Citat:
Ursprungligen postat av
tantigheter
Ja, visst är det underligt att det som såg så givet ut plötsligt kan förvandlas till en (mord)gåta?
Men jag är fortfarande övertygad om att hon inte tagits om hand på ett bra sätt av sina vårdnadshavare. För att uttrycka det milt. Återstår att se hur illa det varit och vad de faktiskt gjort med henne.
Eftertanke: det är kanske den här ovissheten som fått pappan och andra anhöriga att inte berätta allt om misstankar och spekulationer om dödsfallet för Yaras mamma? Säkert har pappan fått veta något om oklarheterna i utredningen och varför allt tar så lång tid? Utredarna spekulerar ju inte i så fria former som flashbackare gör, även om de måste vara öppna för allt?
Du är både för och emot samtidigt om samma sak, diskuterar med dig själv som om detta vore en dagbok, och bortser från fakta i saken. Allt är inte sekretess eller saker som man måste invänta Blekinge tingsrätts dom för att begripa.
Vi vet att flickan sändes i väg ensak till ett främmande land där skitfarsan antog att hon kommer bli försörjd! Och omhändertagen!
Vi vet att många sett att hon farit illa och anmält, eller påtalat detta och inget har skett. Hon hade blåmärken, var ensam med bebisar, var och gjorde tvätt i tvättstugan, hon var utlåst från det så kallade hemmet, hade blåmärken, snattade riskakor och du fabulerar om leukemi, skör och andra naturliga dödsorsaker när ambulanspersonalen gråter när de ser flickan.
Om man själv som förälder ser på hur flickan hanterades blir man mycket ledsen, för jag och de flesta människorna upphör aldrig att vara föräldrar. Jag kan inte förstå en mamma som inte har koll på allt som sker med barnen och trots Facebook är ovetandes, och väljer att stanna kvar i Gaza för att säkra eventuell asylansökan i stället för att åka till Sverige på begravning, när nu mannen envisas med att begrava flickan i Sverige, förankrad på svensk begravningsmark.
Att begrava flickan i Sverige visar hur mycket dumheter som tolereras, och hur förödande det är med dubbla budskap om politik och asyl. Vi har de som lagstiftar och de som tycker, och i detta fall har tyckare fått in en klan till Sverige som innebär trubbel.