Citat:
Ursprungligen postat av
Tonatiuh
Ångrar sig gör hon nog mest pga av straffet hon kommer få (hon ringde ju endast efter övertalning). Hon erkänner inte mord, utan vållande till annans död och misshandel. Dvs det hon som bäst kan komma undan med givet de fakta som ligger på bordet.
Jag blir iom detta fall lite nyfiken på JH som person. Vem är hon? Hur var hennes uppväxt? Hennes skolgång?
Jag tar för givet att hon döms för mord. Om hon bedöms som psykiskt störd, isf hur länge får hon då vård? Om hon döms till fängelse, blir det livstid (dvs icke tidsbestämt) eller blir det tidsbestämt, och isf hur länge?
Det är väldigt intressant det där med att hon ringde så snabbt efter och vad som ledde fram till samtalet.
"JH försöker få Jn att
hjälpa henne men han
får henne att kontakt polisen ist" står det i Aftonbladet.
* Hjälpa henne med vad?? Hon har ju redan gjort mer på egen hand än vad majoriteten i denna tråd trodde var möjligt, fortfarande ältas det om att tiden inte räcker osv, en gång för alla: tiden räckte uppenbarligen och: ja hon styckade henne på egen hand.
Men vad skulle han hjälpa henne med undrar jag?
* Varför bad JN JH att kontakta polisen trots att " han inte förstod att ett mord begåtts", vad hade hon bett honom göra för henne och vad trodde han egentligen att hon gjort som polisen skulle veta? Det kan inte ha varit: Jag har bråkat med LL igen. Inte med tanke på att LL vid den tidpunkten ligger i delar i skogen, hus ka hon sen förklara detta för JN.
Det mesta är ganska logiskt i hur hon agerar fram till att hon själv ringer polisen. Köper inte att hon plötsligt insett vad hon gjort eller tänker på påföljden.
Hon har:
Flyttat flera bilar
Åkt hem till sig för att hämta styckningsredskap OCH spruta med alkohol
Åkt till jobbet och varit som vanligt
Transporterat delarna till Hällabrottet
SEN plötsligt fått dåligt samvete/insett sitt brott? Nepp skulle inte tro det. Kanske om hon varit under inflytande av någon substans som plötsligt går ur kroppen, men då skulle hon inte "varit som vanligt" på jobbet kan man tycka.
Någon som har annan teori än: plötsligt fått dåligt samvete/insett sitt brott?