Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 23:34
Medlem
C.H.Ts avatar
Så, nu lyckades jag få dit en markör, rätt precis här hittades kroppen.

https://www.google.se/maps/place/59%C2%B007%2706.2%22N+15%C2%B013%2742.8%22E/@59.1188567,15.2284359,372m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=sv
Citera
2014-06-25, 23:34
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Stämmer bättre med att ICA öppnar 8, hon behövde massor av klorin och stora plastsopsäckar för torso och ben.
Kul och se det kontoutdraget/kvittot
Ja, absolut.
Men som jag sa tidigare tror jag inte att hon hade en polisutredning i åtanke när hon styckade och städade.
Det enda hon tänkte på då, var att inte JA skulle märka något.
Citera
2014-06-25, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var det fyndplatsen du var på? Är den där jag tror? (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.

Var kommer exakt angivelse ifrån? Koordinaterna tror jag det heter. Jobbar på min svenska!
Citera
2014-06-25, 23:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Ja, det var fyndplatsen, om man utgår från din pil så är det på andra sidan den öppna "gången" cirka klockan 10, där ser du en ljus trekant, i överkant på den.

Tror nog att delarna låg en stund, det var en påtaglig lukt på platsen även dagen efter...
Här alltså? https://maps.google.se/maps?q=59.118343,15.228633&hl=sv&num=1&t=h&z=18
Citera
2014-06-25, 23:38
Medlem
Citat:
Ja, det var fyndplatsen, om man utgår från din pil så är det på andra sidan den öppna "gången" cirka klockan 10, där ser du en ljus trekant, i överkant på den.

Tror nog att delarna låg en stund, det var en påtaglig lukt på platsen även dagen efter...

Hur vet du exakt plats? Kan du ta en skärmdump och ringa in exakt plats?
Citera
2014-06-25, 23:39
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Här alltså? https://maps.google.se/maps?q=59.118343,15.228633&hl=sv&num=1&t=h&z=18

Citat:
Ursprungligen postat av grekenful
Hur vet du exakt plats? Kan du ta en skärmdump och ringa in exakt plats?

Har lagt ett inlägg med markör på kartan nu, jag vet som sagt vart det är eftersom jag vart där..
Citera
2014-06-25, 23:42
Citat:

Om polisen fick larmet kl 21.30 o avlägsnade delarna nästa morgon så har de ju legat en stund, även om JH placerade dit dem strax före upphittandet.
Citera
2014-06-25, 23:44
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om polisen fick larmet kl 21.30 o avlägsnade delarna nästa morgon så har de ju legat en stund, även om JH placerade dit dem strax före upphittandet.

Ja och är det kroppsdelarna som körs iväg på aftonbladets bilder så var det på eftermiddagen till och med...
Citera
2014-06-25, 23:44
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, om hon placerade delarna där före jobbet borde väl polisen fått larmet mycket tidigare? Som jag förstår är detta en plats där många rör sig.
Jag tror inte hon var fullt medveten om vad hon gjorde, så hon tog med sig kroppsdelarna hem till bostaden. Kanske lämnade hon dem t.o.m. kvar i bilen.

Sedan åkte hon till jobbet och det var först då som hon insåg vad som verkligen hänt.
Hon blev ivrig att göra sig av med kroppen och därför bad hon om att få sluta tidigare.
Till slut klarade hon inte längre utan började berätta.
Senast redigerad av Malom 2014-06-25 kl. 23:54. Anledning: Ändrade en irriterande punkt till ett komma.
Citera
2014-06-25, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag tror inte hon var fullt medveten om vad hon gjorde. så hon tog med sig kroppsdelarna hem till bostaden. Kanske lämnade hon dem t.o.m. kvar i bilen.

Sedan åkte hon till jobbet och det var först då som hon insåg vad som verkligen hänt.
Hon blev ivrig att göra sig av med kroppen och därför bad hon om att få sluta tidigare.
Till slut klarade hon inte längre utan började berätta.

Jag tror också att delarna låg kvar i bilen då flytta in i en lada och sen ut igen verkar lite onödigt jobb, såvida inte planen var att få ner kroppen i mindre delar i ladan. Har det nu legat delar i bilen så måsta stanken vara rejäl och att köra från Åbytorp till FP borde vara ett "styvt jobb"!
Citera
2014-06-25, 23:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det går inte att korrekt diagnostisera någon överhuvudtaget genom ett chat forum där huvudpersonen inte ens finns med bland skribenterna, så givetvis har du rätt i alla fall. Du har ju själv till och med skrivit att "psykopati är ingen formell diagnos".

Det är dock fortfarande av intresse att utreda, vilket vi på forumet älskar att läsa fakta om.
Det är ingen diagnos öht så ja, du har rätt: jag har rätt. Spinn du dina teorier men vänligen citera inte mig för att rättfärdiga dina noveller.
Citera
2014-06-25, 23:52
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Det var ingen som tog några bilder på platsen av er som besökte den efter avspärrningarna togs bort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in