Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Obduktionsprocessen gick ganska fort ändå. Jag tror tyvärr inte att det hade gått att göra så mycket fortare - max ett dygn. Killen hade naturligtvis en djävulsk otur, men jag har ändå en betydande förståelse för att polisen plockade in honom, trots de omständigheter du nämner. Nån som hade än mer djävulsk otur var nämligen flickan. De tillstånd som skulle kunna leda till till en spontan död på det vis som hon dog är extremt ovanliga hos en tonårstjej - ingenting som man öht räknar med.
Tack för ett svar. Jag funderade lite på det här med misstankegraden mot honom. I och med att möjligheten fanns att någon annan person, t ex. en gärningsman kunde ha flytt från lägenheten, så borde misstankegraden mot den anhållne kanske endast sträckt sig till ett
kan misstänkas? Han lär ju ha berättat sin version, och bara det faktum att han fanns kvar på platsen efter att ha tillkallat polis eller vad det nu var, och hur det gick till, så uppvisade han inga tecken på att vilja undanhålla sig. Jag förstår inte riktigt polisens bedömning.
Jag förmodar att en ambulans tillkallades eller iaf en läkare som konstaterade dödsfallet, någon sjukvårdspersonal borde ha sett att det inte fanns några synbara skador på kroppen, så hur kunde man misstänka att det var frågan om ett mord, och att den anhållne dessutom misstänktes mer än "kan misstänkas"?
Det är troligen som du säger, ett extremt ovanligt fall, jag klandrar inte den polis som bedömde saken, dock har den drabbade killen rättigheter som alla andra. Det är en sak som kan redas ut i efterhand. Min tanke är att polisen juridiskt sett kanske gjorde en felbedömning?