Citat:
Ursprungligen postat av
M.Saxlind
Fast visst gjorde du det förut? Eller har jag drömt det?

Jag har gjort det under större delen av mitt liv, ja. Men det är tyvärr i mångt och mycket en irrelevant definition som ger upphov till omfattande semantisk dissonans (i brist på bättre ord) när man talar med de oförstående boskapet som saknar politisk skolning eller förståelse för ideologi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Två framträdande SvP-företrädare anser att vi tillsammans med judarna måste bekämpa Ryssland av idag:
[...]
https://www.realisten.se/2014/06/25/veckans-svenskpartist-varenus-luckmann/
Jag missade det här helt, så jag ber om ursäkt för att jag inte bemötte det tidigare.
Det är en ren och skär lögn att jag anser att "vi tillsammans med judarna måste bekämpa Ryssland av idag". Jag har ingen kärlek till Putin och det nyimperialistiska Ryssland, men vi ska aldrig någonsin kämpa med judarna, utom möjligen mot rymdvarelser som försöker förinta jorden, eller om Xenu helt plötsligt står för dörren med sin armé av antiscientologer. Eller något sånt.
Bara för att man inte sålt sin själ till Putin så innebär det inte att man vill bekämpa Ryssland. Ryssland och Putin är inte att lita på, och jag sätter min tilltro till nationalister i tio fall av tio, även om det finns och alltid kommer att finnas nationalister som gör fel. Nationalister har nämligen hjärta, själ och hjärna. Det är mer än man kan säga om sionister och deras lakejer, oavsett om de bekänner sig till ortodox imperialism eller liberal demokrati.
Pest eller kolera. Tvingas vi ta ett val så ska vi göra det efter realpolitiska principer. Men det innebär inte att vi ska kasta oss i armarna på några falska frälsare. Det betyder inte heller att vi ska liera oss med någon Satan, oavsett höger eller vänster, öst eller väst, i syfte att spela deras spel gentemot varandra. I bästa fall så förintar de varandra i nukleär eld och lämnar resten av världen åt människor, inte kippabärande demoner med valsedlar, bomber och penningsäckar.
Citat:
Ursprungligen postat av
RexNemorensis
Inget, men ditt inlägg var riktigt korkat. Vad tror du själv skulle hända om "nazistiska" SvP startade en skytteklubb bara för svenskar?! Tror du att det hade tillåtits av makten? Kan du inte föreställa dig hetsen och hysterin? Många högljudda krav på partiförbud och fängslande av ledande företrädare skulle garanterat bli ett av resultaten och inget av de etablerade skytteförbunden skulle samarbeta med "Svenskarns skytteklubb".
Olaglig kårverksamhet. Pang, bom, diskussionen över.