Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-23, 22:27
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Jag har också varit inne på det spåret men med tanke på brottplatsen verkar JA vara mest sannolik som motiv dvs JH är förälskad i JA och fixar inte att han har ett ex där över natten.

Om det istället skulle varit JN och LL, hur kan då JH veta att LL är i JA:s lägenhet? Om de är rivaler varför skulle LL avslöja att hon är i lägenheten? Verkar osannolikt att LL skulle ge adressen till JH och ännu mer konstigt om JN gett den infon till JH eller JA för den delen..

Nej jag tror på att LL och JA:s connection gjort JH svartsjuk och att det är motivet.
JA behöver ju inte veta att LL är orsaken till att JHs o JNs förhållande spruckit. JA kan ju ha pratat med JH i telefon o helt oskyldigt berättat att hans kompis LL sovit över, och att han nu är på väg till jobbet... JH kan ha fått iden att åka dit och skälla ut LL.
Citera
2014-06-23, 22:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Varför är det mer troligt att JH o JA inlett ett förhållande, än att JN varit otrogen? JH o JN har har ett seriöst förhållande där de köpt gemensam bostad o planerat en framtid tillsammans. För mig verkar det troligare att JNs dåliga mående är kopplat till att det förhållandet spricker, än ett nytt förhållande som knappt hunnit inledas. Om det också är bakgrunden till att hon måste sälja hästarna, kan man förstå m hon är förbannad på LL. Dessutom ger ett sånt scenario en möjlig förklaring till att JN hjälpt till att skaffa undan kroppen.

Annonsen är borttagen, men stod det inte att hästarna lånades ut på foder, inte säljas? Förresten, var har hon hästarna, verkar inte finnas något stall eller hagar intill boningshuset.
Citera
2014-06-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kläderna tas väl inte av offret på fyndplatsen, såvida inte teknikerna på plats måste göra det.

Alla oväntade dödsfall - olyckor, självmord, dödsfall då kroppen är satt i förruttnelse och de gånger dödsfallet inte har en förklaring i den avlidnes sjukdomshistoria - undersöks av polis. Kroppen avvisiteras då på plats eller, av polis, på bårhuset. Jag har varit med om båda varianterna också vid misstanke om brott. Jag har fått uppfattningen att man ibland vill få ta kläder till undersökning utan att de "kladdas ner" ytterligare tex vid transport och i väntan på rättsmedicinsk undersökning.
Citera
2014-06-23, 22:31
Medlem
Citat:
Varför är det mer troligt att JH o JA inlett ett förhållande, än att JN varit otrogen? JH o JN har har ett seriöst förhållande där de köpt gemensam bostad o planerat en framtid tillsammans. För mig verkar det troligare att JNs dåliga mående är kopplat till att det förhållandet spricker, än ett nytt förhållande som knappt hunnit inledas. Om det också är bakgrunden till att hon måste sälja hästarna, kan man förstå m hon är förbannad på LL. Dessutom ger ett sånt scenario en möjlig förklaring till att JN hjälpt till att skaffa undan kroppen.

Hur tänker du egentligen? Tycker du att det scenario du målar upp är en möjlig förklaring till varför JN skulle hjälpa till att skaffa undan kroppen, dvs ditt ex dödar din nuvarande flickvän och sedan skulle du hjälpa till att skaffa undan kroppen. Det är ju sjukt..
Citera
2014-06-23, 22:32
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Någonstans tidigare i tråden har jag läst att det var JH som avslutade förhållandet med JN. Om det stämmer så fanns det väl ingen anledning för henne att vara svartsjuk på JN. Tror inte heller att JN haft något ihop med LL. Är t o m beredd att tro honom när han uppger att han inte ens känner LL, däremot känner han till henne. Tror snarare att det är JA som är upphov till svartsjukan från JH:s sida. Vad jag inte kan få ihop är hur och varför JN kommer in i bilden om han nu är en så fin och bra kille som det vittnas om på flera ställen i tråden.
Det kanske räcker med att de bor på samma adress?
Citera
2014-06-23, 22:34
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Varför tror du att JN hjälpt till att skaffa undan kroppen?
Citera
2014-06-23, 22:35
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Annonsen är borttagen, men stod det inte att hästarna lånades ut på foder, inte säljas? Förresten, var har hon hästarna, verkar inte finnas något stall eller hagar intill boningshuset.
Har läst nånstans att något slags uthus användes som stall.
Citera
2014-06-23, 22:36
Medlem
Citat:
Aldrig hört talas om att den som blir bedragen gör slut?

Och hur vet du att hon blev bedragen? Du gissar väl som alla andra här i tråden.
Citera
2014-06-23, 22:38
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Hur tänker du egentligen? Tycker du att det scenario du målar upp är en möjlig förklaring till varför JN skulle hjälpa till att skaffa undan kroppen, dvs ditt ex dödar din nuvarande flickvän och sedan skulle du hjälpa till att skaffa undan kroppen. Det är ju sjukt..
Om JN varit otrogen med LL, och JH gjort slut med honom efter att hon kommit på honom men de ändå fortsatt bo ihop, så fattar du väl att JH ältat detta, tjatat hål i huvet på honom, belagt honom med alla skuldkänslor som finns för att han förstört deras förhållande o framtid? Han är skyldig till att hon mår så dåligt, han är skyldig till att hon inte orkar med djuren, han är skyldig till att hon måste göra sig av med dem. Han har kanske mått minst lika dåligt som hon under våren? Folk med skuldkänslor kan manipuleras, tänker på Stureby-fallet...
Citera
2014-06-23, 22:40
Medlem
Finns det några fler "bevis" för styckning utöver det som skrivits i ab? Har det framkommit vem som larmat?
Citera
2014-06-23, 22:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Ja jag har inte bara skrivit fel utan även tänkt fel ser jag nu. Enligt PM ska JA ha börjat fatta misstankar när han på torsdag morgon läste om likfyndet i tidningarna, och då kontaktat polisen eftersom han anade att det kunde vara LL.

Det är inte normalt att tänka så. Tänka halva Örebro så? OM han tänkte så, då finns det en anledning till det. Såsom tidigare hot eller dyl. LL var inte kriminell (då kan man kanske tänka sig att det kan ske)så det faller sig inte naturligt att JA "anade att det kunde vara LL". Det luktar skumt om det stämmer.
Citera
2014-06-23, 22:43
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Varför tror du att JN hjälpt till att skaffa undan kroppen?
Nåt är han misstänkt för att ha hjälpt JH med eftersom han sitter häktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in