Citat:
Ursprungligen postat av
NickLidstrom
Japp, har hört att det ska fungera någorlunda med att måla badrumsgolvet. Men kanske inte är någon vidare permanent lösning utan kan väl vara bra innan försäljning eller om man bara har tänkt bo kvar i något/några år.
Om man ska måla plastmattan ska man slipa lite och ta bort fettfläckar och diverse med t-röd? Eller duger vanlig målartvätt?
Som du säger så är det väl ingen permanent lösning, visst sitter det i länge men det syns ju att det är målat. Har man inte råd att renovera på riktigt så är färgen ett bra alternativ, eller som du säger så är det bra om man vill fräscha upp badrummet innan försäljning.
Jag har aldrig målat en matta och har tyvärr ingen färghink hemma. Men jag kan kolla vad det står för instruktioner på hinken när jag ska ner på jobbet på tisdag. Skulle tro att det räcker med att tvätta mattan noga och sedan måla. Eftersom det är en speciell färg för plastmattor så tror jag den är tillverkad för att vara lite extra dryg och inte hålla på och rinna omkring som vanlig färg skulle ha gjort.
Det enda jag vet såhär på rak arm är att man ska låta färgen stå och torka
länge efter att man målat. Det handlar inte om en natt, man ska låta det stå orört i närmare en vecka om det går. Det tar tid innan färgen härdar riktigt. Även om det ser och känns torrt ut så tar det en jäkla tid innan det härdar på plast.