2014-06-24, 21:27
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Ha ha jag såg alla tre för ett tag sen och skillnaden mellan Cube och HyperCube är så sinnessjukt stor att jag satt och flabbade mig igenom hela filmen....jag diggade den, den är så absurd att det blir kul, bara namnet herregud

Själv tycker jag att Hypercube är riktigt dålig. Värdelösa karaktärer, ingen spänning, ingen klaustrofobisk känsla, extremt jobbigt foto o.s.v. Såg ingen charm i den alls.
Citera
2014-06-24, 21:31
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Själv tycker jag att Hypercube är riktigt dålig. Värdelösa karaktärer, ingen spänning, ingen klaustrofobisk känsla, extremt jobbigt foto o.s.v. Såg ingen charm i den alls.

Visst är den dålig det säger jag inget om men för mig var den så dålig att den blev rolig.
Citera
2014-06-24, 21:43
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Visst är den dålig det säger jag inget om men för mig var den så dålig att den blev rolig.

Då förstår jag. Själv blev jag bara förbannad på den...

Edit: Mannen som älskade Yngve börjar på SVT2 alldeles strax, den verkar riktigt bra så jag ska se den.
Senast redigerad av Punkliv 2014-06-24 kl. 21:48.
Citera
2014-06-24, 22:11
Medlem
Pennsatuckys avatar
Sugen på skräckfilm ikväll, så nu sätter jag på You're Next (2013) då den verkar ha en lite småtrevlig handling!
Citera
2014-06-24, 22:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Mannen som älskade Yngve börjar på SVT2 alldeles strax, den verkar riktigt bra så jag ska se den.

En av de bästa nordiska filmerna ifrån 2000-talet, hoppas att du gillar den!

Citat:
Ursprungligen postat av Pennsatucky
Sugen på skräckfilm ikväll, så nu sätter jag på You're Next (2013) då den verkar ha en lite småtrevlig handling!

En riktig jävla soppa till film samma typ som The Cabin in the Woods, fy fan... !
Citera
2014-06-24, 22:51
Medlem
Pennsatuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
En riktig jävla soppa till film samma typ som The Cabin in the Woods, fy fan... !
Jag har nu sett åtta minuter och jag vill redan kräkas på det usla skådespeleriet. Har dock lite OCD när det gäller att se klart filmer som jag börjat på... får se om jag klarar det.
Citera
2014-06-24, 22:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag har nu sett åtta minuter och jag vill redan kräkas på det usla skådespeleriet. Har dock lite OCD när det gäller att se klart filmer som jag börjat på... får se om jag klarar det.

Har fått för mig att dialogen är improviserad eller så, "mumblecore" som jag har lärt mig att det heter men att improvisera dialogen i sådana här typer av filmer blir sällan bra i min mening efter att ha sett en del mumblecorefilmer.
Citera
2014-06-24, 23:25
Medlem
Pennsatuckys avatar
Citat:
Har fått för mig att dialogen är improviserad eller så, "mumblecore" som jag har lärt mig att det heter men att improvisera dialogen i sådana här typer av filmer blir sällan bra i min mening efter att ha sett en del mumblecorefilmer.
Det förklarar en hel del. Tyvärr är dialogen allt annat än naturlig, vilket jag antar är vad man vill åstadkomma med "mumblecore".

Kul att lära sig något nytt, förresten!
Citera
2014-06-24, 23:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Det förklarar en hel del. Tyvärr är dialogen allt annat än naturlig, vilket jag antar är vad man vill åstadkomma med "mumblecore".

Kul att lära sig något nytt, förresten!

Tror att det är indieregissören Joe Swanberg som är upphovsmannen till just den subgenren, han är ju med i You're Next och hans tidiga filmer som jag sett par utav är alla mumblecore, typ, mycket indie-improvisation.
Citera
2014-06-24, 23:30
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
En av de bästa nordiska filmerna ifrån 2000-talet, hoppas att du gillar den!

Det gjorde jag! Velar mellan en trea och en fyra, ska fundera på det under tiden jag skriver en lite recension.
Citera
2014-06-24, 23:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Det gjorde jag! Velar mellan en trea och en fyra, ska fundera på det under tiden jag skriver en lite recension.

För mig var det en självklar fyra ifrån första stund som jag såg den, påminde rätt mycket om Fucking Åmål, kände du också det?
Citera
2014-06-24, 23:39
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
För mig var det en självklar fyra ifrån första stund som jag såg den, påminde rätt mycket om Fucking Åmål, kände du också det?

Det var så jävla längesen jag såg Fucking Åmål så det kan jag inte uttala mig om. Den måste jag ju se om, minns den som bra. Det lilla jag minns alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in