Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jaa, jag jobbar inte inom polisen så jag vet inte, jag gissar mest... (Vore fiffigt med någon polis i tråden, någon som är insatt i sånt här arbete på riktigt så att säga)

Jag har inte följt tråden i sin helhet, och vet inte om det bringats klarhet i det här. Men om ingen gjort det ännu så kan jag bidra. Avlidna personer bärs på bår. Om nödvändigt läggs kroppen i hygiensäck. Nödvändigt är det om kroppen är trasig eller vätskar av andra anledningar. Annars läggs kroppen i ett lakan och placeras på båren. Säckläggning och/eller bårläggning görs alltid på den plats där den avlidne anträffats. Om dödsfallet är av polisiärt intresse så hämtas inte kroppen förrän polisens tekniker är klara med de undersökningar som görs på platsen. Bår bär man i all tänkbar terräng (ja, det kan vara ytterst besvärligt ibland). I vissa fall kan den avlidne bäras i hygiensäcken, som är försedd med bärhandtag och kan bäras av 4-6 personer, men bärs då endast fram till båren och sen vidare till bilen.
Citera
2014-06-23, 21:50
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malavuk
Jag har inte följt tråden i sin helhet, och vet inte om det bringats klarhet i det här. Men om ingen gjort det ännu så kan jag bidra. Avlidna personer bärs på bår. Om nödvändigt läggs kroppen i hygiensäck. Nödvändigt är det om kroppen är trasig eller vätskar av andra anledningar. Annars läggs kroppen i ett lakan och placeras på båren. Säckläggning och/eller bårläggning görs alltid på den plats där den avlidne anträffats. Om dödsfallet är av polisiärt intresse så hämtas inte kroppen förrän polisens tekniker är klara med de undersökningar som görs på platsen. Bår bär man i all tänkbar terräng (ja, det kan vara ytterst besvärligt ibland). I vissa fall kan den avlidne bäras i hygiensäcken, som är försedd med bärhandtag och kan bäras av 4-6 personer, men bärs då endast fram till båren och sen vidare till bilen.
Tack för info! Då kan vi alltså släppa de där papperspaketen. Om man inte vill veta vad de kan tänkas ha innehållit förstås... har du nån tanke om det?
Citera
2014-06-23, 21:55
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Hört att hon jobbat på ICA i Frövi, vet ej med vilken uppgift
Vet inte om J*nna gjort det, men vet att en syster har gjort/gör.
Citera
2014-06-23, 21:57
Medlem
[quote=reemka|49319458]Tack för info! Då kan vi alltså släppa de där papperspaketen. Om man inte vill veta vad de kan tänkas ha innehållit förstås... har du nån tanke om det?[/QUOTE
För det mesta, när jag sett polisens papperspåsar, så har de innehållet den avlidnes klädespersedlar. Men det där med påsarna får vi nog lämna lite öppet... Det kan nog va så att även andra saker, som återfinns på platsen vid den avlidna, hamnar i dom där papperspåsarna...
Citera
2014-06-23, 21:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malavuk
För det mesta, när jag sett polisens papperspåsar, så har de innehållet den avlidnes klädespersedlar. Men det där med påsarna får vi nog lämna lite öppet... Det kan nog va så att även andra saker, som återfinns på platsen vid den avlidna, hamnar i dom där papperspåsarna...
Kläderna tas väl inte av offret på fyndplatsen, såvida inte teknikerna på plats måste göra det.
Citera
2014-06-23, 21:59
Medlem
reemkas avatar
[quote=malavuk|49319615]
Citat:
Tack för info! Då kan vi alltså släppa de där papperspaketen. Om man inte vill veta vad de kan tänkas ha innehållit förstås... har du nån tanke om det?[/QUOTE
Okej. Tack.
Citera
2014-06-23, 22:00
Citat:
Det där med JN och LL verkar dock inte stämma, han hävdar att han inte alls känner henne utan bara känner till hennes existens.
Har fått PM som berättar om det bisarra sammanträffandet att LL gjort praktik och ev också jobbat som styckare.
Och vilken trovärdighet har det uttalandet? Om nu mordet utlösts av svartsjuka och JH mått dåligt i veckor, så känns det troligt att det hänger ihop med relationen till JN. De har varit tillsammans länge och t o m köpt bostad ihop, och nu har förhållandet tagit slut och JH mått dåligt.

För mig låter det som att JN varit otrogen med LL, vilket fått till följd att förhållandet till JH har spruckit. Antagligen har JH velat konfrontera LL pga hennes inblandning i förhållandet, fått reda på att hon var hemma hos JA och åkt dit. Antagligen inte med något uppsåt att döda utan bara jävligt förbannad och i mening att låta LL få höra vad hon gjort. Situationen spårar ur och efter handgemäng dör LL.

En chockad JH ringer JN och han, som känner sig medskyldig pga sin otrohet, hjälper JH att dumpa kroppen för att försena upptäckten av mordet. Av någon anledning funkar inte detta, kanske upptäcks de av någon som ringer polisen.
Citera
2014-06-23, 22:10
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och vilken trovärdighet har det uttalandet? Om nu mordet utlösts av svartsjuka och JH mått dåligt i veckor, så känns det troligt att det hänger ihop med relationen till JN. De har varit tillsammans länge och t o m köpt bostad ihop, och nu har förhållandet tagit slut och JH mått dåligt.

För mig låter det som att JN varit otrogen med LL, vilket fått till följd att förhållandet till JH har spruckit. Antagligen har JH velat konfrontera LL pga hennes inblandning i förhållandet, fått reda på att hon var hemma hos JA och åkt dit. Antagligen inte med något uppsåt att döda utan bara jävligt förbannad och i mening att låta LL få höra vad hon gjort. Situationen spårar ur och efter handgemäng dör LL.

En chockad JH ringer JN och han, som känner sig medskyldig pga sin otrohet, hjälper JH att dumpa kroppen för att försena upptäckten av mordet. Av någon anledning funkar inte detta, kanske upptäcks de av någon som ringer polisen.
Du kanske inte har läst hela tråden men det verkar alltså mer troligt att det är JH och JA som inlett ett förhållande, och att svartsjukan alltså beror på att JA och LL fortfarande umgås och kanske till och med "lite mer än så". Ett sånt scenario skulle alltså ge rätt mycket trovärdighet till JN:s påstående att han inte känner henne.
Men det har skrivits mycket motsägelsefullt i tråden, saker som låtit tvärsäkra som visat sig inte stämma alls, vi kanske får veta genom FUP:n eller så får vi aldrig veta riktigt.
Citera
2014-06-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Jag har också varit inne på det spåret men med tanke på brottplatsen verkar JA vara mest sannolik som motiv dvs JH är förälskad i JA och fixar inte att han har ett ex där över natten.

Om det istället skulle varit JN och LL, hur kan då JH veta att LL är i JA:s lägenhet? Om de är rivaler varför skulle LL avslöja att hon är i lägenheten? Verkar osannolikt att LL skulle ge adressen till JH och ännu mer konstigt om JN gett den infon till JH eller JA för den delen..

Nej jag tror på att LL och JA:s connection gjort JH svartsjuk och att det är motivet.
Citera
2014-06-23, 22:19
Medlem
Någonstans tidigare i tråden har jag läst att det var JH som avslutade förhållandet med JN. Om det stämmer så fanns det väl ingen anledning för henne att vara svartsjuk på JN. Tror inte heller att JN haft något ihop med LL. Är t o m beredd att tro honom när han uppger att han inte ens känner LL, däremot känner han till henne. Tror snarare att det är JA som är upphov till svartsjukan från JH:s sida. Vad jag inte kan få ihop är hur och varför JN kommer in i bilden om han nu är en så fin och bra kille som det vittnas om på flera ställen i tråden.
Citera
2014-06-23, 22:23
Citat:
Du kanske inte har läst hela tråden men det verkar alltså mer troligt att det är JH och JA som inlett ett förhållande, och att svartsjukan alltså beror på att JA och LL fortfarande umgås och kanske till och med "lite mer än så". Ett sånt scenario skulle alltså ge rätt mycket trovärdighet till JN:s påstående att han inte känner henne.
Men det har skrivits mycket motsägelsefullt i tråden, saker som låtit tvärsäkra som visat sig inte stämma alls, vi kanske får veta genom FUP:n eller så får vi aldrig veta riktigt.
Varför är det mer troligt att JH o JA inlett ett förhållande, än att JN varit otrogen? JH o JN har har ett seriöst förhållande där de köpt gemensam bostad o planerat en framtid tillsammans. För mig verkar det troligare att JNs dåliga mående är kopplat till att det förhållandet spricker, än ett nytt förhållande som knappt hunnit inledas. Om det också är bakgrunden till att hon måste sälja hästarna, kan man förstå m hon är förbannad på LL. Dessutom ger ett sånt scenario en möjlig förklaring till att JN hjälpt till att skaffa undan kroppen.
Citera
2014-06-23, 22:24
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Någonstans tidigare i tråden har jag läst att det var JH som avslutade förhållandet med JN. Om det stämmer så fanns det väl ingen anledning för henne att vara svartsjuk på JN. Tror inte heller att JN haft något ihop med LL. Är t o m beredd att tro honom när han uppger att han inte ens känner LL, däremot känner han till henne. Tror snarare att det är JA som är upphov till svartsjukan från JH:s sida. Vad jag inte kan få ihop är hur och varför JN kommer in i bilden om han nu är en så fin och bra kille som det vittnas om på flera ställen i tråden.
Aldrig hört talas om att den som blir bedragen gör slut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in