Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.C.M.Burns
Han bedömdes vara skyldig på Flashback för att polisen misstänkte honom för mord.

Varför skulle varenda misstänkt vara skyldig...och vad har man Flashback till om det är så.
Citera
2014-06-25, 23:39
Medlem
Mr.C.M.Burnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag lämnar frågan över till Hamilkar- det var hans inlägg som jag besvarade. Han ska dessutom vara medicinskt kunnig på mycket högre nivå än lilla jag.
Det var ingen fråga. Kom ihåg vad du skrev. Polisen gjorde en korrekt bedömning. Dina spekulationer om rasism är trams.
Citera
2014-06-25, 23:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag lämnar frågan över till Hamilkar- det var hans inlägg som jag besvarade. Han ska dessutom vara medicinskt kunnig på mycket högre nivå än lilla jag.

Acceptera att han är det då?

"Sant."

Ja, sant.
Citera
2014-06-25, 23:43
Medlem
Citat:
Det var ingen fråga. Kom ihåg vad du skrev. Polisen gjorde en korrekt bedömning. Dina spekulationer om rasism är trams.

Gjorde polisen en bedömning om vad kvinnan hade dött av. I så fall gjorde polisen inte en korrekt bedömning.
Citera
2014-06-25, 23:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Gjorde polisen en bedömning om vad kvinnan hade dött av. I så fall gjorde polisen inte en korrekt bedömning.

Du tycks vara 14. Polisen på plats har knappast vare sig kompetens eller mandat att avgöra dödsorsak. De finner en misstänkt, ta med honom till stationen och låt högre lönegrader fatta besluten. Vardag.
Citera
2014-06-26, 11:18
Medlem
blondisens avatar
http://na.se/nyheter/orebro/1.2537173-18-ariga-flickan-blev-inte-mordad

"Rättsläkarens obduktion visar att hon avled av en naturlig anledning eller sjukdom. Dödsorsaken är förblödning"

Aortaaneurysm?
Citera
2014-06-26, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blondisen
http://na.se/nyheter/orebro/1.2537173-18-ariga-flickan-blev-inte-mordad

"Rättsläkarens obduktion visar att hon avled av en naturlig anledning eller sjukdom. Dödsorsaken är förblödning"

Aortaaneurysm?
Riktig nitlott det där, Går det att ta del av obduktions papperna eller är de inte ute eftersom detta inte är ett brott?
Citera
2014-06-27, 17:17
Medlem
blondisens avatar
Undrar om det skulle kunna röra sig om ett suicid...?
Citera
2014-06-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondisen
Undrar om det skulle kunna röra sig om ett suicid...?

Det har framkommit att anledningen till att polisen misstänkte mord var att den flickan hade blött mycket. Suicid är förstås möjligt även om jag inte riktigt förstår hur det skulle ha gått till. Om hon högg sig själv med en kniv eller snittade sina blodådror i badkaret skulle kniven väl funnits bredvid henne med bara hennes fingeravtyck på skaften. Och i och med att det var i samband med obduktion och inte genom polisarbetet som man kom fram till att hon dött en naturlig död är det inte sannolikt att det var suicid, om hon inte tagit råttgift eller någonting annat som kan orsaka blödningar.
Citera
2014-06-27, 20:25
Medlem
RagnarLothbrokks avatar
Jahopp, då blev hon inte mördad av en "neger" som 90% av personerna i tråden försökte få det till. Kul att hänga ut folk utan att veta vad man pratar om? Vilka ärkeidioter...
Citera
2014-06-28, 14:22
Medlem
Mr.C.M.Burnss avatar
Citat:
Hon hittades nedsölad i sitt eget blod. Det är korrekt att misstänka brott under sådana omständigheter.
Citera
2014-06-28, 14:39
Medlem
Citat:
Hon hittades nedsölad i sitt eget blod. Det är korrekt att misstänka brott under sådana omständigheter.

Jag förstår inte varför du kapat av det jag skrev. Om du inte har en egen agenda.

Polisen gjorde givetvis en korrekt initial bedömning. Men vad gjorde polisen under de följande dagarna. Pratade polisen inte med anhöriga kanske. På vilket sätt ska polisen utreda misstänkta dödsfall enligt din mening. Genom att driva sin egen tes om mord och försöka finna bevis för den och helt utan att ta hänsyn MGMs förklaring samt strunta i bevisning som stöder MGMs förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in