Citat:
Ursprungligen postat av
Hs187
Har precis köpt Endless Legend för 14,99€, en Civilization V-kopia som är fantasy baserade strategispel som verkar intressant och väldigt användarvänlig för en civ-spelare som mig.
Jag köpte Endless Legend innan rean och har väl inte hunnit spela det jättemycket på grund av studier och lite annat. Men det jag spelat har varit helt fantastiskt enligt mig. Inte helt optimerat så det kräver mer än vad man tror om man ställer upp grafikinställningarna. Mina dubbla 7970 svettas faktiskt lite när jag sätter inställningarna på max (1080p). Sett till hur spelet ser ut och är (det är snyggt, tro inget annat) så borde det verkligen inte kräva så mycket som det gör.
Testade först utan tutorial (Det gick åt helvete då jag inte har spelat så många andra 4X-spel) och jag tyckte den gick igenom grunderna bra. Säkert inga problem att börja utan om man spelat andra liknande spel. Gillar verkligen att spelstilen är så olika beroende på vilken "faction" du spelar som. (Ta bara Roving Clan som kan flytta sina städer med hjälp av gigantiska skalbaggar) En annan rolig sak är att det är random quests i spelet. Inte bara i story mode utan i alla sorts matcher. Sen är det där med sommar och vinter en intressant sak de lagt in också. Viktigt att lagra mat innan vintern kommer.
Striderna tycker jag är helt okej. Roligare än i CIV5 men tråkigare än i Age of Wonders 3. Gillar att man får utrusta sina enheter också istället för bara sina hjältar. Så även fast varje major faction bara har några olika enheter går dessa att utrusta på flera olika sätt. Lägg därtill flera minor factions och deras enheter som man kan utrusta så har man plötsligt många fler valmöjligheter. Kan tänka mig att spelet är ännu roligare i multiplayer med några kompisar. Det kan jag dock inte säga så mycket om då ingen jag känner äger detta spel förutom jag själv.