2014-06-25, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Vad ska ska han få upprättelse för? Att han struntade i att orosanmäla till Soc?

Rektorn gjorde väl vad en rektor på en skola rimligtvis kan göra. När Y* hade ett blåmärke så förhörde han sig med berörd lärare. Som hade en rimlig förklaring och inte oroade sig över Y. Eftersom Y fungerade i skolan. Det verkar nämligen ha varit en av de få ställen där Y var någorlunda trygg och trivdes.

Vid ett senare tillfälle (möjligtvis efter att Therese från Willy ringt efter stölden osäker på gången). RINGDE rektorn till soc. Som flera varit inne på så är frågan om han skulle deklarerat "detta är orosanmälan". Ungefär som soc vore lite bakom flötet. För soc hade tidiga anmälningar om Y*ra om man nu skall tala om vem som borde reagerat.

En rektor på en skola i en liten kommun kan självklart inte bära ansvaret för att ett 8 årigt barn mördas av sina galna släktingar! Om detta nu är vad Karlskrona kommun sysslar med?
Citera
2014-06-25, 10:30
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sifvert
Senaste ryktena som går är att detta är den utpekade rektorn.
Med tanke på hög fart och inget säkerhetsbälte verkar det som att kommunens förträffliga personalprogram slår nya rekord.

Kommunen i Karlskrona är ett skämt som arbetsgivare.

Bil voltade 50 meter ut i skogen
Sant, ryktet stämmer.
Citera
2014-06-25, 13:54
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Sant, ryktet stämmer.

Oj, oj, det var illa i så fall.
Jag vet själv hur irriterande min nästa fråga kan uppfattas men jag måste ställa den, hur säker är du eller din källa på det är rektorn?
Citera
2014-06-25, 14:09
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Oj, oj, det var illa i så fall.
Jag vet själv hur irriterande min nästa fråga kan uppfattas men jag måste ställa den, hur säker är du eller din källa på det är rektorn?
Mycket säkert. Rektorn var med om svår bilolycka på aktuell dag är 100% bekräftat. Vad gäller avskedsbrev finns bara rykten.
Citera
2014-06-25, 15:05
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Mycket säkert. Rektorn var med om svår bilolycka på aktuell dag är 100% bekräftat. Vad gäller avskedsbrev finns bara rykten.

Ok, tack för förtydligandet, så jävla tragiskt på alla vis.
Citera
2014-06-25, 16:07
Medlem
Jag kan också bekräfta att det är rektorn som var med i olyckan . Han har varit mycket deprimerad och varit inne i sig själv. Det är synd att det inte finns tvångsvård ibland. Djup depression är inte lätt att fixa på egen hand.
Citera
2014-06-25, 16:14
Medlem
Rektorn har uppenbarligen ring till soc och uttryckt sin oro. Bara den mest härdade byråkrat kan undgå att kalla det för orosanmälan. Men hans arbetsgivare drar undan sitt stöd och sätter honom i karantän.

Och så kommer då detta! Vi vet ju inte detaljerna, med det är snubblande nära ett arbetsmiljöbrott om man utsätter sina anställda för detta.
Citera
2014-06-25, 16:21
Medlem
Håller med om att deta är tragiskt ifall det visar sig gått till på det sätt som angetts. Jag är dock glad för att hans fackförbund tidigt gick ut och stöttade honom. Även här på flashback har ytterst få haft något negativt att säga om hans rektorsansvar. Hoppas att han klarar sig utan svårare men.
Citera
2014-06-25, 17:01
Medlem
Hur gick det egentligen till när Rektorn för Tullskolan blev avstängd från sin tjänst? Polisen meddelade Soc om förhållandet på Holmgatan genom Fax ,som togs emot, lades i ett skåp och personen gick på semester och på Valborg var Y*r* död. Är det inte först och främst den personen som ska bli utan jobb. Istället utser man rektorn till syndabock vad är det för dumheter. Tjänstemannaansvar hos de sociala myndigheterna efterlyses!Det finns ju dokumenterat att Rektorn går vidare med detta,men fick ju till svar att det var ett pågående ärende,vilket det tydligen inte var, man hade ju inte noterat att ärendet var avslutad,skulle rektorn misstro uppgifter han fick, och är socialfolket så urbota dumma att de inte kan leta fram ärendet på nytt......Jag skulle önska att han rektorn får tillbaka sin hälsa och sitt jobb samt en upprättelse med skadeersättning...................Skolchefen Mats Dahl säger upp sig! han om någon skulle ställt upp för sin anställde Kan vi hjälpa Rektorn ? hans elever skrev brev att de saknar honom!
Citera
2014-06-25, 18:49
Medlem
Tjänstemanna-ansvar behövs/måste återinföras. Att detta inte finns när det handlar om myndighetstjänstemän i Sverige inom t ex socialtjänsten är enligt mig ett svek mot alla.

Ingen politiker går till val på den frågan...eftersom allt för många politiker är mer intresserade av den egna politiska karriären/sin egen plånbok.
Citera
2014-06-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Tjänstemanna-ansvar behövs/måste återinföras. Att detta inte finns när det handlar om myndighetstjänstemän i Sverige inom t ex socialtjänsten är enligt mig ett svek mot alla.

Ingen politiker går till val på den frågan...eftersom allt för många politiker är mer intresserade av den egna politiska karriären/sin egen plånbok.

Vi vet inte vad som hänt, förutom att den stackars lilla flickan har dött.
Citera
2014-06-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vi vet inte vad som hänt, förutom att den stackars lilla flickan har dött.
Vad menar du, vet vi inte vad som hänt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in