Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 23:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Och de har ju fått information på ett sätt som är ovanligt för den här typen av fall. Det är ju inte klart vad polisen menar med detta ännu. Hon erkände ju inte från början så det kan inte vara det.

Så de har förmodligen haft klart för sig vad som har hänt och bearbetat henne rätt bra ända från början.

Att någon kontaktar polisen och berättar att hen har mördat och styckat en människa, är inte det ovanligt så det räcker? Behöver inte vara mer än så.
Citera
2014-06-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Om detta blir nagot annat an mord sa ar det def. en advokat jag vill ha om jag hamnar i klaveret nagon gang. Intressant fall detta. En till synes normal kvinna, ingen tidigare brottshistorik, som har ihjal en person och styckar kroppen. Oerhort unikt.

Skall bli intressant att lasa FUP:en i detta fall. Hur lang tid kan det tankas ta tills den ar klar ?

Du får nog vänta ett par månader tills du har protokollet i dina händer. Men jag önskar att jag kunde gotta mig i det nu!
Citera
2014-06-26, 23:31
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Det som skrämmer mig är att hon har verkat varit normal upp till denna ålder, tom haft långa förhållanden, klarat gymnasium arbete mm, verkar obegripligt. Skulle kännts enklare om det varit nån kuf typ Englamördaren

Ja faktiskt detta mord gör ju att man knappt kan lita på sin bästa vän men de kan inte vara ett normalt beteende hon måste ha någon personlighetsstörning eftersom hon kan mörda av svartsjuka...
Citera
2014-06-26, 23:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Om detta blir nagot annat an mord sa ar det def. en advokat jag vill ha om jag hamnar i klaveret nagon gang. Intressant fall detta. En till synes normal kvinna, ingen tidigare brottshistorik, som har ihjal en person och styckar kroppen. Oerhort unikt.

Skall bli intressant att lasa FUP:en i detta fall. Hur lang tid kan det tankas ta tills den ar klar ?

Jag ändrar min gissning, det bör sluta med en morddom, inte dråp. Hon anlände lägenheten med en medhavd hammare. Kan det tolkas på annat vis än att hon hade ett uppsåt att döda? Efter hammarslag hämtar hon dessutom en kniv och sticker offret, hon hade helt solklart ett uppsåt att ha ihjäl LL anser jag.

EDIT;Mord, livstids fängelse, det tror jag JH kan börja förbereda sig på. Hästarna, katt och hund, de lär hon inte få träffa mer i sitt liv, de är alla döda den dagen hon får ta några steg utanför en cell. Möjligtvis beaktas hennes låga ålder och att det mildrar strafftiden något, tidsbestämt 18 år kanske, kan man få det?
Senast redigerad av OY 2014-06-26 kl. 23:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att någon kontaktar polisen och berättar att hen har mördat och styckat en människa, är inte det ovanligt så det räcker? Behöver inte vara mer än så.

Något sådant är det nog, polisen visste även ovanligt snabbt vem den styckade kroppen tillhörde så antingen har det funnits id på platsen (vilket jag inte tror) eller så har den som ringt berättat vem det är.
Citera
Bannlyst
Som sagt lite kvällskvitter i PM form

Citat:
Vet att LL och JH slagits på en krog i Askersund och att JH skulle anmält LL för misshandel, den misshandeln blev nerlagd för 2 veckor sedan kan vara det som gjorde att bägaren rann över för JH.

Låter som JH fått spö av LL, så förutom JA fanns kanske mer handgripliga motiv.
Citera
2014-06-26, 23:34
Medlem
Citat:

Det är ju ett litet omständligt sätt att beskriva det från polisens sida men det är ju möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av polisen
Vi har en förhållandevis bra bild av händelseförloppet och har fått in information på ett sätt som är ovanligt för den här typen av fall.
Citera
2014-06-26, 23:34
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap

Hur säker skulle du klassa detta kvitter? Isåfall är väl detta något som borde vara av intresse för utredningen..
Citera
2014-06-26, 23:36
Medlem
Citat:
Jag ändrar min gissning, det bör sluta med en morddom, inte dråp. Hon anlände lägenheten med en medhavd hammare. Kan det tolkas på annat vis än att hon hade ett uppsåt att döda? Efter hammarslag hämtar hon dessutom en kniv och sticket offret, hon hade helt solklart ett uppsåt att ha ihjäl LL anser jag.

Hammaren tolkar jag endast att hon vill slå henne med den, ett slag i huvudet där har du grov misshandel, sen att hon hugger X antal knivhugg det är det Lollo dör av till sist.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Har fått information på ovanligt sätt!!! Förmodligen en anhörig som hon ville berätta för innan de hämtade henne eller något liknande. Och då finns samtalet reggat via uppkoppling i masten till vem hon ringt. Det är en möjlighet, eller så har hon tagit bilder. Och då är det över min förmåga att förstå, eller jag förstår ändå inte hur detta kan ske
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap

Verkar vara en väldigt olycklig kombination JH+LL, verkade hata varandra
Citera
2014-06-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Hammaren tolkar jag endast att hon vill slå henne med den, ett slag i huvudet där har du grov misshandel, sen att hon hugger X antal knivhugg det är det Lollo dör av till sist.

Dör personen så har du:

1. Haft en medhavd hammare (planerat)
2. Slagit henne i huvudet med vetskapen om att det kan döda (likgiltig)

Nej, hon kommer ALDRIG komma undan en morddom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in