Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-29, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hade det varit planerat så hade hon aldrig ringt exet och bett om hjälp. Det talar för att det var en hastigt uppkommen händelse.

Hon va ju tvungen å hämta en såg också, talar väl möjligen för henne.
Citera
2014-06-29, 12:47
Bannlyst
SNABBT NÅGON!

Var jobbade Jonna, alltså vilken stad, ort, by, gård?
Citera
2014-06-29, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Den uppgiften är jag lite frågande till.

I tråden är det JA som avses och i Expressen avses JN.
Frågan är om det skett något telefonsamtal alls?

Advokaten hävdar att JH berättat till JN när hon kom hem på kvällen i AB

Vi får telefonlistor med FUP sen.
Citera
2014-06-29, 13:07
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Att ta med sig en hammare och slå någon i bakhuvudet med nämnda hammare ska gå att få till dråp enligt en del. Och detta i kombination med att hon hämtar en kniv och hugger.

Att det ska ha varit livat där inne ska tydligen också tala för att det högst blir dråp hon blir dömd för.

Trots kroppen skick så måste skador av hammare och kniven kunna ses på kroppsdelarna.

JH har tydligen en skada på handen. Har det varit ett stort tumult där de båda två var närvarande borte JH också ha skador. Om det finns såna så finns det bevis på att de slagits. Dock får man ju inte slå hur mycket som helst med en hammare och hugga med en kniv utan att det ska bli någon påföljd. Dråp eller mord.

Jag tror också mord ska jag säga. Möjligen inte livstid.

Hon erkänner själv och medger sig skyldig till misshandel och vållande till annans död. Hon har alla möjligheter att kunna påverka historien kring vad som har hänt då hon var ensam. Det lär nog inte stanna vid vållande men dråp är nog mer sannolikt, med tanke på alla omständigheter.

Livstid kommer hon aldrig kunna dömas till, oavsett om hon döms för mord. Mord cirka 14 år, dråp cirka 8 år är mina tips.
Citera
2014-06-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om hon hade lämnat kroppen i bostaden efter första momentet hade brottet blivit mycket mer svårlöst. Men JA kunde ha fått skulden, så det var nog därför som hon återvände och hämtade kroppen.

Ja och att hon, enligt aftonbladet, ringt på grannen och sagt att det varit lite bråk men pojkvännen inte varit inblandad i det. Känns som att hon försökt komma undan med mord men varit desperat att få det att se ut som att inte ex-pojkvännen varit inblandad. Det har givetvis försvårat hennes chanser rejält att komma undan. Bara att ringa på grannen hade gjort det svårt att komma undan om de inte ens hade hittat kroppen.
Citera
2014-06-29, 13:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Ja och att hon, enligt aftonbladet, ringt på grannen och sagt att det varit lite bråk men pojkvännen inte varit inblandad i det. Känns som att hon försökt komma undan med mord men varit desperat att få det att se ut som att inte ex-pojkvännen varit inblandad. Det har givetvis försvårat hennes chanser rejält att komma undan. Bara att ringa på grannen hade gjort det svårt att komma undan om de inte ens hade hittat kroppen.
Det är också förbryllande varför hon förvarade kroppen i sin egen bil. Den luktade nog inte som en sommaräng efter en dag vid COOP. Hon kunde ha använt LL:s bil.
Citera
2014-06-29, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hon erkänner själv och medger sig skyldig till misshandel och vållande till annans död. Hon har alla möjligheter att kunna påverka historien kring vad som har hänt då hon var ensam. Det lär nog inte stanna vid vållande men dråp är nog mer sannolikt, med tanke på alla omständigheter.

Livstid kommer hon aldrig kunna dömas till, oavsett om hon döms för mord. Mord cirka 14 år, dråp cirka 8 år är mina tips.

Vilka händelser är det som gör att det lutar mer åt dråp än åt mord tycker du?
Citera
2014-06-29, 13:26
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky

Men det var väl grannen som knackade på inte hon "förrvirrad"
Citera
2014-06-29, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Att ta med sig en hammare och slå någon i bakhuvudet med nämnda hammare ska gå att få till dråp enligt en del. Och detta i kombination med att hon hämtar en kniv och hugger.

Att det ska ha varit livat där inne ska tydligen också tala för att det högst blir dråp hon blir dömd för.

Trots kroppen skick så måste skador av hammare och kniven kunna ses på kroppsdelarna.

JH har tydligen en skada på handen. Har det varit ett stort tumult där de båda två var närvarande borte JH också ha skador. Om det finns såna så finns det bevis på att de slagits. Dock får man ju inte slå hur mycket som helst med en hammare och hugga med en kniv utan att det ska bli någon påföljd. Dråp eller mord.

Jag tror också mord ska jag säga. Möjligen inte livstid.

Jag fattar inte hur du tänker? Hugger man sitt offer ett antal gånger så är det MORD inte dråp. Speciellt om det är i buken och inte i armarna och benen. Hon kommer med största sannolik dömmas för mord/styckning till Livstid fängelse men jag tror på 15år sen 2/3 av det. Hon kommer ut efter 12år
Citera
2014-06-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Men det var väl grannen som knackade på inte hon "förrvirrad"

Ja, grannen knackade på tätt inpå första attacken/mordet.

Men sen när hon var tillbaka och städade/styckade så knackade hon på grannen och sa att det varit lite bråk men att grannen inte behövde oroa sig. Då hade hon också nämnt att pojkvännen inte varit inblandad i bråket. Detta står i aftonbladet.
Citera
2014-06-29, 13:31
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte Aftonbladet har publicerat de uppgifterna på webben ännu. Expressen.se återger uppgifter ur Aftonbladet, och det är då troligen pappersupplagan.

Nu har Aftonbladet publicerat:
Stoppades i poliskontroll

Citat:
Innan hon åkte knackade hon på hos den granne som tidigare ringt på under tumultet.

Undrar lite hur hon visste vilken granne som tidigare ringt på... Lyssnat efter vilken dörr som stängdes kanske...
Citera
2014-06-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Jag fattar inte hur du tänker? Hugger man sitt offer ett antal gånger så är det MORD inte dråp. Speciellt om det är i buken och inte i armarna och benen. Hon kommer med största sannolik dömmas för mord/styckning till Livstid fängelse men jag tror på 15år sen 2/3 av det. Hon kommer ut efter 12år

Jag är ganska övertygad om att hon kommer att bli dömd för mord.

Jag skulle ha skrivit att en del säger dråp och andra säger mord. I stället för bara för mord eller dråp.

Jag tror på mord.

Det här med att de har slagit gör ju inget som talar för mord enligt min mening. Eftersom den ena är nästan helt utan skador. Och den andra är så väldigt skadad och död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in