Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-29, 11:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Skall man tro den här uppgiften så är vi tillbaka på möjligt dråp igen.

Jag tror det kommer landa där, om dessa uppgifter stämmer.

Iskall jäkel förövrigt, kolugn i poliskontrollen när hon är på väg för att stycka ett lik och dessutom knackar på hos grannen och förklarar sig, efter att hon styckat kroppen, om det också stämmer vill säga.

Jag har inte läst någonstans att någon sagt att hon agerat apatiskt eller annorlunda mot vad hon brukar.
Citera
2014-06-29, 11:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tror inte som du där! Jag tror hon ville skada både henne och honom genom det hon gjort. Det ultimata straffet för den kränkning hon känner. Genom att eliminera henne straffar hon också honom förresten av livet. Hon har tappat sitt eget värde och slutat bry sig.

Om man är så rädd för någon åker man inte dit över huvudtaget

På vilket sätt har hon slutat bry sig?

Hon går plikttoget till arbetet som vanligt, mellan styckning och dumpning. Hon rensar upp i lägenheten, styckar kroppen och städar. Hon förklarar sig för grannen så att de inte ska oroa sig.

Tycker hon bryr sig väldigt mycket om allt runt omkring men även bryr sig om sig själv, vilket talar för att hon värdesätter sitt liv och frihet högt.

Hennes misstag var att hon ringde sitt ex, hon förstod att han inte skulle kunna hålla tyst och då var det bättre att ange sig själv.
Citera
2014-06-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Även om grannars utsagor mycket väl kan stämma bör de nog ändå tas med en nypa salt, så att
det inte omedelbart blir en så kallad trådsanning.
I början av veckan kunde t.ex. gårdsgrannar till JH och JN informera om att styckningen skett uti
JH:s häststall.
Även om flera av oss ställde sig skeptiska till den uppgiften, så blev den i flera dagar en trådsanning
(om jag minns rätt).

Det är sant.
Men ett skrik som man aldrig skulle glömma, då hade jag nog larmat.
Kan ju även va en efterkonstruktion.
Citera
2014-06-29, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Iskall jäkel förövrigt, kolugn i poliskontrollen när hon är på väg för att stycka ett lik och dessutom knackar på hos grannen och förklarar sig, efter att hon styckat kroppen, om det också stämmer vill säga.

Jag har inte läst någonstans att någon sagt att hon agerat apatiskt eller annorlunda mot vad hon brukar.

Återstår möjligheten att hon torterat ihjäl LL, då blir bilden komplett av en galen mördarmaskin. Chansen är minimal - jag tror inte ens på det själv, men fan vet alltså med det man sett hittills...

Liten observation; det har förekommit att tråden kläcker nyheter om fallet så kommer media (AB) efter med liknande uppgifter från "poliskällan" inom kort, ibland tvärtom med fler detaljer som sedan "konfirmeras". Min konspiratoriska sida har vaknat, åtminstone någon polisman har drygat ut sin semesterlön väsentligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vid vilket moment undrar du var hon parkerade LL:s bil?

Sista "på annan ort".
Citera
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Blir det inte helt tvärt om ifall hon visste att LL levde när hon lämnade första gången, men räknade med att hon var död och omöjligt kan ha skaffat hjälp när hon återvände?
Dvs, att då kan man utesluta dråp?
Citera
2014-06-29, 11:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Sista "på annan ort".
Enligt Expressen idag tog hon LL:s bil till jobbet, alltså inte alls parkerade på annan ort.
Citera
2014-06-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbens
Säger det igen: IOM att låssmeden ute alltid är med på utryckning så får dom i så fall ringa in densamme, detta resulterar givetvis i att LL ligger stendöd på golvet när dom kommer in genom dörren precis som jag tidigare antytt.
Att ringa polis hade inte gjort så att LL varit i livet.
Tanken slog dem men samtidigt får man tänka att det är svårt att avgöra om man ska ringa eller inte, man vill ju inte bli indragen i något, det är trotts allt en granne och det blev ju tyst.
Sen att dom velat och mått dåligt och tänkt: tänk om vi ringt, varför gjorde vi inte si och så? Hade inte spelat så stor roll.
Men ja, dom borde ringt polisen, det säger dom själva åxå.
Lek med tanken att det skett på kvällen/natten då hade de med största sannolikhet ringt för då är omständigheterna annorlunda. Nu vaknade de av att det var livat. Folk idag kan ju lika gärna slåss över vem som ska ha den blåa kaffekoppen.

JH tagen på bar gärning. LL som du skriver troligen död, men icke styckad.
Citera
2014-06-29, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Blir det inte helt tvärt om ifall hon visste att LL levde när hon lämnade första gången, men räknade med att hon var död och omöjligt kan ha skaffat hjälp när hon återvände?

Inte enligt HR i Boden-fallet.
Citera
2014-06-29, 11:46
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Inte enligt HR i Boden-fallet.
Utveckla gärna.
Citera
2014-06-29, 11:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW

Uppsåt blir det i vilket fall som helst, dråp är ju också uppsåt men en lindrigare form av mord.

Hon har vittnesuppgifter som talar för att det var bråk och hon har även en gyllene chans att själv tillrättalägga hur allt har gått till, och det finns en stor chans att hon anses trovärdig med tanke på att hon angav sig själv och erkände.

Hade hon larmat och försökt rädda hennes liv kanske hon hade klarat sig med vållande till annans död.

Men med tanke på Boden-fallet så är det rena lotteriet hur det ska dömas nu för tiden, ingenting är längre självklart.
Citera
2014-06-29, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt Expressen idag tog hon LL:s bil till jobbet, alltså inte alls parkerade på annan ort.

Hittade man bilen vid hennes arbetsplats?
Det här om "annan ort" va alltså helt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in