Citat:
Ursprungligen postat av
nie
Att ta med sig en hammare och slå någon i bakhuvudet med nämnda hammare ska gå att få till dråp enligt en del. Och detta i kombination med att hon hämtar en kniv och hugger.
Att det ska ha varit livat där inne ska tydligen också tala för att det högst blir dråp hon blir dömd för.
Trots kroppen skick så måste skador av hammare och kniven kunna ses på kroppsdelarna.
JH har tydligen en skada på handen. Har det varit ett stort tumult där de båda två var närvarande borte JH också ha skador. Om det finns såna så finns det bevis på att de slagits. Dock får man ju inte slå hur mycket som helst med en hammare och hugga med en kniv utan att det ska bli någon påföljd. Dråp eller mord.
Jag tror också mord ska jag säga. Möjligen inte livstid.
Hon erkänner själv och medger sig skyldig till misshandel och vållande till annans död. Hon har alla möjligheter att kunna påverka historien kring vad som har hänt då hon var ensam. Det lär nog inte stanna vid vållande men dråp är nog mer sannolikt, med tanke på alla omständigheter.
Livstid kommer hon aldrig kunna dömas till, oavsett om hon döms för mord. Mord cirka 14 år, dråp cirka 8 år är mina tips.