2014-06-27, 07:10
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Tjafsa inte så mycket om det tycker jag. Gillar du spelet så köp det!

Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Svårt att veta om man inte har provat det.

Exakt. Liknar det Civ V så har jag ett hum om hur det är, annars vet jag inte så mycket om spelet. Har aldrig spelat något Total War game förut.
Citera
2014-06-27, 10:26
Medlem
Alaroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jag funderar att köpa Europa Universalis IV då jag älskar Civilization V och jag såg att EU4 är realtidsstrategi, jag gillar inte realtidsstrategi som man stressar fram beslut istället för ta lugnt och planerar nästa drag (som civ5 eller schack).
Du kan pausa spelet närsomhelst, köra på extremt låg hastighet osv. Stressa är den sista saken som du behöver göra om du spelar EU4.
Citera
2014-06-27, 10:44
Medlem
Copterss avatar
Köpte precis Crusader Kings 2 på flash. 7.99€! Men jag ser att många spel i strategiträsket har tonvis med DLC som erbjuds som en alternativ paketering. I det här fallet var det 15.99€ så jag lät bli, vet inte ens om spelet är något för mig när jag väl sitter där. Hur brukar ni göra? Köper ni bara det spelet som det är bra rea på eller köper ni hela paket med DLC och expansion? Jag funderar eftersom både Europa Universalis 4 och Civilization 5 finns på dagens rea och CIV5 har ett "Sid Meier's Civilization V: Complete Edition" för 13.19€ och EU4 har något sketet digital edition för några € mer.
Citera
2014-06-27, 12:00
Medlem
BootyLuvs avatar
Slog till och köpte Prototype 2 (7,49€) i senaste flash-rean.

Hoppas 'Masterpiece - Classic' vinner nästa community vote så jag kan lägga vantarna på Knights of the Old Republic II.
Citera
2014-06-27, 16:26
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Köpte precis Crusader Kings 2 på flash. 7.99€! Men jag ser att många spel i strategiträsket har tonvis med DLC som erbjuds som en alternativ paketering. I det här fallet var det 15.99€ så jag lät bli, vet inte ens om spelet är något för mig när jag väl sitter där. Hur brukar ni göra? Köper ni bara det spelet som det är bra rea på eller köper ni hela paket med DLC och expansion? Jag funderar eftersom både Europa Universalis 4 och Civilization 5 finns på dagens rea och CIV5 har ett "Sid Meier's Civilization V: Complete Edition" för 13.19€ och EU4 har något sketet digital edition för några € mer.

Är ju knivigt det där. Har skaffat både Civ V, Europa Universalis IV och Crusader Kings med expansionerna/DLC som du kallar det. När det gällde EU IV så tyckte jag det inte var så dyrt, så där gör det inget om de inte är något vidare. Däremot hoppas jag att expansionerna på Crusader Kings var värt det. Tror fan att spelet blev dubbelt så dyrt med alla expansioner och tillägg. Jag ser det mest som att spelen blir mer rikare på upplevelser, att det blir mer som man kan göra och spela när man köper till de extragrejerna.

Funderar dock på om det är nödvändigt att skaffa expansionerna/DLC till Total War: Rome II eller inte. Blir det för dyrt så känner jag att det inte är värt det.
Citera
2014-06-27, 16:58
Medlem
chessjamts avatar
Verkar som att Rome II har fått ganska hård kritik efter att man sökt runt lite. Kanske man skippar den och väntar på Total War:Shogun II istället.
Citera
2014-06-27, 17:12
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Verkar som att Rome II har fått ganska hård kritik efter att man sökt runt lite. Kanske man skippar den och väntar på Total War:Shogun II istället.
Jag började skriva lite om Rome 2 men det blev inget bra så jag gav upp. Men poängen jag försökte föra fram var att det finns vissa saker som är okej, men även en hel del kontroversiella saker. Om trasiga saker har blivit fixade än (som ex AI under strider) vet jag ej. Men om man är ny så kanske allt verkar nytt och spännande medans en Total war veteran sliter av sig håret, det är svårt att säga.

Sitter själv med ca 300 timmars speltid i Rome och Medieval 2 var, inte sammanlagt. Så om du är okej med utdaterad grafik pröva något av de två, kan inte tänka mig att de kostar många hamburgare.
Citera
2014-06-27, 19:09
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Hoppas 'Masterpiece - Classic' vinner nästa community vote så jag kan lägga vantarna på Knights of the Old Republic II.
Sweet, det vann. Nästan så jag ska ta och spela lite KOTOR II på direkten
Citera
2014-06-27, 19:59
Medlem
Copterss avatar
När man inser att euron är värd nästan lika mycket som kronan.
Men å andra sidan det är mycket innehåll för 200 kronor som det blir för CIV5 complete edition och Europa Universalis4.
Citera
2014-06-27, 23:28
Medlem
Buskmannens avatar
Impulsköpte Reus, sen blev det Kotor 2, Tropico 4 och Dishonored bara för att jag var i farten. Klickade sen fel och gick in på min önskelista och såg att det var 50% på Evil Genius, var tvungen att ha det med då. Älskar det spelet.
Citera
2014-06-27, 23:31
Medlem
Missade att posta här några dagar, men nu är jag här!

Dagens rekommendationer: https://www.youtube.com/watch?v=2EUCxMmITUc
Citera
2014-06-28, 11:51
Medlem
deadhead.s avatar
Köpte nyss Tropico 4 för 2,99 euro och kommer nog om det blir mer rea på Bastion köpa det med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in