdom. Så återigen misslyckas du med att förklara.

Anledningarna till varför homosexualitet är en sjukdom står alltså kvar oemotsagda.

För det första så är "homosexualitet är en sjukdom" bara en påstående som ingen behöver motbevisa utan ett påstående som måste bevisa. Okej? Annars kan man ju bara säga att homosexualitet är fel pga att gud skrev det i bibeln. Superenkelt!

Och. Än en gång så är inte homosexualitet på något sätt ett hinder från att fortplanta sig, och dessa är inte förhindrade. Min spekulation låg i att man inte kände någon större vikt i att fortplanta sig.
Citera
2014-06-29, 16:14
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
För att pedofili är en sjukdom eller en rubbning. Men inte homosexualitet.
Det där stämmer inte. Båda är en sexuell avvikelse.
Citera
2014-06-29, 16:19
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuittsa
Det där stämmer inte. Båda är en sexuell avvikelse.

Kriteriet: man = människa och kvinna = människa ger inte man = kvinna
Citera
2014-06-29, 16:20
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Så att säga att homosexualitet är naturligt bara för att andra arter gör det är antingen fel, eller ett lika dåligt argument som att säga att cancer är naturligt och därför ingen idé att vi försöker behandla det.
Din jämförelse är dålig eftersom cancer har en tydlig patologi med symptom samtidigt som det kan vara dödligt. Ingen i tråden har fortfarande kunnat ge substantiella bevis för att liknande även gäller homosexualitet. Jag väntar spänt.
Senast redigerad av VonFanderblad 2014-06-29 kl. 16:26.
Citera
2014-06-29, 16:24
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Kriteriet: man = människa och kvinna = människa ger inte man = kvinna
Diskutera frågan, undgå inte den.
Citera
2014-06-29, 16:29
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Diskutera frågan, undgå inte den.

Jag trodde det var uppenbart att jag sa att det inte finns någon gemensam nämnare mellan homosexuella och pedofiler förutom att dessa inte är heterosexuella (detta är visserligen inte helt korrekt utan pedofili handlar om att man tänder mer på barn än vuxna, detta kan också betraktas som periodvis och säger inget om vilka preferenser (av kön) man har i övrigt).

Det du säger är att dessa inte tänder på motsatt kön => båda är sjukdomar. Detta är en felaktig slutledning. Såklart.
Citera
2014-06-29, 16:36
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Jag trodde det var uppenbart att jag sa att det inte finns någon gemensam nämnare mellan homosexuella och pedofiler förutom att dessa inte är heterosexuella (detta är visserligen inte helt korrekt utan pedofili handlar om att man tänder mer på barn än vuxna, detta kan också betraktas som periodvis och säger inget om vilka preferenser (av kön) man har i övrigt).

Det du säger är att dessa inte tänder på motsatt kön => båda är sjukdomar. Detta är en felaktig slutledning. Såklart.
Frågeställningen är fortfarande att varför samhället anser att en sexuell avvikelse går att åtgärda men inte en annan.
Citera
2014-06-29, 16:43
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Frågeställningen är fortfarande att varför samhället anser att en sexuell avvikelse går att åtgärda men inte en annan.

För det första så är det en förenkling att säga att samhället anser att man kan bota pedofili.
Vidare är pedofili i första hand en sexuell störning som skadar andra. Därför är det viktigt att få dessa att sluta att ha sex eller känna en mindre sexlust.

Var din fråga ifall man kan ändra någons läggning?
Det finns inga referenser att man kan omvandla varken en heterosexuell eller en homosexuell.
Citera
2014-06-29, 16:50
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Var din fråga ifall man kan ändra någons läggning?
Det finns inga referenser att man kan omvandla varken en heterosexuell eller en homosexuell.
Det var frågan. Varför anser samhället att det går att bota en pedofil men inte en homosexuell?
Senast redigerad av Kuittsa 2014-06-29 kl. 16:54.
Citera
2014-06-29, 16:53
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Det var frågan. Varför anser samhället att det går att bota en pedofil men inte en homosexuell?

Okej. Nu vet jag inte vad du menar med bota då det inte är en sjukdom. Men det enkla svaret är att samhället inte ser homosexualitet som något som man ska ändra på. På samma sätt som man inte vill göra svarta människor vita eller vill ändra på heterosexuella till homosexuella.
Citera
2014-06-29, 16:56
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Det handlar väl om okunskap. "Samhället" (här menar du snarare allmänheten) är inte särskilt intelligent och/eller utbildad.
Citera
2014-06-29, 16:59
Medlem
Kuittsas avatar
Citat:
Okej. Nu vet jag inte vad du menar med bota då det inte är en sjukdom. Men det enkla svaret är att samhället inte ser homosexualitet som något som man ska ändra på. På samma sätt som man inte vill göra svarta människor vita eller vill ändra på heterosexuella till homosexuella.
Så du håller med om att pedofiler är pedofiler. En sexuell läggning som inte går att göra något åt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in