2014-12-22, 00:59
Medlem
Yamals avatar
Har DayZ redan varit ute med bra rea?
Citera
2014-12-22, 15:23
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av classof82
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1143298-hur-kan-g2play-salja-sa-billigt/

Bra omdömen i den tråden!

Själv kan jag säga att dom är legit och likadant med kingiun. Köpt 100 + spel från dessa sidor.

Köpte från Steam, samlarinstinkten slog till då jag ville ha den i mitt steambibliotek.

Bastion 75% rabatt, 3,74 EUR. Ser ut att vara ett bra spel för billigt pris.
Citera
2014-12-22, 23:16
Medlem
Har precis köpt Endless Legend för 14,99€, en Civilization V-kopia som är fantasy baserade strategispel som verkar intressant och väldigt användarvänlig för en civ-spelare som mig.

Jag valde Endless Legend för jag är sugen på ny civ-spel och jag vägrar köpa Civilization: Beyond Earth som uppmuntrar mångfald och rasblandning, ingen västerländsk/nordisk vit ledare som jag kan identifiera mig med och dessutom Civ: BE verkar är bara en ofärdigutvecklad DLC till Civ: V som behöver många patcher.
Citera
2014-12-22, 23:58
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Har precis köpt Endless Legend för 14,99€, en Civilization V-kopia som är fantasy baserade strategispel som verkar intressant och väldigt användarvänlig för en civ-spelare som mig.
Jag köpte Endless Legend innan rean och har väl inte hunnit spela det jättemycket på grund av studier och lite annat. Men det jag spelat har varit helt fantastiskt enligt mig. Inte helt optimerat så det kräver mer än vad man tror om man ställer upp grafikinställningarna. Mina dubbla 7970 svettas faktiskt lite när jag sätter inställningarna på max (1080p). Sett till hur spelet ser ut och är (det är snyggt, tro inget annat) så borde det verkligen inte kräva så mycket som det gör.

Testade först utan tutorial (Det gick åt helvete då jag inte har spelat så många andra 4X-spel) och jag tyckte den gick igenom grunderna bra. Säkert inga problem att börja utan om man spelat andra liknande spel. Gillar verkligen att spelstilen är så olika beroende på vilken "faction" du spelar som. (Ta bara Roving Clan som kan flytta sina städer med hjälp av gigantiska skalbaggar) En annan rolig sak är att det är random quests i spelet. Inte bara i story mode utan i alla sorts matcher. Sen är det där med sommar och vinter en intressant sak de lagt in också. Viktigt att lagra mat innan vintern kommer.

Striderna tycker jag är helt okej. Roligare än i CIV5 men tråkigare än i Age of Wonders 3. Gillar att man får utrusta sina enheter också istället för bara sina hjältar. Så även fast varje major faction bara har några olika enheter går dessa att utrusta på flera olika sätt. Lägg därtill flera minor factions och deras enheter som man kan utrusta så har man plötsligt många fler valmöjligheter. Kan tänka mig att spelet är ännu roligare i multiplayer med några kompisar. Det kan jag dock inte säga så mycket om då ingen jag känner äger detta spel förutom jag själv.
Citera
2014-12-23, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
text

Härligt att du gav en alltför detaljerad genomgång av spelet, om någon annan här är sugen på Endless Legend så den är på rea nu tills kl 19.00 på julafton.
Citera
2014-12-23, 08:59
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
text

Citat:
Härligt att du gav en alltför detaljerad genomgång av spelet, om någon annan här är sugen på Endless Legend så den är på rea nu tills kl 19.00 på julafton.

Blev ett köp efter Gavve's genomgång. Stod lite i valet och kvalet över det här spelet, men efter att ha läst ovan så blev det enkelt.
Citera
2014-12-23, 17:51
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Kan rekommendera Papers, Please som ligger ute för 2.24€ (75% rea).

En simulator där du är passkontrollant och stämplar pass, du måste analysera varje besökare så denne inte är terrorist, bedragare eller något annat. Riktigt underhållande.
Citera
2014-12-24, 07:27
Medlem
Kan tipsa er om Just Cause 2 för 2,99€, ett sandlåda spel med skitkul story, vackra miljöer och total frihet.

Multiplayer finns.
Citera
2014-12-24, 10:10
Medlem
Citat:
Kan tipsa er om Just Cause 2 för 2,99€, ett sandlåda spel med skitkul story, vackra miljöer och total frihet.

Multiplayer finns.

Gick in på youtube och kollade lite gameplay på Just Cause 2! Fantastiskt vackra miljöer, coolt att man kan flyga flygplan och göra en hel del. Friheten gör ju en hel del.

Dock så framgår det inte vad spelet går ut på/handlar om. Kan du kort förklara storyn?!
Citera
2014-12-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Kan rekommendera Papers, Please som ligger ute för 2.24€ (75% rea).

En simulator där du är passkontrollant och stämplar pass, du måste analysera varje besökare så denne inte är terrorist, bedragare eller något annat. Riktigt underhållande.

Gick in på youtube och kollade detta. Såg riktigt underhållande ut. Dock såg grafiken ut att vara Nintendo 8-bitars! Tar spelet slut någon gång (dvs kan man klara spelet) eller är det likt "Tetris", dvs never ending story?
Citera
2014-12-24, 12:52
Medlem
mr-virros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Gick in på youtube och kollade detta. Såg riktigt underhållande ut. Dock såg grafiken ut att vara Nintendo 8-bitars! Tar spelet slut någon gång (dvs kan man klara spelet) eller är det likt "Tetris", dvs never ending story?
Spelet tar slut och du kan förlora om du spelar dåligt.

Citat:
Gick in på youtube och kollade lite gameplay på Just Cause 2! Fantastiskt vackra miljöer, coolt att man kan flyga flygplan och göra en hel del. Friheten gör ju en hel del.
Dock så framgår det inte vad spelet går ut på/handlar om. Kan du kort förklara storyn?!
Svårt att förklara exakt utan att spoila, men tänk dig lite likt Farcry eller liknande spel där du utför diverse uppdrag för olika grupper och ska störta en ledare. Jävligt kul spel med mycket frihet tack vare den roliga änterhaken.
Citera
2014-12-24, 13:15
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:

Man kan klara det och det har ungefär 35 slut eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in