Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakkapeliten
Nu började jag fundera på det här med injektionen med hojtarolja som hon försökte med. Någon kunnig kan säker förklara hur fort blodet koagulerar i en död kropp.

Vi vet inte heller hur illa tilltygad människan var. Trauma mot överkroppen kan ju innebära att blodet pumpat ur henne fort....Stackars tjej
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Kyla har JH onekligen som gång efter annan vågar lämna sitt BO obevakad för att sedan återkomma och fortsätta där hon slutade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolatomte
Jag undrar vart hon fick sprutan från som hon skulle injecera med. Tidigare självmordsbenägen?

Sprutor har man inte bara hemma..
Hon kan ju ha fått utskrivet av veterinär för att injicera hästarna med något.
Citera
2014-06-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
..liksom hammaren mot offrets ansikte. T ex.

Ja slå ut lite tänder, skära i brösten osv.
Citera
2014-06-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Hon jobbar ju som personlig assistent. Kan ha fått tag på dem via jobbet.

Ja, men frågan är varför en vanlig människa smugglar med sig det hem, eller har hon haft syftet klart för sig när hon tog dem? Man får inte bara ta sådana saker ifrån sin arbetsplats och varför skulle en random person vilja förvara sprutor hemma. Nä, detta blir bara konstigare och konstigare.
Citera
2014-06-27, 23:55
Medlem
BarbraZues avatar
Håller med om att det skulle kunna vara en manisk period vid bipolärsjukdom . Kanske ev felmedicinerad med ssri mot depression

Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Så kan det vara. Hade det varit år 1998 hade jag gissat på Borderline, men tydligen tror somliga att Bipolär sjukdom kan ge ungefär samma symptom och då menar jag b.la väldigt intensiva känsloyttringar. Måste vara jobbigt att känna känslor av hat som får en att älta och explodera så där.

Nie
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Sinnen fulla bruk hit och sinnens fulla bruk dit. Att det inte funkar, eftersom det behövs en fungerade cirkulation i kroppen för att sprida alkoholen är ju en sak. Det har hon väl helt enkelt inte haft klart för sig - det tror jag uppriktigt sagt inte att majoriteten av svenskarna vet. Men vad avsåg hon att uppnå? Tänkte hon sig att polisen skulle tänka Hoppsan, den här styckade torson hade visst 3,41‰, då var hon säkert så jävla full att hon ramlade och bröt nacken av sig själv, vi avskriver brottsmisstankarna eller vadå, egentligen? Och hur noga räknade hon? Jag menar, övningen är ju rätt meningslös om den slutar i att rättsläkaren uppmäter en blodalkoholhalt på två procent...

Jag får inte ihop kombinationen av att hon å ena sidan under extrem press får en massa högst kreativa infall på hur man ska komma undan under, och att hon sedan bara pyser ihop som en ballong och erkänner. Någon sorts snarast manisk-depressivt handlingsmönster?

Jag får erkänna att det här fallet intresserar mig rent psykologiskt mer än något annat jag har stött på. Vem är Jonna egentligen?

Vad jag tänkte var att det är möjligt att hon stressar så mycket att hon glömmer sånt som hon normalt skulle veta och kallade det för att hon inte är vid sinnens fulla bruk.

Hon verkar ha agerat i ett kreativt rus. Har för mig att jag läst någonstans att man kan ha korta intensiva maniska perioder som gör att man agerar "helt borta". Eller vad jag ska kalla det. Så det är kanske det det handlar om.
Citera
2014-06-27, 23:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakkapeliten
Nu började jag fundera på det här med injektionen med hojtarolja som hon försökte med. Någon kunnig kan säker förklara hur fort blodet koagulerar i en död kropp.
Innan blodet börjar koagulera, avstannar cirkulationen - så fort hjärtat har slutat slå. Och då är det svårt att få runt en substans i kroppen. Inte omöjligt - vid den procedur som idag kallas "balsamering" trycker man ut blodet ur kärlsystemet, och ersätter det med en förruttnelsehämmande vätska, till exempel glutaraldehyd. Men vill man inte ersätta blodet, utan bara blanda in något i det, går det inte i en död kropp utan cirkulation.
Citera
2014-06-27, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ja, injicerandet blir bara någotsånär logiskt rimligt om man antar att det sker innan styckningen, och att styckningen föranleds av att injicerandet - plus kanske ett antal andra klämmiga initiativ - inte funkade. Men då har vi ju å andra sidan den där välsignade sågen hon tog med sig. Hon måste under alla förhållanden haft med styckning som en tänkbar utväg redan när hon plockade med sig sågen hemifrån.

Kan det vara att hon har insett att hon måste iväg med kroppen och därmed sågen. Sen har hon tänkt, om hon skulle åka fast, att hon skulle skylla på att de bråkat för att hon var full? Som en försäkring. Hon började väl med att säga att det var dråp vilket hon verkar ha lämnat helt bakom sig om man skall tro på tidningarna.
Citera
2014-06-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ja, men frågan är varför en vanlig människa smugglar med sig det hem, eller har hon haft syftet klart för sig när hon tog dem? Man får inte bara ta sådana saker ifrån sin arbetsplats och varför skulle en random person vilja förvara sprutor hemma. Nä, detta blir bara konstigare och konstigare.

Det är sant. Har hon tagit dem för detta ändamål så är det väldigt uträknat men då kanske det är troligare att det har med djuren att göra. Eller något annat. Det är jättekonstigt.
Citera
2014-06-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbraZue
Jag har läst nästan hela tråden och följt den från början. Jag tycker det är något som inte stämmer. För även om folk skrivet en del negativa saker om henne, är det ju så att man upplever henne väldigt normal ordentlig, etc.

En tanke kan hon också haft adhd och ätit koncerta hittade denna länk.
Folk sägs ha blivet galna av medcinen och mördat.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16036890.ab

lästa om alkoholsprutan det låter ju galet skulle det ha fungerat
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19132521.ab

Edit såg att nim redan skrivet om att sprutan inte skulle fungera. men det lpåter väldigt desperat ändå.

Jag har stoppat i mig både en hel del ritalin och concerta i mina dar och inte fan blir jag galen.
Citera
2014-06-28, 00:00
Medlem
Citat:
Inte vet jag, det känns ju högst otroligt att det varit lägligt att kånka på en blodig, sönderslagen kropp också, men vet inte hur huset ser ut. Är det hiss rakt ned till källaren och där garage så är det kanske troligt att det nånsin varit på tapeten.

Enligt tidningen så hade en granne sett Jonnas bil framkörd till porten med bagageluckan inåt.
Citera
2014-06-28, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Kan det vara att hon har insett att hon måste iväg med kroppen och därmed sågen. Sen har hon tänkt, om hon skulle åka fast, att hon skulle skylla på att de bråkat för att hon var full? Som en försäkring. Hon började väl med att säga att det var dråp vilket hon verkar ha lämnat helt bakom sig om man skall tro på tidningarna.

Hon erkände grov misshandel och vållande till annans död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in