Jag antar det är okej med lite fyllekäk, var lite oförmögen till att laga något så bad jag den lokale turken att baka något som liknade vikingarnas båt och det här fick jag, efter lite modiceringar:
Jag antar det är okej med lite fyllekäk, var lite oförmögen till att laga något så bad jag den lokale turken att baka något som liknade vikingarnas båt och det här fick jag, efter lite modiceringar:
Smarrigt! Bakispizza är inte dumt
Blev pizza här med, fast en hembakad sådan med lök, tomat, fefferoni, salami och bacon: http://i.cubeupload.com/0HwSVy.png
Smarrigt! Bakispizza är inte dumt
Blev pizza här med, fast en hembakad sådan med lök, tomat, fefferoni, salami och bacon: http://i.cubeupload.com/0HwSVy.png
Nice, såg lite ut som om du använt nån ost som jag inte sett tidigare... såg lite gräddigt ut, eller så ser jag kanske fel. Tyckte först att salamin såg ut som kebabkött åxå, får nog ta och putsa glasögonen. Lite nyvaken, tog en liten tupplur.
Nice, såg lite ut som om du använt nån ost som jag inte sett tidigare... såg lite gräddigt ut, eller så ser jag kanske fel. Tyckte först att salamin såg ut som kebabkött åxå, får nog ta och putsa glasögonen. Lite nyvaken, tog en liten tupplur.
Tackar Osten hette Allerum Prästost. Inget märkvärdigt m.ao
Där ser man, prästost använder inte jag då den inte blir bra i varma mackor, blir liksom torr.
Men allerum har jag ju inte testat.
Undviker man lättvarianten så funkar prällen fint. Lättvarianten får en torr och grusig karaktär när man smälter den, och ärligt talat så gillar jag inte ens den som pålägg. Minst 30% skall den vara och gärna långlagrad
Ser mycket gott ut, svårt att göra en äcklig hemmagjord pizza dock (om man inte misslyckas med experiment av ingredienser / bränner pizzan eller något).
Ser mycket gott ut, svårt att göra en äcklig hemmagjord pizza dock (om man inte misslyckas med experiment av ingredienser / bränner pizzan eller något).
Tackar ödmjukast. Jo pizza är inget märkvärdigt att göra. Jag tror att det vanligaste misstaget som folk gör är att ha för låg temperatur i ugnen, eller att dom inte värmer upp plåten/pizzastenen först. Själv så slipper jag dessa aber då jag har en vedeldad bakugn