Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-29, 10:21
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Men varför i helvete larmade dom inte?

Även om grannars utsagor mycket väl kan stämma bör de nog ändå tas med en nypa salt, så att
det inte omedelbart blir en så kallad trådsanning.
I början av veckan kunde t.ex. gårdsgrannar till JH och JN informera om att styckningen skett uti
JH:s häststall.
Även om flera av oss ställde sig skeptiska till den uppgiften, så blev den i flera dagar en trådsanning
(om jag minns rätt).
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-29 kl. 10:26.
Citera
2014-06-29, 10:31
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Även om grannars utsagor mycket väl kan stämma bör de nog ändå tas med en nypa salt, så att
det inte omedelbart blir en så kallad trådsanning.
I början av veckan kunde t.ex. gårdsgrannar till JH och JN informera om att styckningen skett uti
JH:s häststall.
Även om flera av oss ställde sig skeptiska till den uppgiften, så blev den i flera dagar en trådsanning
(om jag minns rätt).

Bra påpekande! Det förekom väl också "grann-utsagor" om att JN var släppt, när så inte alls var fallet.
Citera
2014-06-29, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det bör rimligtvis göra det. Återigen, jag tjatar, givet att de obekräftade uppgifterna i kvällspressen är rättvisande.

Så här långt har dom nog i huvudsak på fötterna.
Faran är att uppgiftslämnare blir girig och i brist på nyheter börjar fabricera egna.
Har du någon aning om vilka summor det rör sig om?
Citera
2014-06-29, 10:35
Medlem
Har läst igenom denna tråd sen start förutom några sidor på slutet. Det kanske har framkommit vad JH ville ha hjälp utav JN med. Men kan det inte vara så att hon ville att han skulle ringa in till polisen och berätta vad som hänt? Då hon kanske var för rädd själv.
Hon kanske berättade som det var men att JN tyckte att fet lät så sjukt och han inte trodde henne? Det är väl något man aldrig kommer att uppleva att en nära vän berättar att hen har mördat/styckat någon, skulle någon i min närhet berätta något sånt så skulle jag nog inte tro det.

Att JH vet att LL är i lägenheten kan det vara så att LL har skickat ett sms till JH och berättat vart hon sovit och vad dom gjort under natten (LL och JA).
Jag har suttit och tänkt en hel del och funderat kan det vara så att JN haft med sig hammare enbart för att hota? Hon kan ju ha lyft upp hammaren för att hyttat mot LL men då man får en liten sving på hammaren så är det ju inte lätt att få stop på den.

Vad gäller tiden hon är borta kan det vara så att hon är så chockad att hon måste få fundera lite på vad hon ska göra med kroppen. Då hon säkert vet att hon bragt LL om livet så måste hon komma på något sätt att få bort kroppen på ett smidigt sätt (därav styckning).

JH kan ju kanske haft tillgång till någon medicin som hon stoppat i sig för att kunna fullfölja styckningen. En vän till mig käkade lyrica och han tappade ju känslor totalt för de han borde ha känslor för men då han slutade med dom så sa han att nu älskar jag mina barn igen så det finns ju preparat att trycka i sig för att kanske kunna hålla lugnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbens
Jo det hade varit bra livat.
Tyvärr var det ingen av dem som misstänkte mord då skriken borde ha varit tex på hjälp eller dyligt
Istället för bara skrik.
Dom har en grym ångest och skuldkänslor idag kan jag lova.

Kanske inte slagsmål men nog måste LL blivit duktigt misshandlad / torterad innan.

Fast även om man inte misstänker mord, varför ringde dom inte till polisen??
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det lät som tjejslagsmål, efter sista skriket var det troligtvis försent.
Tor inte de sparkar upp dörren då den bör gå utåt, tror inte insatts styrkan kommer mer stocken för det hinner de inte, tror inte de skjuter låset. Dem hade nog snällt fått stå kvar där ute. Det gick för fort. Du lever i Sverige.
Ja nu har jag delat med mig av det jag vet, tråkigt är det men knappast något grannar eller polis kunnat avstyra vid tillfället verkar det som.
Lider med vänner och anhöriga till de inblandade.
Tack för mig, hej.

Nej jag lever inte alls i Sverige

Men jag har gjort och jo, polisen öppnar dörrar om det är ett jävla liv och ingen ingen öppnar självmant. Dom har låssmed till hjälp.
Citera
2014-06-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrocado
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Det är väldigt intressant det där med att hon ringde så snabbt efter och vad som ledde fram till samtalet.

"JH försöker få Jn att hjälpa henne men han får henne att kontakt polisen ist" står det i Aftonbladet.

* Hjälpa henne med vad?? Hon har ju redan gjort mer på egen hand än vad majoriteten i denna tråd trodde var möjligt, fortfarande ältas det om att tiden inte räcker osv, en gång för alla: tiden räckte uppenbarligen och: ja hon styckade henne på egen hand.

Men vad skulle han hjälpa henne med undrar jag?

Hon kanske ville att han skulle ge henne ett alibi?

Jag tror hon ville få hjälp med att gömma kroppen för gott.
Vore intressant å få reda på var hon parkerade LLs bil. Tågstation, bussmot eller så.
Dessutom tror jag att hon ville ha en krycka, någon att prata med luta sig mot.
Citera
2014-06-29, 10:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror hon ville få hjälp med att gömma kroppen för gott.
Vore intressant å få reda på var hon parkerade LLs bil. Tågstation, bussmot eller så.
Dessutom tror jag att hon ville ha en krycka, någon att prata med luta sig mot.
Vid vilket moment undrar du var hon parkerade LL:s bil?
Citera
2014-06-29, 10:51
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hon kan ha tagit med hammaren för att skydda sig, hon blev tydligen uppläxad en gång tidigare. Du har väl hört utrycket "dra aldrig ditt skjutvapen om du inte är beredd att använda det". Det kan vara så att hon hotade med hammaren och då blev konfronterad själv och tvingades att använda den.

Hammare är inte det första mordvapen jag skulle ta med mig om jag hade planerat ha ihjäl någon, men däremot skada någon, som att slå in knäskålarna, då hammare är ett bättre verktyg än en kniv.

Hot på sms och andra saker hon gjort innan händelsen talar inte entydigt för att hon ville mörda henne, däremot skrämma henne.

Om JA hade gjort slut så var nog JH än mer bitter, då hade han i så fall gjort sitt val, vilket är ett minst lika starkt motiv. Då fanns ingen annan utväg för JH än att skrämma iväg offret från JA, alternativt skada henne.

Att hon var i ett speciellt tillstånd, uppgiven, arg och förblindad av hat, kan jag hålla med om, men ingenting tyder direkt på att hon skulle vara ordentligt skruvad, iallafall inte av det som kommit fram hittills. Hennes handlingar efter händelsen talar dock inte för att hon är psykiskt sjuk, tvärtom verkar hon väl medveten om vad hon gjort och vad som krävs för att skydda sig.

Tror inte som du där! Jag tror hon ville skada både henne och honom genom det hon gjort. Det ultimata straffet för den kränkning hon känner. Genom att eliminera henne straffar hon också honom förresten av livet. Hon har tappat sitt eget värde och slutat bry sig.

Om man är så rädd för någon åker man inte dit över huvudtaget
Senast redigerad av Willow1 2014-06-29 kl. 10:58.
Citera
2014-06-29, 10:56
Bannlyst
Citat:
Känner en av de dörrknackande grannarna vid mordtillfället, det var inte ett skrik.
Snarare 20 minuters totalt kaos som avslutades med ett enligt den bekanta i fråga:
Ett skrik jag aldrig kommer glömma, jag hör det fortfarande.
De bankade på dörren under nästan hela förloppet då den var låst och efter det "gälla skriket" blev det tyst som i graven.
Dom trodde det bara var slagsmål.

Edit: hon var garanterat avliden vid tidpunkten då jonna stack hem.

Skall man tro den här uppgiften så är vi tillbaka på möjligt dråp igen.
Citera
2014-06-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej jag lever inte alls i Sverige

Men jag har gjort och jo, polisen öppnar dörrar om det är ett jävla liv och ingen ingen öppnar självmant. Dom har låssmed till hjälp.

Säger det igen: IOM att låssmeden ute alltid är med på utryckning så får dom i så fall ringa in densamme, detta resulterar givetvis i att LL ligger stendöd på golvet när dom kommer in genom dörren precis som jag tidigare antytt.
Att ringa polis hade inte gjort så att LL varit i livet.
Tanken slog dem men samtidigt får man tänka att det är svårt att avgöra om man ska ringa eller inte, man vill ju inte bli indragen i något, det är trotts allt en granne och det blev ju tyst.
Sen att dom velat och mått dåligt och tänkt: tänk om vi ringt, varför gjorde vi inte si och så? Hade inte spelat så stor roll.
Men ja, dom borde ringt polisen, det säger dom själva åxå.
Lek med tanken att det skett på kvällen/natten då hade de med största sannolikhet ringt för då är omständigheterna annorlunda. Nu vaknade de av att det var livat. Folk idag kan ju lika gärna slåss över vem som ska ha den blåa kaffekoppen.
Citera
2014-06-29, 11:14
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Skall man tro den här uppgiften så är vi tillbaka på möjligt dråp igen.

Seriöst! Hör man ett skrik som det beskrivs ringer man 112. Efter konstruktion av en händelse så otäck som denna är det lätt att omedvetet överdriva. Den grannen som knackade på hörde stök som hon inte tyckte lät normalt. Hon går ur och knackar på dörren men då är det helt tyst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in