Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Precis!

Men han började väl jobba jävligt tidigt enligt osäkra källor? Oavsett så kan det finnas 100 anledningar till att han lämnade lägenheten av en eller annan anledning tidigt på morgonen? Eller lämnade BO lägenheten tidigt?
Vet vi var mordplatsen är?
Vet vi var kroppen delades?
Vet vi hur lång tid efter BO togs av daga som kroppen delades?
Vet vi någonting mer än vilka som är anhållna och att det omtraggade en kedja av jävligt tragiska händelser inom loppet av 12-24h?

Vi tror alldeles för mycket. Gärna också på intrikat bestialiska sätt för att det tilltalar vår fantasi. Men om vi tar tre djupa andetag; vad VET vi egentligen?

Kroppen är "illa åtgången".

That's about it.
Vi vet att LL dödades i JA:s lägenhet.
Citera
2014-06-24, 23:46
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurdyrkare
Fy fan, man mår illa av att en så ung fin tjej kan ha ett så mörkt inre och göra detta. Får en klump i halsen då hennes personlighetsdrag kan liknas med min före detta vän. Hon var också charmig och supertrevlig mot alla, kunde lätt få med sig folk. Men när hon blev min bästa vän och jag lärde känna henne på riktigt fick jag se hennes mörker. Hon försökte vända allt till sin fördel och utnyttja allt. Hon brydde sig inte ett skit om människor och saknade empati, men hon låtsades ha det. Extremt bra på att manipulera. Blev misshandlad av henne under hela högstadiet.. Jag var för rädd för att avbryta "vänskapen" för jag trodde på riktigt att hon skulle kunna ha ihjäl mig. Fick ta emot hot av henne ibland. Men till slut vågade jag bryta mig loss, och det var fan det bästa jag gjort i hela mitt liv.

Hold your horses. (no pun intended)

Först vill jag bara säga att jag tycker det du råkat ut för är åt helvete.

Men.

Den anhållna kvinnan är inte dömd för någonting ännu. Kom ihåg det. Det skulle du själv önska att folk gjorde om du satt häktad men inte gjort det du var anklagad för.

De personlighetsdrag du beskriver hos din före detta vän är vanligare än att ha 10 tår. Att välja att agera på det sätt du beskriver är lite mer ovanligt. Men om alla själviska manipulativa individer som lever i detta land skulle vara mördare, ja då hade vi haft fler än 68 mord år 2013.
Citera
2014-06-24, 23:47
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det hör till att det är dåligt med info, och att man får försöka fylla ut luckorna själv så gott det går. Det handlar visserligen om att tro, men också om att tro utifrån lite realistiska gissningar. Själv tror jag att styckningen skedde i lägenheten (som är trolig brottsplats enligt polisen) för att underlätta en transport därifrån. Pga att kroppen är styckad för att underlätta en transport så tror jag att JH agerade på egen hand. Hade hon haft hjälp tror jag inte att kroppen varit styckad. Vem vill stycka om det inte är absolut nödvändigt? Om hon agerade på helt egen hand utan hjälp o skydd så måste mordet ha skett när JA var ute ur lägenheten, dvs under hans arbetstid.

Frågan är väl om det handlar om styckning under ett galet stort adrenalinpåslag, sinnesförvirring eller droger. Någon som sitter inne med information om det förekommit exempelvis amfetamin/liknande hos de inblandade?
Citera
2014-06-24, 23:48
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Faktiskt låter det ganska rimligt. Kan vara någon som sett henne, ringt polisen och sagt "Ursäkta, men det är någon som slänger ut kroppsdelar i skogen", därav polisens formulering "ovanligt" (när det gällde hur tipset kom in).

Kan nog till och med vara simplare än så, jag tror att hon ring själv.

Hon börjar konka in i skogen men det går tungt, hon hittar inte en tillräckligt bra plats tillräckligt fort... Hon är fysiskt och psykiskt slut och i motgångarna brister det för henne och hon ringer in till SOS Alarm.

Har för mig Mats Nylén formulerade sig ungefär så här- "Vi får in ett larm om att en kvinna ska ha blivit mördad på en plats utanför kumla, och när vi kommer på plats kan vi konstatera att det stämmer"..
Citera
2014-06-24, 23:48
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det hör till att det är dåligt med info, och att man får försöka fylla ut luckorna själv så gott det går. Det handlar visserligen om att tro, men också om att tro utifrån lite realistiska gissningar. Själv tror jag att styckningen skedde i lägenheten (som är trolig brottsplats enligt polisen) för att underlätta en transport därifrån. Pga att kroppen är styckad för att underlätta en transport så tror jag att JH agerade på egen hand. Hade hon haft hjälp tror jag inte att kroppen varit styckad. Vem vill stycka om det inte är absolut nödvändigt? Om hon agerade på helt egen hand utan hjälp o skydd så måste mordet ha skett när JA var ute ur lägenheten, dvs under hans arbetstid.

Enligt polisen?

Nu bygger du din teori på hur DU vill att det ska vara tror jag.

Men jag ställer ändå frågan: källa på det?
Citera
2014-06-24, 23:50
Medlem
Citat:
Hold your horses. (no pun intended)

Först vill jag bara säga att jag tycker det du råkat ut för är åt helvete.

Men.

Den anhållna kvinnan är inte dömd för någonting ännu. Kom ihåg det. Det skulle du själv önska att folk gjorde om du satt häktad men inte gjort det du var anklagad för.

De personlighetsdrag du beskriver hos din före detta vän är vanligare än att ha 10 tår. Att välja att agera på det sätt du beskriver är lite mer ovanligt. Men om alla själviska manipulativa individer som lever i detta land skulle vara mördare, ja då hade vi haft fler än 68 mord år 2013.

oavsett om hon är dömd eller ej så har hon erkänt!
Citera
2014-06-24, 23:52
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Faktiskt låter det ganska rimligt. Kan vara någon som sett henne, ringt polisen och sagt "Ursäkta, men det är någon som slänger ut kroppsdelar i skogen", därav polisens formulering "ovanligt" (när det gällde hur tipset kom in).

+ tack för din sammanfattning innan
Jag håller med, det skulle kunna vara så. Förutsatt att hon hållit på där ute i skogen en bra stund, med tanke på att någon ska se henne, bli misstänksam, ringa polisen och de ska hinna dit medan hon är kvar.
Citera
2014-06-24, 23:54
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
oavsett om hon är dömd eller ej så har hon erkänt!
Hon har erkänt misshandel. Eftersom den hon misshandla är död erkänner hon även vållande.

Jag är personligen övertygad om att rätt person är frihetsberövad i detta fall, men ett erkännande utan annan bevisning är helt värdelöst. Annars hade mordet på Palme varit löst 1000ggr om..
Citera
2014-06-24, 23:54
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jag håller med, det skulle kunna vara så. Förutsatt att hon hållit på där ute i skogen en bra stund, med tanke på att någon ska se henne, bli misstänksam, ringa polisen och de ska hinna dit medan hon är kvar.

Se mitt inlägg några rader tillbaka, jag tror hon ringde själv..
Citera
2014-06-24, 23:56
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Självklart. Men ibland har "bypratet" rätt i vad som händer och har hänt
Absolut! Många vet säkert massor om t.ex relationerna mellan alla dessa personer, saker som har hänt och hur de har betett sig osv. Men själva gärningen kan bara JH känna till menar jag. Och till viss del polisen som sagt. Två olika saker alltså.
Citera
2014-06-24, 23:56
Citat:
Enligt polisen?

Nu bygger du din teori på hur DU vill att det ska vara tror jag.

Men jag ställer ändå frågan: källa på det?

https://www.facebook.com/polisen.i.orebro.lan?fref=ts

Citat:
Den troliga brottsplatsen är i Askersund. Kroppen har efter mordet flyttats till fyndplatsen i ett skogsområde i Hällabrottet utanför Kumla.

Den lägenhet som undersökts i Askersund är den lägenhet där JA bor.
Citera
2014-06-24, 23:57
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Efter att ha kikat igenom LLs bilder, så upplever jag LL som ganska kraftigt byggd om det inte är så att hon hade gått ner mycket i vikt senaste året. Och var hon dessutom ganska lång som någon i tråden beskrivit henne, så känns det som att man helt kan utesluta att kroppen flyttats från lägenheten hel. Med tanke på att JH är 160 cm lång, oavsett hur stark hon är så borde det i princip vara omöjligt för en så kort tjej att lyfta en såpass stor kropp själv. Kroppen måste ha styckats i JAs lägenhet, om inte så har hon fått hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in