Citat:
Ursprungligen postat av
IBHFFS
I skuggan utav Suarez så glömmer man ofta att Liverpool även har 2an i skytteligan 13/14.
Så att Liverpool helt plötsligt skulle glömma hur man gör mål tvivlar jag på..
Bale var bra mycket viktigare för Spurs än vad Suarez är för Liverpool.
Tror även att Spurs kommer att kunna skörda mer frukter utav Baleförsäljningen under nästa säsong än vad man gjort under denna.
Om det är sant, budet med pengar + Alexis för Suarez, då bör Liverpool ta pengarna (Alexis) och springa!
Hur kan man säga att Bale var viktigare för Spurs än Suarez för liverpool?
Visst spelade liverpool bra även utan Suarez, men tror man att man kan förlita sig på Sterling tex är man helt ute och cyklar.Sturridge är grymmt bra, men hur många mål gör han utan Suarez som tar 90% av all uppmärksamhet?
Suarez sen han kom tillbaka, var involverad på ett sätt eller ett annat i 95% av Liverpools mål. Suarez tillhör top3 i världen tillsamans med Messi och Ronaldo. Stundtals var han nog bäst i världen den här säsongen. Framförallt imponerades jag av hans förmåga att skapa ytor och slå pass, han var ju redan mer eller mindre 100% i avslut.
Liverpool är ett mycket sämre lag utan Suarez, jag skulle säga att han inte går att ersätta alls.
Att tro annat är fel. Sen betyder inte det att man kommer kollapsa, men utan Suarez ska man nog inte drömma om titlar.
Ska man se till nivån Suarez håller i pl är det kanske bara Aguero och en frisk Van pierse (fast båda dom deltar inte i spelet lika mycket som Suarez). Man kan kanske argumetera för att Aguero gör det :P Spelade Liverpool EN stormatch utan Suarez??