• 1
  • 2
2014-06-27, 13:06
Medlem
Akilles-själs avatar
*DEL 1 av 1*
Det finns en vis romatik i vissa droger en riktig drogkänner vet om som små fallgropar där verkligheten och urbana myter faktiskt ibland stämmer.
I droger som verkligen är sådär vansingigt giftigt ohämande som och med totalt hängivning till ruset som dessa droger faktiskt kräver av den den håller i sitt grep, i skapliga doser i vart fall
Jag tänker på de totala nybörjardrogerna (för ingen som vet vad det är fullt ut skulle våga ta dem), datura/spikklubba/belladonna/deadlynightshade/ brugmansia och annat djävulskt byggandes på en triad av scopolamin/atropin/hyoscyamin som alla kan få livet slut väldigt snabbt eller ge dig hjärnspöken för resten av livet..
Eller pcp/ketamin som några av de grövsta förbrytarna i gruppen dissociativ droger kan ge allt ifrån ångest för man kastrerat sig av "misstag" dagen innan eller mördat sin fru utan anledning. Även saker som grekiska sisa eller bath salts genombrott här rätt nyligen visar ju prov på samma egenskaper..
Eller den ryska krokodilen hysser ju iaf rollen (efter själva ruset) som dom potensielt värsta farorna hos de fattiga bland fattiga i rysslands utkanter som brukar denna fattigmans heroin.under julmiddagen med mormor och morfar följt av en ordentlig mängd alkohol och självfallet rök lite roppar också framåt kvällen så ser vi om vi avlutar allt med någon riktigt stark barbiturat och hoppas vi får se morgondagen (fast vid det laget skiter man nog dock rätt mycket i allt, och gillar bara läget får man hoppas..).
Och så kan man käka lite flugsvamp eller smeka huden med gift från en pilgiftgrodor djupt innefrån amazonas till juldagen (om man har terrarie och svampodlingdvs) också tillsammans med fru och barn en speciell liten fredagsmiddag..

Sen tycker jag personligen man skall försökanundvika att röka crack, meth och horse om man vill kunna se sig själv som den man var dagen innan sen även dagen efter till 100% fortarande lika intakt, dvs som samma person du var dagen innan alltså på kanske flera obehagliga punkter och som oftast bara slutar anntigen bara mer eller mindre dåligt för de allra flesta deltagarna.

Vilka onämnda droger vill du ha upp på listan över riktigt vansinga droger.
Citera
2014-06-27, 13:07
Medlem
Akilles-själs avatar
*DEL 2 av 2*

Ps:
skippa:

Renodlade beroende framkallande droger som fint rent vitt heroin, 100% rent colombiansk snö, riktigt kletigt tjack från holland eller tom en Svensk öl i sommarnatten faktiskt.

Droger som kan ge dödlig utgång vid överdos, typ allt utan cannabis på ett eller annat sett.

Eller psykadeliska droger som tex lsd som endast i jumbo doser får dig att periodvis bli helt omedveten om din omginving.

Totala mumbojumbo förslag om endast kocept droger som tex "BZ" är varmt välkomma om du kan lite om ämnet dvs.
Till exempel gjordes bla många av de sjukaste av testerna i mordern tid på edgewood arsenal för en nu ändå ganska många år sdan och då var BZ var ett av deras farligaste kemiska vapen och flagskepp i den vildavästen som råde under den tidsepoken på att lyckas få på kemisk väg kunna sätta folk i total trans. Bz var topp 5 bland dessa och satte en homosapiens som dig och mig i tranatillstånd upp till 4 veckor med totala minnesluckor så grova hallucinatiuner att det fick saker som lsd att verka som skillnaden på att dricka avslagen ljumen lättöl eller 50%ig iskall minttu för att lyckas bli så full som möjligt på snabbast tid.. Det funkade även som inte bara den tiserans potentaste sanningsserum, utan världen potentaste sanninyserum som någonsin skåddat även fram tills idag. Men med så katastrofala bieffekter på det mänskliga psyket att man inte kunde testa ämnet vidare i fler studier, iaf här i väst ordentligt, logiskt, sansatt och vetenskapligt dokumtenterat.
Enligt det lilla vetenskapliga det gått att rädda till allmänheten går en tydlig röd rand, att om du är schizofren och får i dig BZ försvinner troligen schizofrenin och du blir helt frisk, för exakt hur många och hur länge visar inte just denna studie, men den har som sagt många andra otrevliga biverkningar vid sidan av också som att den tex utlöser evetuellt schizofrenin om det ligger latent hos bäraren (att troligen utveckla senare i livet). Totala minnes luckor då och då senare under livet (och det är dessa trolige irreversibla/oåterkalliga skaddor som man på olika plan fruktar mest som drogvetare/mentalutvecklare/knarkare).
Och visste du att bara 3 gånger på något så simpelt som tex, heroin, kokain, amfetamin, mdma som utlöser stora mängder av belöningshormoner under ruset kan förstöra ditt belöningscentrum i hjärnan permanent att kunna känna vissa former av olika djup lycka på olika nivåer enligt senaste vetenskapsstudien just nu?
Nu har inte jag upplevt detta alls och jag har exprimenterat mig fram rätt frekvent i mycket gott och blandat tidigare i livet, men jag vet ju inte riktigt vilka som nu kanske har drabbats och deras personliga/indivduella utgångsläge och kan inte svara för dessa räkning.

Ds:
Att blanda olika droger är dock ett recept som får saker att spåra iväg, speciellt i höga doser och vissa speciella kombinationer.
And the more, the merrier!

Mvh Akilles
Citera
2014-06-27, 14:28
Medlem
psyDucks avatar
Det där hemma kokta morfinet krokodil som finns i Ryssland och några till länder. Kolla upp klippen på youtube om ni inte vet vad de är.
Citera
2014-06-27, 15:38
Medlem
Svavlets tungor dansar - dansar dessa vågor mot nattens brustna skär.
I hemlighet ler jag, ty fyrtornets eld är skärselden själv;
Lidande själar sjunger ut sin förtvivlan över det öppna havet, och seglarna, mina vänner, förliser.
Mitt skratt knastrar som stål mot flinta;
En invecklad och falsk komposition.
Framför mig niger hon, nattens blomma;
Vi dricker vårt gift tillsammans.
Citera
2014-06-27, 16:09
Medlem
Vattenspridares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Det där hemma kokta morfinet krokodil som finns i Ryssland och några till länder. Kolla upp klippen på youtube om ni inte vet vad de är.
Det är ju mestadels själva processen ryssarna har för att göra desomorfin utav citadon.
Ren desomorfin är inte lika farligt som oren(Noshit).
Processen byggs ju på att det är massa bindningsmedel och diverse som ligger kvar i själva lösningen som dom säljer.

Men ja, Rysk oren desomorfin är en av världens äckligaste och även en av världens farligaste drog(min synvinkel).
Citera
2014-06-27, 16:20
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Skamligt av mig att inte få med den ryska fattigmansheroinet med mycket grova hälsorisker alá krokodil på kartan
Hur som blir till flagnande krokodil hud, döende kroppsdelar måste amputeras och man kan bli till en grönsak i huvudet på 3 månader (se dokumentär, "vice" tror jag). Mycket om exakt det är/gör under med en under självaste ruset är dock oklart för mig mer än att det är en tung opiat jag inte skulle vilja skjuta in i blodomloppet
Citera
2014-06-27, 16:25
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspridare
Det är ju mestadels själva processen ryssarna har för att göra desomorfin utav citadon.
Ren desomorfin är inte lika farligt som oren(Noshit).
Processen byggs ju på att det är massa bindningsmedel och diverse som ligger kvar i själva lösningen som dom säljer.

Men ja, Rysk oren desomorfin är en av världens äckligaste och även en av världens farligaste drog(min synvinkel).
Skiljer ruset sig mycket med det riktigt fattigt rysk orena desomorfin från tex morfin eller heroin i din mening?
Citera
2014-06-27, 16:29
Medlem
Akilles-själs avatar
Sen har vi ju det Grekiska plågan sisa också!
En icke analyserad centralstimulant som påminer lite om aggression i drogform. Ruset påminner lite om en blandning av kokain, amfetamin och disosiativt (typ som milt pcp).
Även här finns dukumentär på "vice"!
Citera
2014-06-27, 17:17
Medlem
Bertil85s avatar
Black tar heroin. Fortfarande farligt; farligt.
Citera
2014-06-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxmord
Svavlets tungor dansar - dansar dessa vågor mot nattens brustna skär.
I hemlighet ler jag, ty fyrtornets eld är skärselden själv;
Lidande själar sjunger ut sin förtvivlan över det öppna havet, och seglarna, mina vänner, förliser.
Mitt skratt knastrar som stål mot flinta;
En invecklad och falsk komposition.
Framför mig niger hon, nattens blomma;
Vi dricker vårt gift tillsammans.
Linda Bengtzing?
Citera
2014-06-27, 17:56
Medlem
Vattenspridares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Skiljer ruset sig mycket med det riktigt fattigt rysk orena desomorfin från tex morfin eller heroin i din mening?
Det kan jag inte uttala mig om. Har varken testat desomorfin, heroin eller morfin.
Men påföljderna av oren Desomorfin är värre än heroin och morfin.(Syftar mestadels på kallbrand).
Citera
2014-06-28, 03:36
Medlem
Akilles-själs avatar
Sen har vi ju även "dipt" en hallucinogen smörja som bara ger obehag, hallisar och tinitus i upp till två veckor!
Och "bromo dragonfly", tänk dig en lsd/syra tripp i normal dos som vara runt 6-7 timmar "typ" för så verkar en normal dos bromo dragonfly 6-7 dygn!
Etorphine 5000 gånger starkare än heroin och bara om vätskan nuddar huden utan skydd riskeras ett livsfarligt överdostillstånd.
Dmhp ett thc-extrat så starkt att det kan göra hela plutoner riktigt kraftigt påverkade av "cannabis" genom att ovetandes inhalera de extremt små luktfria och osynliga mängder av det fruktansvärt über potenta kemiska cannabis som gör dig hög i 3-4 dagar. "Better stoned than dead", känner jag spontant till den nationen som istället hittar effektivare och dödligare (kanske nervgaser) eller andra sett att slå ut fienden till ett mycket högre pris än att dom bara fått dmhp istället och får springa runt med grova munchies och taskigt närminne fantiserandes om allt mellan himmel och jord samt slutligen kanske hitta sig själv lite och vart man är i livet och om man har levt som någon man själv skulle kunna se upp till hittills i livet och andra vikiga livsinsikter, men det är för humant tydligen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in