Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 11:03
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
http://tinypic.com/r/2nlgsix/8

Bild på de omtalade paketen.

Det ser ut som om det är två ben i varsitt paket, sen är det torson och två armar i det stora paketet.

När en kropp är färsk luktar det inte speciellt illa och papper går hur bra som helst att använda. Annars används en liksäck antar jag så man slipper lukten i bilen och för allmänheten.

När väl teknikerna är klara med den första genomsökningen tar de nog bort kroppen så fort som möjligt för att förhindra föruttnelse/flugor och försvårande för rättsläkarna att hitta och säkerställa biologiska spår. Att det sker på en kärra kan ha att göra med att det helt enkelt var enklast sätt i den terrängen med vad som fanns tillhands för stunden. Licksäck och bår ligger nog i bilen annars dit kroppsdelarna flyttas så snart de kommit fram dit.
Citera
2014-06-24, 11:06
Medlem
Om grannar inte har hört något så kan det väl stämma med att mordet skedde på dagen, förutsatt att de jobbar dagtid. Eller så dödade hon LL väldigt snabbt? LL kanske sov då JH kom dit?
Citera
2014-06-24, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Är det du som misstänker han eller är det polisen? Om polisen inte har han som misstänkt tycker jag nog att du kan stryka han också, för de lär knappast låta han gå fri bara sådär om han är inblandad i ett mord.

Jo han var misstänkt och fri igår, i alla fall enl media, idag finns ingen info. Varför han är fri men inte JN har diskuterats tidigare i tråden.
Citera
2014-06-24, 11:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det ser ut som om det är två ben i varsitt paket, sen är det torson och två armar i det stora paketet.

När en kropp är färsk luktar det inte speciellt illa och papper går hur bra som helst att använda. Annars används en liksäck antar jag så man slipper lukten i bilen och för allmänheten.

När väl teknikerna är klara med den första genomsökningen tar de nog bort kroppen så fort som möjligt för att förhindra föruttnelse/flugor och försvårande för rättsläkarna att hitta och säkerställa biologiska spår. Att det sker på en kärra kan ha att göra med att det helt enkelt var enklast sätt i den terrängen med vad som fanns tillhands för stunden. Licksäck och bår ligger nog i bilen annars dit kroppsdelarna flyttas så snart de kommit fram dit.
Såvitt jag förstår ligger fyndplatsen vid den gröna pilen. https://maps.google.se/maps?q=59.11804,15.229433&hl=sv&sll=62.032975,17.3 78555&sspn=24.626565,60.292969&t=h&z=16 Det är nära att gå till fordonen och hämta bår och liksäck för att transportera kroppen på ett värdigt sätt. Dessutom slipper man slå in kroppsdelar, det är bara att lägga på båren, alternativt i liksäck, och lägga ett skynke över.
Citera
2014-06-24, 11:11
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivenstiven
Om grannar inte har hört något så kan det väl stämma med att mordet skedde på dagen, förutsatt att de jobbar dagtid. Eller så dödade hon LL väldigt snabbt? LL kanske sov då JH kom dit?

Om LL låg och sov mitt på dagen kanske hon "festade" med JA hela natten. Att JH kom in i lägenheten utan bråk borde väl vara det mest troliga så LL vaknade och släppte in henne. Annars borde skador på dörren eller öppna fönster indikera på att hon smög in och gav LL en överraskningsstyckning.
Citera
2014-06-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tror att postaren menar att om kroppen skulle vara styckad så var kanske delarna paketerade redan då de hittades.

Skulle hon inte obduceras idag?
Då kanske vi får lite info.
Citera
2014-06-24, 11:12
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivenstiven
Tänkte också tanken att hon kan ha överrumplat LL, och då handlar det definitivt inte om dråp. Hon kanske kom in i lägenheten, hittade LL sovande, blev rasande, hämtade "redskap"... = inga skrik.
Citera
2014-06-24, 11:12
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Såvitt jag förstår ligger fyndplatsen vid den gröna pilen. https://maps.google.se/maps?q=59.11804,15.229433&hl=sv&sll=62.032975,17.3 78555&sspn=24.626565,60.292969&t=h&z=16 Det är nära att gå till fordonen och hämta bår och liksäck för att transportera kroppen på ett värdigt sätt. Dessutom slipper man slå in kroppsdelar, det är bara att lägga på båren, alternativt i liksäck, och lägga ett skynke över.

Fullt möjligt. Men frågan är vad rutinerna i dessa fall är. Sen är det inte säkert att teknikerna var medvetna om eller tänkte på att folk stod och tog massor av kort just då. De ville bara så snabbt som möjligt få in liket i bilen.
Citera
2014-06-24, 11:14
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tror att postaren menar att om kroppen skulle vara styckad så var kanske delarna paketerade redan då de hittades.

Ja, så menade jag. Såg inte att du frågat.
Citera
2014-06-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är en lägenhet, vet ej om det är känt vilket våningsplan. Tror att det är max tre våningar på huset, förmodligen saknas hiss (?). Svårt att bära ut en kropp själv utan att det märks, särskilt för en kvinna.
Jag vet inte vilken våning JA bor på, men ingen hiss nej. så hur sjutton lyckas man bära ut en hel kropp utan att någon ser eller hör något? men ibland hittar även en blind höna ett korn.
Citera
2014-06-24, 11:15
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Tänkte också tanken att hon kan ha överrumplat LL, och då handlar det definitivt inte om dråp. Hon kanske kom in i lägenheten, hittade LL sovande, blev rasande, hämtade "redskap"... = inga skrik.

Mycket möjligt också. Det är själva mordscenen vi saknar för att göra någon vettig spekulation på hur det gick till. Är blodet endast i sovrummet och sängen var det nog ett överraskningsstyckdråp enligt JH. Jag skulle nog säga planerat mord isåfall.
Citera
2014-06-24, 11:15
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Fullt möjligt. Men frågan är vad rutinerna i dessa fall är. Sen är det inte säkert att teknikerna var medvetna om eller tänkte på att folk stod och tog massor av kort just då. De ville bara så snabbt som möjligt få in liket i bilen.
Du har missat att vi fått rätt bra info från insatt person några sidor bak. Kan ha varit vid 21-tiden igår kväll, backa i tråden och kolla. Annars gick infon ut på att man aldrig slår in kroppsdelar på det här sättet, eller fraktar på vagn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in