2014-06-21, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pervigilo
Nu har Johanna bekräftat att det var hon som var MoA. Hon fick frågan i SR P3-programmet Kronologen som sändes 19:e juni.

"Bara en rolig grej jag gjorde ett tag..."
"Jag har varit intresserad av asiatisk musik sedan jag var 11 år..."

Det låter som att vi har hört det sista från MoA. Hennes fans kommer att få vänta förgäves på en comeback.

Radioinslaget med intervjun kan f.ö. rekommenderas. Hela FAK historien avhandlas. Passa på att lyssna medan det finns tillgängligt online.

Av intresse för alla trådföljare kan nämnas att bloggar från tonåren som länkas härifrån kommenterades. Johanna kände till det, Klaras reaktion var "finns den där kvar!".
Bra att låta denna offentliga hemlighet komma fram. Det är verkligen inget att skämmas för och att kalla det karaoke på nätet är allt för blygsamt. Vad man än säger om dessa tjejer så är skrytsam inte rätt ord. Hur många andra hade legat lågt med detta?
Citera
2014-06-22, 13:06
Medlem
pervigilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pervigilo
Nu har Johanna bekräftat att det var hon som var MoA. Hon fick frågan i SR P3-programmet Kronologen som sändes 19:e juni.

Här är ett klipp:

"First Aid Kit om sitt förflutna på nätet"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4067&artikel=5894615&playau dio=4988867
Citera
2014-06-22, 23:19
Medlem
De håller inte, stämsången känns redan utdaterad. Alldeles för påträngande musik.
Citera
2014-06-23, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
De håller inte, stämsången känns redan utdaterad. Alldeles för påträngande musik.
Jag håller inte med dig. Vacker musik om livet kommer alltid att efterfrågas. Kanske inte av alla alltid men man mår bättre av den när livet suger. Nu tror jag att detta album är det sista traditionella kit-albumet och när väl nästa kommer tror jag det blir det en helt annan ton då jag läst att Klara funderar på att börja spela elgitarr. Piano är ju något hon börjat med nyligen också. Men det är bara mina gissningar.
Senast redigerad av Ilikefak 2014-06-23 kl. 11:55.
Citera
2014-06-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko

Då folk har spelats sen 1800 talet så förstår jag att det känns lite "onytt" för dig

Jag har hållit ett öga på dom sen dom först spelade på lilla sportspegeln eller nåt liknande för
en massa massa år sen. Jag tycker dom gör det jävligt bra, sen att dom dessutom verkar vara kloka och vettiga personer i en musik industri som i dagsläget verkar frodas i idioti och nonsens.

Dom har även gjort några spår med Conor Oberst också, det är ju rätt stort.

Jag hoppas att dom fortsätter vara ödmjuka och cleana, tillsammans med Annika Norlin
är dom nog det bästa vi har i Sverige i musikväg om du frågar mig.

Förutom alla käng/postpunk band förstås, men det är en annan diskussion.
Citera
2014-06-23, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rhaos
Då folk har spelats sen 1800 talet så förstår jag att det känns lite "onytt" för dig

Jag har hållit ett öga på dom sen dom först spelade på lilla sportspegeln eller nåt liknande för
en massa massa år sen. Jag tycker dom gör det jävligt bra, sen att dom dessutom verkar vara kloka och vettiga personer i en musik industri som i dagsläget verkar frodas i idioti och nonsens.

Dom har även gjort några spår med Conor Oberst också, det är ju rätt stort.

Jag hoppas att dom fortsätter vara ödmjuka och cleana, tillsammans med Annika Norlin
är dom nog det bästa vi har i Sverige i musikväg om du frågar mig.

Förutom alla käng/postpunk band förstås, men det är en annan diskussion.
Är dom, eller en av dom, alkoholist?Inte för att döma, bara fakta.Är alkohol ett problem?
Citera
2014-06-28, 00:00
Medlem
Tycker rösterna tar för stor plats, de sjunger inte så jäkla bra på egen hand gissar jag
Senast redigerad av Henkko 2014-06-28 kl. 00:02.
Citera
2014-06-28, 16:40
Bannlyst
Är det bara jag, eller är dem väldigt underskattade i Sverige? Känner ingen i min bekantskapskrets som lyssnar på First Aid Kit och de spelas sällan på svensk radio. Däremot har jag varit nere i USA och där är dem väldigt uppskattade dock okända för den breda massan.

Beror det på att dem oftast turnerar utomlands och är typ aldrig hemma i Sverige eller är svenskars musiksmak åt helvete?
Citera
2014-06-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Är det bara jag, eller är dem väldigt underskattade i Sverige? Känner ingen i min bekantskapskrets som lyssnar på First Aid Kit och de spelas sällan på svensk radio. Däremot har jag varit nere i USA och där är dem väldigt uppskattade dock okända för den breda massan.

Beror det på att dem oftast turnerar utomlands och är typ aldrig hemma i Sverige eller är svenskars musiksmak åt helvete?

Jag håller med dig att det är lite konstigt. Sverige är ju ett janteland och många vill gärna förminska. Och ja musiksmaken i Sverige är kass, här gäller bara hårdrock, konstig elektronisk musik och skit på P3. Det som prats om i evighet i Sverige är deras stämsång medan i utlandet fokuserar man mer på deras bra låtar och texter. Själv så gillar jag dessa tjejer och lyssnar nästan bara på deras musik då den är omväxlande och bra.
Citera
2014-06-28, 19:32
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilikefak
Jag håller med dig att det är lite konstigt. Sverige är ju ett janteland och många vill gärna förminska. Och ja musiksmaken i Sverige är kass, här gäller bara hårdrock, konstig elektronisk musik och skit på P3. Det som prats om i evighet i Sverige är deras stämsång medan i utlandet fokuserar man mer på deras bra låtar och texter. Själv så gillar jag dessa tjejer och lyssnar nästan bara på deras musik då den är omväxlande och bra.
Deras musikstil är väl mer amerikansk, som de kopierar liksom...
Citera
2014-06-28, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Deras musikstil är väl mer amerikansk, som de kopierar liksom...
Amerikaner har åsikten att dessa tjejer gör något nytt av amerikansk musik och skulle gärna haft något motsvarande i USA. Nytt men ändå klassiskt och bra mycket bättre än vad Nashville producerar numera.
Citera
2014-06-30, 11:27
Medlem
upperkatts avatar
"Folk tror att vi bor i lyxlägenheter på Strandvägen. Men vi bor båda i andrahand."
[...]
"Systrarnas årsinkomst 2012 var inte mer än 60 000 kronor vardera."

Källa: Hänt Extra, Nr 28, 1 juli 2014
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in