Citat:
Ursprungligen postat av
Aiya-Baiya
Okej, tack för svaret. Jag vet att spädbarnsdödligheten var högre än idag men det är nära till hands att tänka att det är mer än en slump att en familj förlorar två av sina barn inom loppet av ett år av två så skilda orsaker. Det med gossens frånfälle är i mina ögon alltså väldigt intressant. E M blev alltså ensam kvar i syskonskaran? Det måste ha varit tungt för henne att bära oavsett orsakerna till systers och brors bortgång.
Hej, du är inne på samma tankar som jag. Oj vad man beklagat stackars Karl som mist först ett spädbarn, sen en dotter!
Alltså, jag kan inte tro på det där förrän annat bevisats. Med de grymma fasoner han hade står han onekligen närmast på listan över misstänkta för mig, med hustru Agnes som medhjälpare.
Kan inte fatta att han går fri genom hela saken! Lyssnade på en gammal radiointervju med kriminalaren som var inkopplad då, Janne hette han ...
som höll i undersökningarna. Han gjorde ju allt för att undvika misstänka Widegrens, han svarade onaturligt på frågorna. Poliser får ju inte erkänna om de gjort fel. Och Karl Widegren kunde konsten att dupera, övertyga! Som litet finare - och rätt smart . gick man inte emot honom. Ladugårdsgolvet blev ju aldrig upprivet då Karl sa "Varsågoda, men jag vill ha ersättning". Tänk att polisen bara godtog allt han sa ...