2014-06-26, 13:02
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Blodet som fanns i bagageutrymmet var blod från när VB levde, därför faller din hypotes att VB legat död i bagageutrymmet, det var inte något likblod som fanns där.
Du nämner här M om det är MB du menar anser jag att han är ingen gärningsman utan sådana påståenden är helt feldragna slutsatser. Varken KJ eller MB är gärningsmännen för VB.
Det är mycket logiskt att plantering genomfördes och var en mycket enkel sak också, fanns inget större risktagande i det.
Likdoften är från när VB levde också då menar du?
Om blodet kom från en levande VB som dog medan hon låg i kofferten och liket har sedan avgett likdoft som Uno-vovven markerade. Skulle det kunna vara en förklaring?
Det är inte vad jag tror ha hänt utan, KJ har kört VBs delade kropp, emballerad, vilket spillt. Du kan inte avgöra om blodet är från levande VB Lagro. Uno markerade hela kofferten, två gånger markerade han, blodet var en del av hela kofferten. Att Uno inte satte nosen i blodet och markerade menar du ska vara bevis för att blodet är från levande VB. Vilket är fel.
Senast redigerad av yoloits 2014-06-26 kl. 13:48.
Citera
2014-06-26, 15:27
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Helt rätt! Det är jag som - ännu en gång blandar samman den 29:e och den 30:e!

Bra iakttagelse!

Vad blir kontentan då? Ditt tidigare inlägg stämmer inte riktigt alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
För att - i altruismens namn - kasta bensin på din brasa får jag väl ge dig det här:

Slagningarna på KJ:s bil gjordes:

1. Den 2/4, kl 17:56 och 19:27.
2. Den 3/4, kl 09:19.
3. Den 30/4, kl 12:02. (FUP, s, 1475)

Fråga: Vad gjorde/befann sig KJ vid ungefär samma tid?

1. Den 2/4 var KJ:s mobil uppkopplad mot hemmamasten hela dagen. (FUP, s. 761)

2. Den 3/4, kl 10-11 hade Cissi bokat in ett hembesök hos KJ (Se planering i inkommande mess den 29/3, kl 12:46, FUP, s. 592)

3. Den 30/4 hade KJ gått och lagt sig efter kl 02:20 (FUP, s. 699) och svarar inte i telefon förrän efter tidigast kl 14:14. (FUP, s. 682)

Det mest sannolika scenariot är att KJ var hemma den 2/4, var hemma och inväntade städhjälp den 3/4 och låg och sov den 30/4 efter hårt festande - d.v.s. vid de tidpunkter då slagningarna gjordes.

Om slagningarna gjordes p.g.a. att KJ var ute och åkte bil och tilldrog sig uppmärksamhet, så gjordes de sannolikt inte i direkt anslutning till denna bilfärd, vilket är det normala.

En vågad själ - som jag! - skulle till och med drista sig till att säga att slagningarna inte var resultatet av att KJ var ute och körde bil (vare sig på ett ansvarsfullt sätt eller i form av buskörning).
Citera
2014-06-26, 15:47
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Vad blir kontentan då? Ditt tidigare inlägg stämmer inte riktigt alltså.

Precis!

Kontentan är att Spindelfrida har rätt vad gäller det sista datumet.

När slagningen gjordes den 30/4, kl 12:02, så sov inte KJ (vilket jag hävdade var troligast, jag hade tagit fel på datum).

Istället stod han i begrepp/hade påbörjat en långtur till Skelleftehamn, en resa som i runda slängar skedde mellan kl 12:06-17:39. (748)
Citera
2014-06-26, 16:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Blodet som fanns i bagageutrymmet var blod från när VB levde, därför faller din hypotes att VB legat död i bagageutrymmet, det var inte något likblod som fanns där.
Det har du malt om så in i helvete länge nu och inte fan blir det sannare bara för att du
trumpetar ut den här skiten i tid och otid.
Vatchareeya var död när hon låg i mördaren Kristoffer Johanssons bagageutrymme och
när jag dristar mig till att hävda den saken så har jag stöd i vad som står i domskälen.
Du däremot med ditt eviga tjafs om att det var inte något "likblod" har fan inte stöd någonstans.
Citat:
Varken KJ eller MB är gärningsmännen för VB.
KJ är gärningsmannen - det har två rättsinstanser nu slagit fast. Svårt att begripa va?
Dina inhyrda mördare förblir ett fantasifoster. Capishe?
Citat:
Det är mycket logiskt att plantering genomfördes och var en mycket enkel sak också, fanns inget större risktagande i det.
Nej, nej, min herre, det är tvärtom så in i helvete ologiskt med någon jävla blodplantering.
Det har inte hänt. Men du och andra mindre begåvade stollar kan gärna fortsätta tramsa på
om skiten. Det påverkar inte någonting i verkligheten runt mördaren Kristoffer Johansson.
Han sitter där han sitter. Han går inte fri. Inte förrän om drygt 5 år sådär.
Du och de andra som är övertygade om det här kräkets oskuld kan väl ta och besöka
honom på kåken framöver så gör ni lite nytta. Han blir säkert glad och uppmuntrad
ifall en sån kvalificerad alternativteoretiker som du skulle dyka upp med en liten blomma
eller bok eller varför inte en DVD innehållande några "Dexter"-avsnitt.
Senast redigerad av Grandioso 2014-06-26 kl. 16:59.
Citera
2014-06-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Likdoften är från när VB levde också då menar du?
Om blodet kom från en levande VB som dog medan hon låg i kofferten och liket har sedan avgett likdoft som Uno-vovven markerade. Skulle det kunna vara en förklaring?
Det är inte vad jag tror ha hänt utan, KJ har kört VBs delade kropp, emballerad, vilket spillt. Du kan inte avgöra om blodet är från levande VB Lagro. Uno markerade hela kofferten, två gånger markerade han, blodet var en del av hela kofferten. Att Uno inte satte nosen i blodet och markerade menar du ska vara bevis för att blodet är från levande VB. Vilket är fel.
Blodet som fanns i bagageutrymmet var blod från när VB levde och inget likblod, därför går det inte ihop att det funnits något lik i bagageutrymmet.
Hunden Uno markerar endast för likblod om det varit likblod hade Uno markerat blodfläcken vid listen på vänstra sidan, en hund går alltid till källan där lukten är starkast.
Hundföraren drog med kopplet sedan hunden till högra sidan och påstod att Uno markerat det som skulle vara liklukt, men det finns inga bevis för någon liklukt.
Citera
2014-06-26, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det har du malt om så in i helvete länge nu och inte fan blir det sannare bara för att du
trumpetar ut den här skiten i tid och otid.
Vatchareeya var död när hon låg i mördaren Kristoffer Johanssons bagageutrymme och
när jag dristar mig till att hävda den saken så har jag stöd i vad som står i domskälen.
Du däremot med ditt eviga tjafs om att det var inte något "likblod" har fan inte stöd någonstans.

KJ är gärningsmannen - det har två rättsinstanser nu slagit fast. Svårt att begripa va?
Dina inhyrda mördare förblir ett fantasifoster. Capishe?

Nej, nej, min herre, det är tvärtom så in i helvete ologiskt med någon jävla blodplantering.
Det har inte hänt. Men du och andra mindre begåvade stollar kan gärna fortsätta tramsa på
om skiten. Det påverkar inte någonting i verkligheten runt mördaren Kristoffer Johansson.
Han sitter där han sitter. Han går inte fri. Inte förrän om drygt 5 år sådär.
Du och de andra som är övertygade om det här kräkets oskuld kan väl ta och besöka
honom på kåken framöver så gör ni lite nytta. Han blir säkert glad och uppmuntrad
ifall en sån kvalificerad alternativteoretiker som du skulle dyka upp med en liten blomma
eller bok eller varför inte DVD innehållande några "Dexter"-avsnitt.
VB har aldrig legat i något bagageutrymme i KJ:s bil, det är endast ditt påstående som du har absolut inga bevis till.
Blodet måste ha kommit till bagageutrymmet på något sätt och det enda är plantering, finns inget alternativ till det.
Det finns inget ologiskt med en plantering, men det går inte att påstå KJ är gärningsmannen med en plantering.
Ibland är det en levande VB som legat i bagageutrymmet, sen kan det vara ett lik som legat där,och en annan gång är det välpaketerade inplastade kroppsdelar, det finns inget konsekvent i påståenden, utan varierar hela tiden.
Citera
2014-06-26, 17:08
Medlem
Citat:
Du nämner här M om det är MB du menar anser jag att han är ingen gärningsman utan sådana påståenden är helt feldragna slutsatser. Varken KJ eller MB är gärningsmännen för VB.

KJ hade span på sig vid tiden för utplaceringen MEN det hade väl inte MB de aktuella datumen?

MB hade väl bara "span" på sig vissa(några få) dagar och inte på kvällar/nätter?
Citera
2014-06-26, 17:22
Medlem
Jag har under lång tid påstått att kidnappningen och styckmordet har skett i en skåpbil, har faktiskt inte kunnat se något alternativ till det.
Det har inte gått att placera in någon sannolik skåpbil i teorin som varit en svaghet.
Nu är det ett vittne enligt förundersökningen som påstår att M har haft en röd Ford heltäckt skåpbil, som han skall ha avyttrat under de första veckorna i maj genom att annonsera i Blocket.
När M förhörs görs frågan om vilka bilar han innehar, men han nämner ingenting om någon skåpbil och då äger han sannolikt ingen skåpbil, därför sådana uppgifter är lätt att kolla upp också.
Förhörsledaren frågar inte vilka bilar han ägde den 4 maj som jag anser borde ha gjorts.
Om det vore på det viset att det är den skåpbilen, som jag saknat, är jag övertygad att M har hyrt ut skåpbilen till personer, därför jag är helt övertygad att M är inte gärningsmannen, som går att bevisa också.
Citera
2014-06-26, 17:30
Medlem
Citat:
Jag har under lång tid påstått att kidnappningen och styckmordet har skett i en skåpbil, har faktiskt inte kunnat se något alternativ till det.
Det har inte gått att placera in någon sannolik skåpbil i teorin som varit en svaghet.
Nu är det ett vittne enligt förundersökningen som påstår att M har haft en röd Ford heltäckt skåpbil, som han skall ha avyttrat under de första veckorna i maj genom att annonsera i Blocket.
När M förhörs görs frågan om vilka bilar han innehar, men han nämner ingenting om någon skåpbil och då äger han sannolikt ingen skåpbil, därför sådana uppgifter är lätt att kolla upp också.
Förhörsledaren frågar inte vilka bilar han ägde den 4 maj som jag anser borde ha gjorts.
Om det vore på det viset att det är den skåpbilen, som jag saknat, är jag övertygad att M har hyrt ut skåpbilen till personer, därför jag är helt övertygad att M är inte gärningsmannen, som går att bevisa också.
Vilka tror du är de inhyrda mördarna? Utlänningar? Utsocknes? Bodensare? Eller några andra?
Du har säkert en teori om detta. Hur mycket tror du att det kostar att hyra in mördare? Hur får man kontakt med inhyrda mördare?
Senast redigerad av Vierstein 2014-06-26 kl. 17:34.
Citera
2014-06-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
KJ hade span på sig vid tiden för utplaceringen MEN det hade väl inte MB de aktuella datumen?
MB hade väl bara "span" på sig vissa(några få) dagar och inte på kvällar/nätter?
Eftersom KJ och MB själva visste om att skulle vara misstänkta har någon indragen spaning på några dagar ingen betydelse, därför personerna anser att de har spaning på sig och måste agera efter de premisserna.
Det hade funnits exempelvis möjlighet att plantera in en Gps sändare i bilarna, sådana finns idag pyttesmå.
Därför anser jag att varken MB eller KJ skulle ha placerat ut kroppsdelarna som har påståtts, nu är det närmast KJ man misstänkt för det. Men att det är gärningsmännen som placerat ut kroppsdelarna det kan man vara övertygad om.
Sedan hade torson en vikt på 33 kg som gör att en ensam person hade aldrig kunnat ta dem från värnet och placerat ut dem i den besvärliga terrängen som finns där, det har varit två personer för det, som gör att både MB och KJ blir bortraderade som gärningsmän.
Senast redigerad av Lagro 2014-06-26 kl. 17:41.
Citera
2014-06-26, 18:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Klockan 12.06 den 30 april påbörjades KJ:s resa till Skelleftehamn för att hämta upp personen han bjudit in till kvällens fest. Avresan skedde alltså endast några minuter efter att slagningen gjordes. Kan det ha varit KJ själv som ville förvissa sig om att allt var i ordning med bilen, att skatt och försäkring var betald?
Han anlände till Skelleftehamn kl 14.58 och var åter i Boden under hemmamasten klockan 17.39.

Fup, sidan 748.
Nej, noteringen Artilleri_bat 12:06:39 betyder att han var vid hemmamasten då, inte att han lämnade den då. Det tar Mr Google en timme och fyra minuter till Piteå Havsbad, och KJ anlände 13:59. Avresan gick alltså ca kl 13.
Citera
2014-06-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, noteringen Artilleri_bat 12:06:39 betyder att han var vid hemmamasten då, inte att han lämnade den då. Det tar Mr Google en timme och fyra minuter till Piteå Havsbad, och KJ anlände 13:59. Avresan gick alltså ca kl 13.

Piteå havsbad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in