Citat:
Ursprungligen postat av
Trapizo
Jag tänker på ett annat fall, en ung kille som försvann på 60-talet utanför sitt ensligt belägna hem på en ö i Dalarna...ingen fattade vart han hade tagit vägen...men där hittade dom visst hans kranium på en annan ö många år efteråt...det var väl bara en ren tillfällighet att dom hittade kraniet då...kanske Violas kvarlevor finns där ute i dyn vid älvkanten någonstans?
Alvar Larsson tänker du på? Det är väldigt stora likheter de fallen emellan.
Jag tror fäderna har gått för långt i sina bestraffningar. Mödrarna vet vad som hänt men ljuger för att inte resten av familjerna ska drabbas ännu mer. De försvunna ska ha gått ut fast ingen utomstående har sett röken av dom.
Det mest mystiska med Alvar tycker jag är det här. Det var alltså Alvars skalle man hade hittat.
VÄXJÖ (TT)
Det är fortfarande oklart om kraniefyndet på en liten obebodd ö i sjön Åsnen söder om Växjö kan lösa gåtan med den 13-årige Alvar Larssons försvinnande. De efterforskningar som polisen gjorde på måndagen gav inga entydiga besked. Alvar försvann spårlöst för 15 år sedan. Vi kunde dock konstatera att kraniet flyttats ganska nyligen till den plats där det hittades i fredags, säger kommissarie Lennart Johansson vid polisen i Växjö. – Kraniet vilade på en bädd av löv som fallit nu i höst. Men var kraniet ursprungligen legat vet vi inte. Det har i varje fall inte varit i närheten av fyndplatsen, säger Johansson. Kraniet var bevuxet med mossa och på fyndplatsen växer ingen mossa. Ett annat fynd som polisen gjorde på måndagen var en murknad mindre båt.
Källa: TT-notis 9 november 1982