Citat:
Ursprungligen postat av
nie
Psykopat eller akut psykos? Jag har inte den blekaste aning. Det här beteendet är så pass uppåt väggarna att jag har svårt att tro att någon som sitter här kan mer än möjligen
gissa rätt. Utan kunskap om exakt vad som har hänt, hur det har hänt och utan att träffa gärningsmannen så tycker i alla fall jag att det är svårt att göra något uttalande. Men andra kanske har mer kunskap/insikt än vad jag har.

Krävs varken eller. Om ni inte kan mer om det mänskliga psyket än att ni klarar av att slänga ur er diverse ord (ja det är ord bara eftersom ni uppenbarligen inte förstår innebörden av dom) så kanske det är enklast att sluta försöka klumpigt få dessa enormt komplicerade diagnoser att "passa in" i någon slags bild ni skapat med hjälp av ett slaskforum och pressen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cruelladevil
Tråkigt att du inte tagit bladet ifrån munnen tidigare då? Då hade det sluppits spekulera huruvida hon erkänt styckning eller inte. Tydligen tycker du det är försvarbart att döda/stycka en människa. En människa som har anhöriga som älskar henne...Vad har du för utbildning eftersom du kan dementera att hon är psykopat??? Det finns farligare människor än psykopater kan jag lova dej. Psykopat har fått en onödig negativ klang. Vissa kombinationer är etter värre än psykopatdrag. En diagnostiserad psykopat är inte så samvetslös som Jonna,kan jag lova! Läs på lite om psykopater innan du öppnar truten. Jag har levt ihop med en "psykopat" i 20 år...
Enda instansen ordet ens brukas som diagnosterm är inom fångvården. Och det finns vetenskapliga rön som ger stöd för att mörkertalet för antalet "psykopater" i vårat samhälle kan utgöra så mycket som flera procent av den totala världsbefolkningen. Saken är den att precis som med fallet "pedofili" så lever den stora majoriteten av dom hela sina liv utan att någonsin begå en kriminell handling.
Johan Flykt , Andreas Clarström & Dennis Jonsson torterade Christian Larsson till döds och sedan styckade man kroppen och skändade den på diverse vis, man filmade även stora delar av styckandet. Den rättspsykiatriska undersökningen konstaterade dock att ingen av dom tre varken lider av någon som helst störning eller var tillfälligt sinnesförvirrade när man begick handlingen.
I det fallet räckte det med något så simpelt som att dom såg Christian som mindre värd, han var en "pundare" i deras ögon och trots att dom själva höll på med div pillertrillande så var hans sätt att knarka smutsigt och nu hade han dessutom stulit från dom. Få saker som är mer farligt än en gruppering av människor tillsammans.