Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
För bara drygt hundra år sedan var det sensuellt att få en skymt av en kvinnas smalben och vrister. Modet förändras givetvis. Bara för att det gått för långt i mitt tycke, och det i princip är fritt fram att gå på krogen i bikini så betyder det inte att män ska kunna ta på dessa kvinnor hur och när de vill.
Medhålles och poängteras i trådstarten.
Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Det kommer alltid att finnas kvinnor som gillar att klä sig utmanande för att få blickar men det finns hör o häpna även kvinnor som klär sig efter modet och har urringat och kortkort för att de själva tycker att det är fint och inte för att de vill bli kladdade på eller ses som ett objekt.
Hmmm... Ok, hur går det ihop?
Skulle jag tex kunna killa runt i en tröja som bär texten "White Power" och rationellt bortse från signalerna som skickas enbart för att jag tycker tröjan i sig är fin?
Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Nu är det några år sedan jag själv var tonåring men det mode som var då är inte att jämföra med det som gäller idag. Gå in på vilken online klädshop som helst, tex. Nelly, och det finns bara kortkort eller motsatsen maxiklänningar, urringningarna både fram och i rygg ska vara djupa. Varför det blir modernt beror på många faktorer, något nytt måste hela tiden tas fram, köpare måste finnas, varför köps vissa kläder, varför uppskattas vissa kläder, varför matas vi med reklam där budskap framgår och formar oss, varför formas vi av reklamen, varför är allt tvetydigt.........och varför generaliserar vi män och kvinnor hela tiden???
Som sagt, jag ser inget negativt i människor som vill projicera sin sexualitet på omgivningen.
Frågan är om man kan klä sig sexigt men ändå tro att det inte har något med sex att göra?