Såg Sinister och Dark Skies igår för typ... fjärde gången? Varför kan det inte göras fler sådana bra skräckfilmer idag, tips på liknande? Det var inte kul att släcka lampan efter första gången man sett Sinister första gången, de där jävla klippen författaren kollar på...
Såg Sinister och Dark Skies igår för typ... fjärde gången? Varför kan det inte göras fler sådana bra skräckfilmer idag, tips på liknande? Det var inte kul att släcka lampan efter första gången man sett Sinister första gången, de där jävla klippen författaren kollar på...
Sinister var ganska risig. Bedrövlig sminkning (Immortal ser läskigare ut) och ett uruselt slut. Sen att karaktärerna är så kliché och alla scares hade botats genom att tända lampan gör det inte bättre.
Förmodar att du sett följande? Conjuring, You're Next, Fourth Kind och Paranormal Activity?
Normalt gillar jag inte alls art-house-aktiga rullar (tystlåtna, introverta, deppiga jävla mähän till karaktärer), men fann denna ganska najs. En lite annorlunda vampyrrulle som sticker ut från all dynga som tryckts ut i genren på senare, lite som Låt Den Rätte Komma In gjorde.
Normalt gillar jag inte alls art-house-aktiga rullar (tystlåtna, introverta, deppiga jävla mähän till karaktärer), men fann denna ganska najs. En lite annorlunda vampyrrulle som sticker ut från all dynga som tryckts ut i genren på senare, lite som Låt Den Rätte Komma In gjorde.
6/10.
Slutscenen tyckte jag var helt fenomenal.
Såg den precis nu. Den var oväntat bra! Att Adam, eller Shakespeare , var lite väl emo var något jag började störa mig lite smått på efter ett tag och att filmer än idag inte bryr sig om att få folk att se ut som om de faktiskt spelar instrumenten på riktigt gör mig också galen. Utöver det är det en fin berättelse om att hantera evighet med mycket referensrunk och bra personkemi mellan aktörerna. Tummen upp.
Det är väl inte direkt en skräckfilm men jag antar att den hör hemma här då det är vampyrtema.
Senast redigerad av BlackMetal 2014-06-26 kl. 03:46.