Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Jag menar att folk under hur hon haft tid och dra till VC, vilket hon kanske aldrig gjorde?

Det låter tajt att hinna på fm., men hon kanske var en jävel på styckning och skogspromenader.
Alternativt dumpade hon delarna efter att hon slutat tidigare efter jobbet.
Citera
2014-06-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Jag funderar på något trädgårdsrelaterat då, som en häcksax. Men då har ju JH isf tagit det med sig.. För varför skulle JA ha en sådan, eller något annat till trädgård?

Eftersom det skrev att föremålet fanns i hus på landet och i vanliga hus så bör det ju vara något sådant. Det sades inte finns i lägenheter.

Det sas väl någonstans att JH åkte i väg och kom tillbaka. Kan vara att hon hämtat något att stycka med.

Undrar också lite över hur "tokig" hon var. Tillräckligt för att stycka någon men tillräckligt för att tro att någon ska hjälpa henne att gjuta in offret också?
Citera
2014-06-26, 20:25
Medlem
Citat:
Jag funderar på något trädgårdsrelaterat då, som en häcksax. Men då har ju JH isf tagit det med sig.. För varför skulle JA ha en sådan, eller något annat till trädgård?

Brukar man ha en häcksax när man bor i lägenhet?
Citera
2014-06-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Eftersom det skrev att föremålet fanns i hus på landet och i vanliga hus så bör det ju vara något sådant. Det sades inte finns i lägenheter.

Det sas väl någonstans att JH åkte i väg och kom tillbaka. Kan vara att hon hämtat något att stycka med.

Undrar också lite över hur "tokig" hon var. Tillräckligt för att stycka någon men tillräckligt för att tro att någon ska hjälpa henne att gjuta in offret också?

Nie: Var det inte som så att polisen hade sagt någonting man har om man bor i hus på landet eller i lägenhet?
Citera
2014-06-26, 20:27
Bannlyst
Citat:

Tillräckligt tokig för att be om alibi. Vad hade hon att förlora?
Citera
2014-06-26, 20:28
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Haha tro det eller ej men jag jobbar som fastighetsskötare och idag var de faktiskt en kvinna som stod och klippte häcken med en häcksax
Citera
2014-06-26, 20:29
Medlem
Citat:
Styckningen ska tydligen ha skett med en fogsvans/vanlig handsåg.
Citera
2014-06-26, 20:31
Medlem
Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/24-arig-man-ar-slappt-efter-askersund-mord/
Citat:
Det är föremål som finns i de flesta hem ute på landet och i vanliga hus. Vi pratar om verktyg du har när du snickrar, hamrar och spikar, knivar, säger Göran Schwartz.
Polisen utgår från att man har hittat samtliga föremål som kan ha använts vid styckmordet. Föremålen har hittats på olika platser, i lägenheten, i fordon och platsen där kvinnan greps.

Föremål som finns i hus på landet och i vanliga hus. Men inte i lägenheter?

Hon greps alltså inte i fordonet eller i lägenheten. Om de nu inte rabblar ställen utan rätt skiljeord här.

Citat:
Nie: Var det inte som så att polisen hade sagt någonting man har om man bor i hus på landet eller i lägenhet?

Det som skrevs var att det var ett föremål som fanns i de flesta hem ute på landet och i vanliga hus.
Citera
2014-06-26, 20:31
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:

Nu läste du inte mitt inlägg ordentligt, eller hur?

Men för att svara på frågan så kan man ha det, men då ska man bo på nedersta våningen och ha en häck. Annars verkar det smått galet.
Citera
2014-06-26, 20:32
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Styckningen ska tydligen ha skett med en fogsvans/vanlig handsåg.

Men fyfan Hur kan man göra något sånt? Jag skulle inte ens kunna stycka en kyckling.
Vi brukar tävla om vem som får skära köttet här hemma, förloraren blir den som gör det. Så jobbigt tycker jag det är att skära kött liksom..
Citera
2014-06-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tillräckligt tokig för att be om alibi. Vad hade hon att förlora?

Det har ju antytts att den här JN är så enormt snäll. En del är ju snälla att de nästan är synd om dem. Mesiga killar typ. Hade hon vant sig vid att han slog knut på sig själv för att behaga henne så kanske hon i sitt sinnestillstånd (vad det nu var?) att han skulle glad i hågen skulle ställa upp på detta med.
Citera
2014-06-26, 20:35
Medlem
meiis avatar
Hejhej!
Slinker in i tråden nu, är nyfiken på fallet, vet alltså ingenting mer än att en flicka är mördad, styckad, av en annan tjej som har haft två killar till medhjälpare? är det så?
vem är mördad, vem är mördaren etc. Finns länkar facebook, foton etc.
Motiv?

Vill någon skriva en kortfattad uppdatering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in